Сіль землі: інтерв'ю з актрисою і моделлю Кларою Крістін
Модель і актриса Клара Крістін, муза Гаспара Ное і Еді Слімана, в оточенні тиші і нескінченності Мертвого моря.
Кларі Крістін 25 років, вона народилася в богемній сім'ї в Копенгагені і в дитинстві хотіла займатися "нормальною" справою – наперекір батькам. "Моя мама – танцівниця танго, а тато, скільки себе пам'ятаю, керував художньою школою. Його батько – художник, а мамин займався літографією. Він все життя пропрацював в Парижі, в кварталі Маре. Його ательє успадкував мій дядько, і я любила там бувати в дитинстві – базікати з художниками, які заходили на келих вина. Я і сама працювала там асистентом".
Клара розповідає, що ніколи не хотіла займатися мистецтвом серйозно. "Я намагалася вибрати професію більш розумну, "безпечну". Щоб уникнути артистичної долі, в 15 років Клара втекла з дому. У підсумку, ці метання все-одно привели її в мистецтво: разом з подругою вона створила команду і малювала графіті по всьому Копенгагену. Пізніше почала займатися перформансом, танцем і балетом.
Історія знайомства датчанки з режисером Гаспаром Ное схожа на сценарій фільмів французької нової хвилі: юна красуня, досвідчений режисер, Париж, ніч. "Для мене це була особлива ніч, – згадує Клара. – Ми посварилися з бойфрендом, моє серце було розбите, і я опинилася в нічному клубі, де танцювала в абсолютній самоті. Раптово з'явився Гаспар і почав розповідати про свій новий проект. Я його не впізнала, потім він сказав, що зняв "Незворотність" з Монікою Беллуччі і Венсаном Касселем і "Вхід в порожнечу" – мій екс-бойфренд дуже любив ці фільми і показував мені їх. Мені сподобалося, як Гаспар поводився – дуже просто, природно, – і я вирішила сходити на кастинг, куди він мене запросив". Клара каже, що на кастингу їй було дуже легко, і вона відчувала особливий зв'язок з режисером. Пізніше дідусь розповість їй, що в юності любив пити вино з батьком Гаспара Ное – відомим аргентинським художником і письменником Луїсом Феліпе Ное. "Ми з Гаспаром – однієї крові", – сміється Клара.
У травні 2015 року на Каннському кінофестивалі відбулася прем'єра "Любові". На червоній доріжці дебютантка Клара Крістін була у сукні Saint Laurent, у самому фільмі – здебільшого оголеною. Картина Гаспара Ное – тонке, ніжне дослідження любові і почуттів трьох молодих людей: художника Мерфі, матері його сина Омі (Клара Крістін) і художниці Електри. Велика частка сексуальних сцен у фільмі – імпровізація.
Клара згадує, що зовсім не хвилювалася, – навпаки, фільм, який в декількох країнах охарактеризували як "порно" і заборонили для широкого прокату, став для неї чимось на кшталт терапії. "Коли ми готувалися до зйомок і обговорювали сексуальні сцени, Гаспар сказав мені: "Клара, ти – ексгібіціоніст", і я подумала: "А може, це дійсно так? Звичайно, займатися сексом на камеру – виклик, але зате це страшненно цікаво. У мене завжди були комплекси з приводу свого тіла. Під час зйомок я боролася з ними – і отримувала невимовне відчуття влади і свободи від того, що ти долаєш себе і виходиш за рамки власних кордонів. Це було схоже на стрибок з гори в порожнечу: сором і інші соціально-культурні норми зникають, і ти поняття не маєш, чи зможеш приземлитися".
"Приземлилася" Клара вдало: дебют в одного з найпотужніших французьких режисерів автоматично зробив її відомою. Після "Любові" почалася її модельна кар'єра: одразу після Канн дівчина уклала контракт з Saint Laurent, трохи пізніше – стала обличчям кампаній Calvin Klein #inmycalvins і Chloé, а минулого року ходила на показі Balenciaga. "Ще пару років тому мене ніхто не знав, а після "Любові" моє обличчя було на одному з найбільших рекламних щитів в Нью-Йорку. Дивно, яким непередбачуваним може бути життя".
Клара пишається тим, що в fashion-світ її вивів саме Еді Сліман, який у всіх інтерв'ю називає її своєю музою. При цьому, дівчина із задоволенням працює і з менш відомими європейськими дизайнерами. Нещодавно вона знялася в рекламній кампанії польського бренду Magda Butrym, а минулого року в січні на Тижні моди в Копенгагені працювала з датським Freya Dalsjø, заснованим випускницею Антверпенської академії образотворчих мистецтв.
Клара не сприймає моду як бізнес – пояснює, що працює тільки з тими дизайнерами, амбіції яких не обмежуються зароблянням грошей, і легко може впасти в депресію, якщо на зйомці не вдається налагодити контакт з фотографом. Зате їй подобається експериментувати – вона легко погоджується на найбожевільніші ідеї в кадрі. "Кожного дня я борюся з власним марнославством. Тому що бути в пастці своєї зовнішності, краси і успіху – сумно. Немає нічого нуднішого, ніж щось досконале або передбачуване. Для мене краса – це, радше, відчуття, ніж зовнішній вигляд".
На початку року на сайті американського Vogue відбулася прем'єра її дебютного треку Come Back to Me and Bite, відео до якого Клара записала сама. "Музика – моя терапія і моє полегшення. Вона допомагає мені пам'ятати, що важливо", – пояснює Клара. Захоплення музикою з'явилося випадково: друг-музикант попросив допомогти з текстом для його пісні. Так само випадково в Кларі, яка, за її словами, "навіть не чула про Канни", Гаспар Ное відкрив пристрасть до кіно. Зараз вона пише дебютний альбом, який вийде вже наприкінці року, – і знімається в двох незалежних кінопроектах у Франції.
Рік тому Клара переїхала в Париж. "Донедавна я жила в хіпі-комуні в Копенгагені, але завжди любила Париж. Зараз вирішила переїхати сюди назавжди. Християнія (Вільне місто Християнія – відома на весь світ комуна, яку 1971 року заснували місцеві хіпі. – прим. авт.) виростила мене. Але я трохи втомилася від неї – від старіючих хіппі, що застрягли в 1970-х, і від бандитів, що розгулюють зі зброєю, незважаючи на її заборону на території комуни. Це місто в місті, місце без правил і будь-якого порядку. Минулого літа в Християнії я відкрила невеликий бар на краю корабельних доків. Там можна випити коктейль, влітку – скупатися в каналі. А зовсім поруч, на іншому березі каналу, недавно почав працювати новий ресторан Noma. Вода така чиста, що у нас там устричні ферми. Це найкраще місце в Копенгагені".
Текст: Дарія Слободяник
Фото: Clark Franklyn
Стиль: Dogukan Nesanir
Зачіски: Kalle Eklund з використанням Oribe
Макіяж: Susanna Jonas
Кастинг: Roxane Dia
Асистенти стиліста: Helena Kuhnen, Denise Rottmann
Модель: Klara Kristin @Elite Paris