RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як жінки повернули собі владу в моді в 2010-х

13 січня 2020

Сьогодні в індустрії моди жінок на посадах креативних директорів значно більше, ніж раніше. Взяти, наприклад, Марію Грацію Кюрі (Dior) і Клер Вейт Келлер (Givenchy). Але більше половини брендів все ще перебувають під головуванням чоловіків. І тому Vogue запитує: чи стануть 2020-і роки декадою, коли «скляна стеля» для жінок у світі моди трісне остаточно?

Christian Dior

Є такий стереотип, що модна індустрія наповнена жінками, але насправді біля керма найбільших модних домів стоять чоловіки. Звісно, серед імен у списку найвпливовіших дизайнерів світу є такі, як Коко Шанель, Ельза Скіапареллі і Мадлен Віонне. З ними нарівні опорами сучасної моди стали Міуччіа Прада і Рей Кавакубо. Але цього все одно мало.

Дослідження McKinsey & Company 2018 року показало, що менше 50% відомих брендів жіночого одягу створили жінки (вони очолили лише 14% відомих компаній). Але світ змінюється і це стало помітно ще 2010-го. З тих пір жінки зайняли більше провідних посад у модних домах ніж будь-коли, а політичні рухи за межами подіумів почали впливати на рішення, які приймають за зачиненими дверима.

Ключові моменти 2010-х років

Декада почалася з трагедії – помер Александр Макквін. У лютому 2010 року його замінила близька подруга Сара Бертон. Безсумнівно, Сара опинилася в потрібному місці в потрібний час, адже після смерті Макквіна в світі моди утворилася не просто порожня ніша, а ціла пустка, як простір для самореалізації. І Сара стала тим самим «острівцем спокою», що утримав модне товариство у час трагічної втрати. 2011 року Бертон зробила весільну сукню для Кейт Міддлтон. Вже через рік журнал Time назвав її однією з найвпливовіших людей світу.

Кейт Міддлтон у сукні Alexander McQueen

Наступна важлива частина історії почалася в липні 2016 року, коли Марія Грація Кюрі замінила Рафа Сімонса в Dior. Вона стала першою жінкою-креативним директором Дому за 70 років. Кюрі очолила «Dio(r)evolution», як сама її назвала. Центральною темою дебюту італійки на показі весна-літо 2017 став, звісно, фемінізм. Особливо це шоу запам'яталося всім футболками з написом «Ми всі повинні бути феміністками». Принт був натхненний однойменною книжкою Чімаманди Нґозі Адічі.

Незалежно від того, прикрашає напис «фемінізм» футболку за 710$ чи ні, цей акт мав величезний вплив на суспільство. Він надихнув людей говорити більше, а не ігнорувати таку важливу соціальну проблему сучасності, як відсутність гендерної рівності. Завдяки Кюрі 2017 року Dior став одним з найпопулярніших брендів в Instagram – він набрав найбільше тегів, відміток і коментарів.

Christian Dior

2017-й став ключовим роком для всіх жінок-дизайнерів. Тоді мільйони і тисячі людей взяли участь у Жіночих маршах по всьому світу, а «pussy hat» стала символом жіночої солідарності. Дизайнер Клер Вейт Келлер тоді ж була призначена першою жінкою на посаді креативного директора Givenchy. Через рік вона стала автором весільної сукні герцогині Сассекської, Меган. Темою виступу герцогині на Fashion Awards тоді і стало питання жіночого погляду на індустрію моди. На сцені, поруч з Келлер, герцогиня розповіла про тісний зв'язок між модою і фемінізмом, зокрема зазначила, що мода «базується на тому, щоб розуміти: йдеться про підтримку і розширення прав та можливостей одне одного, зокрема жінок».

Меган Маркл і Клер Вейт Келлер
Нова ера моди

2019 року Ріанна стала першою жінкою з власним брендом у складі LVMH. А ще, першою «кольоровою» дівчиною біля керма дому в складі концерну. До речі, Стелла Маккартні, яка є відносно новим і молодим брендом порівняно з Louis Vuitton, також заснувала власний успішний дім. І став він за цей час досить великим для того, щоб потрапити під заступництво впливового у світі конгломерату.

Ріанна за лаштунками шоу Savage x FENTY з сестрами Хадід

Календар світу моди зараз просто переповнюють дати, коли на світ почали з'являтися незалежні бренди під керівництвом жінок. До їхнього списку потрапила і британсько-ямайська дизайнерка Грейс Уельс Боннер, яка запустила колаборації з Марією Грацією Кюрі для круїзної колекції Christian Dior. Не слід забувати і про Марін Серрі, і талановиту володарку нагороди CDFA, Емілі Адамс Боде, що стала першою на чоловічому Тижні моди в Нью-Йорку. Поки ще не зрозуміло, що відбуватиметься в найближчі роки: всі ці молоді таланти мають рівні шанси як потрапити у великі модні будинки, так і ні. Неможливо дати гарантію, що традиційні підвалини підуть назустріч креативним дівчатам. Але ми входимо в нову декаду, і хоч у модної індустрії попереду ще дуже багато кроків на шляху до гендерної рівності, еволюція вже почалася і ми віримо в її продовження.

Ще в розділі Тенденції

Популярне