Велике плавання: все, що потрібно знати про бренд BOTTER
Нагорода H&M, шорт-лист LVMH Prize і фінал конкурсу Фестивалю моди в Єрі – у бельгійського дизайнерського дуету BOTTER велике майбутнє.
У червні минулого року 33-річний дизайнер Рашемі Боттер (обидва рази наголос на другий склад) показав свою першу колекцію в рамках випускного шоу fashion-відділення антверпенської Академії мистецтв. Темношкірі моделі в хитроскроєних комплектах з костюмних тканин, бейсболках з написом BOTTER і монструозних кросівках виходили на подіум під Fragile – гітарну баладу Стінга. "Всі були проти використання цієї композиції, – сміється Боттер, – але я знаю, коли ідеї правильні, – по тілу біжать мурашки".
Такий же ефект справила на публіку випускна колекція дизайнера. Рашемі відправив на подіум хлопців в гавайських сорочках і деконструйованих брючних костюмах, обвішаних рибальськими сітками і з водяними бластерами в руках. Яскраві намотування із пластику руйнували історію про тропічний Едем – вони нагадували сміття, яке засмічує світовий океан. Немов на підтвердження цієї думки з логотипу нафтогазового гіганта Shell на сувенірних футболках зникла одна буква – тепер він читався як Hell, тобто "пекло".
"Моя сім'я родом з острова Кюрасао в Карибському басейні, мати Лісі – з Домініканської Республіки, – пояснює Боттер. – Майже все життя ми прожили в Європі, але наше коріння там, наші звички звідти родом". Культура Карибського басейну і люди, що живуть в регіоні, – головне джерело натхнення дизайнерського дуету Рашемі Боттера і Лісі Герребрух. "Там живуть дуже горді люди – часто крім цього почуття гордості у них майже нічого немає. Тому вони завжди намагаються вибратися і мати бездоганний вигляд, навіть коли за душею ні гроша. Європейцям така манера одягатися може здаватися позірною, але ми бачимо в цьому красу і хочемо, щоб інші навчилися дивитися на цю культуру нашими очима".
Рашемі з Лісі, яка на 4 роки молодша Боттера, познайомився 10 років тому в автобусі, який віз їх на заняття в Амстердамі із сусідніх сіл. З тих пір не розлучаються. Коли Рашемі відправився вивчати дизайн в голландський Арнем, Лісі вступила до Інституту моди в Амстердамі. Пара возз'єдналася на другий рік навчання Боттера в Королівській академії мистецтв Антверпена. Тоді ж вони почали будувати плани про запуск власного бренду.
"У нас принципово різна освіта, – розповідає Лісі. – В Амстердамі готують до роботи у великих компаніях, там сильна технічна підготовка, але студентів не стимулюють до саморозвитку". Боттер додає: "В Антверпені викладачі виступають в ролі менторів. Вони не читають лекцій в звичному сенсі, а допомагають знайти всередині себе унікальний світ і розвивати його". Сьогодні вся компанія, окрім двох інтернів, – це Боттер і Герребрух. Рашемі відповідає за розробку ескізів, а Лісі, яка закінчила курс дизайну жіночого одягу і до BOTTER стажувалася в кутюрній ательє Viktor & Rolf, – за їх технічну реалізацію. Лейбл носить ім'я Рашемі, але пара говорить про роботу, використовуючи колективне "ми". В особистому профілі Лісі в Instagram-акаунті зазначено: "Засновник бренду і директор ательє BOTTER".
За словами Герребрух, навчання в різних школах пішло їм на користь: "Врешті-решт все склалося якнайкраще. Рашемі сильний в створенні бренду, для BOTTER він придумав цілий світ, а я вмію створювати одяг, який транслює його ідеї". Перше випробування дизайнери BOTTER пройшли на конкурсі молодих дизайнерів VFiles у вересні 2016 року в Нью-Йорку. Студентська колекція Рашемі отримала позитивні відгуки в пресі, за якими поступили пропозиції від байєрів. Постав вибір: починати власну справу або продовжувати навчання. На кону у Рашемі був курс Дірка ван Саєна – зірки "антверпенської шістки", який координує випускні роботи студентів факультету моди Королівської академії в Антверпені. Порадившись, вирішили поставити проект на паузу, щоб дати Боттеру можливість закінчити навчання. У листопаді 2017-го на першій церемонії вручення нагород в бельгійській модній індустрії Боттер отримав премію як "найбільш перспективний випускник Академії". Того вечора разом з Боттером за своїми статуетками на подіум піднімалися Раф Сімонс і Дріс ван Нотен.
Восени дизайнери BOTTER використали грошовий приз H&M, щоб орендувати маленький шоу-рум поруч з офісом Acne Studios в Парижі. "Ми навіть не знали, що треба розсилати запрошення байєрам", – сміється Герребрух. Замість цього спритні дизайнери надрукували стопку флаєрів і роздавали їх публіці перед показами Ann Demeulemeester і Dries Van Noten. "Ми не очікували, що хтось прийде подивитися на наш одяг", – розповідає Боттер. В дебютний сезон колекцію BOTTER закупили H. Lorenzo, брюссельський Smets і київський концепт-стор The Icon.
У стабільному підході Боттера і Герребрух до роботи є щось підкупно чесне і, водночас, старомодне. Вони самі ведуть робочу переписку з байєрами і пресою ("Після VFiles нам довелося навчитися писати серйозні листи", – жартує Лісі), а замість модної новомови про мерчі і дропи використовують слово "силует" – так, в дусі французької кутюрної традиції, вони називають свої речі. До ажіотажу, який піднімається навколо BOTTER, Лісі і Рашемі ставляться з обережністю. "Я не люблю хайп і на все, що відбувається дивлюся, як на можливість рухатися вперед, – розповідає Герребрух. – Нам подобається все робити самим, але часу катастрофічно не вистачає. Тому LVMH Prize і конкурс в Єрі трапилися з нами в дуже вдалий час. Ми відчуваємо, що готові зробити наступний крок".
Ще одна амбіція молодих дизайнерів – розробка жіночих колекцій і шоу в офіційному розкладі Паризького тижня моди. "Ми стільки разів відтворювали цей сценарій в голові, що знаємо все до найдрібніших деталей: як організувати показ, яку музику вибрати і які запрошення розіслати гостям", – з палаючими очима говорить Рашемі. Щось підказує, що чекати залишилося недовго.
Текст: Веня Брикалін
Фото: Joe Lai
Стиль: Веня Брикалін
Зачіски: Rimi @Walter Schupfer
Грумінг: Khela @Call My Agent
Асистент фотографа: Mauricio Beraud
Моделі: Jason Harderwijk @Rock Men, Aliou Drame @16Men