КУПИТИ КВИТКИ

Як створювали костюми для серіалу "Катерина Велика" з Гелен Міррен

Гелен Міррен, яка не раз виконувала ролі королівських осіб і вигравала за них "Оскара", "Еммі" і "Золотий глобус", повертається на екрани в ролі правительки – тепер Катерини II. В інтерв'ю для Vogue художниця костюмів Мая Мешеде розповіла про створення прикрашених вручну суконь вагою 15 кг і як чоловікам доводилося носити корсети.

Як і сюжетна лінія, костюми нового чотирисерійного мінісеріалу HBO і Sky "Катерина Велика" – справжня епопея. Тільки більше 60 вбрань створили для Гелен Міррен. Деякі сукні важили до 15 кг кожна та складалися з криноліну, двох нижніх спідниць, двох корсетів і верхнього пальта. Вишитий майже повністю вручну золотими і срібними нитками, кожен образ виготовили з розкішної парчі і оксамиту, привезеного з Риму, Венеції і Мілана. За їх величчю – художниця костюмів Мая Мешеде, яка також працювала над стрічками "Чаклунка" і "Герцогиня".

Реклама.

Життя Катерини Великої, раніше відомої як Катерина II, – це історія скандалів, інтриг і влади. З 1762 року, після смерті Петра ІІІ, вона стала правителькою Російської імперії і була нею аж до 1796 року. Їй приписують відродження країни, а період її правління відомий як Золотий вік російського дворянства.

"В історії існує багато легенд про те, що вона була німфоманкою і у неї було багато коханців, але насправді це не так, – каже Мешеде. – Насамперед ми хотіли зобразити її сильною і дуже розумною жінкою".

При створенні костюмів історична достовірність мала першочергове значення для Мешеде, яка прочитала низку біографій про Катерину II, Петра III і його попередницю Єлизавету I.

"Ми намагалися зробити все якомога легшим, – каже Мешеде, – але силуети того часу були дуже важкими. Проте Гелен ніколи не скаржилася. Вона тільки казала, що тяжкість костюмів допомагає їй тримати поставу і почуватися Катериною".

Серіал охоплює пізній період життя Катерини та її роман з військовим лідером Григорієм Потьомкіним, якого грає Джейсон Кларк. Спочатку Мешеде притримувалася м'якої палітри кольорів, доповненої перлами і золотом, щоб показати жіночну сторону Катерини. Але з розвитком сюжету одяг імператриці стає темнішим, що відображає її все гірше психічне здоров'я. "Ми багато працювали з кольором, щоб зобразити, що хоча вона була успішною як правителька, в її житті також було багато суму", – пояснює Мешеде.

Крім образів Міррен і Кларка, уваги вимагали вбрання й інших акторів: графині Брюс, яку грає Джина Маккі, або для військових (імператорська гвардія Катерини, пруси, османи, козаки і кримські татари). Але хоч головним акторам створювали одяг на замовлення, для статистів Мешеде і її команда орендували готові костюми з Італії.

Найцікавішим досвідом у межах проєкту "Катерина Велика" для Мешеде було створення костюмів для балу з метаморфозами – реальної історичної події, заснованої тіткою і попередницею Петра III, Єлизаветою I, де гості мали з'являтися як особа протилежної статі. Мешеде зробила розкішне джентльменське вбрання для Міррен, а також десятки суконь і корсетів для акторів чоловічої статі.

Втім, як для Мешеде, так і для Міррен на першому місці були не бездоганно пошиті костюми, а їхні значущість і символізм. Їм важливо було представити цю історичну постать, Катерину, складною і людяною. "Катерина Велика була однією з наймогутніших жінок в історії, – підсумовує Мешеде. – Вона очолювала одну з найуспішніших армій. Але в той же час була дуже чутливою жінкою. Ми хотіли донести цю м'яку сторону її характеру до кінця".

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.