Великий етикет: як поводитись на корпоративі
Напередодні новорічних і різдвяних свят Тетяна Полякова, консультант з ділового, світського і міжнаціонального спілкування, розповідає про те, як провести корпоратив, щоб не червоніти перед колегами весь наступний рік.
Для мене не існує ні граней, ні відмінностей між етикетом діловим і світським. Професійна діяльність визначає і зовнішній вигляд людини, і приналежність до певної соціальної групи. Фінансист не може перетворитися в рибалку або в професійного хокеїста. Професійний рибалка ніколи не перетвориться в хіпстера або в кінопродюсера. Корпоративні виходи в світ не відрізняються від виходів світських. Будь-який захід – це і задоволення, і зобов'язання. Правила все ті ж. Настрій, спілкування з колегами – обов'язково. Але табелі про ранги і субординацію ніхто не відміняв. Як і усмішки, і компліменти. І те, і інше – обов'язково. Як і флірт, світський шарм, спілкування в невимушеному форматі – обов'язкові світські навички. Щирий інтерес до програми і теми, як і до присутніх. Доречний зовнішній вигляд і елегантна поведінка, настрій на кілька рівнів вищий від щоденного офісного. І по галантності, і по градусу веселощів, і по сполучуваності, і за кількістю напоїв.
Найкращий екск'юз, як відомо, це жарт. Уміння пожартувати над собою компенсує нудні і формальні вибачення.
Уміння доглядати за тими, хто поруч: запрошення на келих або навіть на танець, доречний тост може вирівняти і виправити те, що не вдається в обстановці формальній. Головне правило: не заважати і не змішувати. Ні людей, ні напої. Сполучуваність напоїв: виноград + виноград, зерно + зерно і навіть колір – все важливо. Заздалегідь підготовлені коктейлі – завжди підступ. І ще: важливо пам'ятати про сполучуваність алкоголю і їжі. Хороший алкоголь завжди врятує середню їжу. І ніколи – навпаки!
Small talk, а не такий вже він і смал! – важлива світська вправа. Це як вміла гра в парі. Нехай не в сквош, нехай в теніс, а ще образніше – в бадмінтон. Витончено, вміло, легко і невимушено. І подавати, і відбивати. Але не забудьте випробувати і відчути суперника. І також вміло відволіктися і запросити в гру нових учасників. Алкоголь, як відомо, додає сміливості і ризику неприємних запитань. Паруйте і відбивайте їх продумано, легко, енергійно. І завжди з усмішкою.
Головне не привертати уваги пізнім приходом або поглядами на годинник, демонструючи боязнь запізнитися на наступний захід. Доречно прибути через 15-30 хвилин після початку заходу і, якщо і виїхати рано, то неодмінно подякувати організаторам. Причина повинна звучати переконливо. Приємна брехня завжди елегантніша гіркої правди.
Найчастіше питання стосується фасонів, що обтягують або оголюють фігуру. Або одне, або інше. Обтягувати і оголювати – це різні і взаємовиключні правилами костюма речі. Чим вищий дрес-код, чим дорожча тканина. І ошатна атмосфера. Тому все залежить від означеної теми і локації заходу. Як правило, це одним рядком означено в запрошенні, про яке, так буває, організатори або сторона, що запрошує, часто забувають. Я за костюмовані і тематичні заходи. Картинка ж продюсує. І задає настрій!
Замість подарунків я б подбала про запрошення фотографа або відеографа для кадрів на пам'ять. І на професійні, і на довгопам'ятні. І звичайно ж зроблені в першій половині заходу. Приводів для вибачень і так завжди буває достатньо!
Кожне неприйняте і непідтверджене запрошення віддаляє очікуваний кар'єрний ріст. Як і професійний успіх. Для того, щоб правила порушувати, їх, ці правила, корисно знати. А на це і йдуть довгі роки сходження по бажаних сходах. Рік за роком!
Тетяна Полякова, консультант з ділового, світського і міжнаціонального спілкування – @tatyanapolyakova_etiquette.