До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Чому мода так одержима TikTok?

У цьому шаленому світі інфлюенсерів і модних показів, що розлітаються вірусними відео в TikTok, подіум стає дедалі чуттєвішим до примх покоління Z — а чом би й ні? Вони охоче пробують усе: кроп-топи, ультракороткі спідниці, чоботи на високих підборах. І хоча дизайнери мають зберігати власний авторитет у цій екосистемі, у міру того як виходять колекції сезону весна-літо 2022, постає запитання: хто насправді найвпливовіший?

Prada Menswear весна-лето 2022Prada Menswear весна-літо 2022

Минулими вихідними The New York Times розповів про те, як модна індустрія, особливо ритейлери й фахівці з питань прогнозування тенденцій в універмагах і торгових центрах, визначають, що продавати. Пандемія завадила старим робочим моделям передбачити, що стане трендовим. Тепер відстеження тенденцій стало "нав’язливим дослідженням вебтрафіку, постів в Instagram і TikTok". Якщо ви зайдете в універмаг або мас-маркет-крамницю, то побачите купу, здавалося б, непов’язаних між собою речей, які, проте, об’єднані під куполом TikTok: сорочки з фруктовими принтами, величезні толстовки, черевики челсі й мереживо.

Реклама
Prada Menswear весна-лето 2022Prada Menswear весна-літо 2022

Але це все поширилося далеко за межі вашого місцевого торгового центру. Минулими вихідними на Тижні моди в Мілані представили дві колекції сезону весна-літо 2022, які, здавалося, підтвердили, що мода стає дедалі популярнішою в Інтернеті, і що вплив TikTok на моду поширюється й на бренди, що раніше зверхньо дивилися на висхідні тенденції в соціальних мережах. Першою була колекція з кроп-топами від Сильвії Вентуріні Фенді, яка працює у сфері дизайну чоловічого одягу італійського бренду Fendi. А потім відбувся другий показ чоловічого одягу Рафа Сімонса й Міуччі Пради, що порушив нові питання про те, хто має вплив в індустрії. І якщо колись бренди створювали продукти, які знаходили свій шлях до інфлюенсерів TikTok (або органічно, або через медіапартнерство й подарунки), то нині здається, що тренд-машина TikTok визначає подіумні переваги.

Prada Menswear весна-лето 2022Prada Menswear весна-літо 2022

У Prada концепція була проста: моделі проходили через темно-червоний тунель, що його спроєктувала компанія OMA зіркового архітектора Рема Колгаса, який через кілька хвилин відео раптово виводив на пляж Сардинії, де моделі хлюпалися і танцювали у воді. До колекції ввійшли короткі шорти, панами, трикотажні моделі, рибальські комбінезони — але, як не дивно, жодної з класичних речей, які ми звикли бачити в Prada. Після показу Міучча Прада сказала, що колекція призначена для передання простого й зрозумілого меседжу в занадто складному світі. Але пропонована ідея здавалася надто очевидною — особливо для Prada, який люблять саме тому, що бренд часто вибирає інтелектуальний спосіб.

Fendi Menswear весна-лето 2022Fendi Menswear весна-літо 2022

Днем раніше у Fendi був свій "гарячий момент": укорочені піджаки з короткими рукавами, короткі шорти в потертих пастельних тонах. Було багато розмов і пророцтв про постпандемічний світ як про сад земних чуттєвих насолод. Тож цілком логічно, що Fendi й Prada хотіли б трохи оголити шкіру. Але обидві колекції були позбавлені звичної чуттєвості.

Частково проблема з цими двома колекціями полягала в занадто вузькому фокусі на продуктах: панамах зі вставками і сонцезахисних окулярах Prada, або ланцюжках на живіт Fendi у формі знаменитої багетної сумки бренду. Це милі деталі, і ви можете уявити, як кожен захоче показати їх у TikTok. Короткі шорти Prada скидалися на гру з тим, що молоді люди вже носять, а не з тим, що їм треба носити, — це був товар, зроблений на замовлення для TikTok. Ми сподіваємося, що Prada створить настрій на наступний сезон; бренд займає у світі моди хвалену позицію ідейного лідера. Сімонс і Прада — двоє з тих небагатьох дизайнерів, хто справді запускає тенденції, які віддзеркалюватимуться тривалі роки. Вони майже винайшли баланс недоступного й комерційного, тому їхня творча чутливість подібна до крапельниці для решти галузі. І чесно кажучи, Prada — це маяк дорослого життя для багатьох людей, особливо в мистецтві, моді, дизайні й навіть фінансах — складний бренд, до якого потрібно дорости. А ця колекція була на вигляд занадто молодіжною.

Fendi Menswear весна-лето 2022Fendi Menswear весна-літо 2022

Це не означає, що ви не можете запозичити або адаптувати колекцію до соціальних мереж. Еді Сліман використовував TikTok як основу для своєї колекції весна-літо 2021, і це спрацювало. Чому? Як зауважував Сліман, це був документальний фільм — портрет субкультури поколінь. Це спрацювало, тому що вони зрозуміли, як працює платформа, подібна до TikTok, і спонукали користувачів повернутися в стильову субкультуру. Інтернет і соціальні мережі — безперервний потік інформації для дизайнерів, через що їм набагато складніше відрізнити важливе від ефемерного.

Можливо, це просто наступний етап в історії зіткнення соціальних мереж з модою. Зрештою Instagram змінив покоління модного дизайну, що віддало перевагу певним кольорам і силуетам, які з’являлися на платформі. TikTok неминуче зробить те ж саме.

Текст: Rachel Tashjian

За матеріалами gq.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.