RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Максимальний мінімалізм: як Джил Сандер змінила індустрію

27 листопада 2019

Джил Сандер заснувала свій бізнес 1968 року, у віці всього 24 років, зосереджена на принципах пуризму і перфекціонізму. Її часто називають першою феміністкою моди. Незалежно від того, які заслуги можна було б приписати Коко Шанель в 1930-х або Іву Сен-Лорану в 1960-х, у Джил були неймовірні претензії на розширення прав і можливостей жінок за допомогою їхнього одягу.

Джил Сандер, 1996

«Я ніколи не думала про себе як про феміністку, але, можливо, я була такою, бо я не була задоволена тим, як жінки себе представляли, – сказала дизайнерка. – Я гадаю, що моя робота була більше пов'язана зі зближенням статей і більш андрогінним образом для чоловіків і жінок. А в епоху, коли жінки вступали в світ бізнесу, моя робота виявилася корисною для них».

Джил Сандер, 1968

Крім того, розуміння і знання жіночого силуету також проявилися в її колекціях. Zeitgeist, німецький філософський термін, перекладений як «дух часу», є концепцією, яку Сандер часто шукала для натхнення під час роботи над одягом, що відображав час і його потреби. В підсумку, образ післявоєнної німецької жінки допоміг їй почати кар'єру, оскільки жіночий гардероб почав змінюватися з прогресуючими соціальними, економічними і політичними чинниками. Щоб зберегти актуальність своїх «чистих», як вона їх називає, дизайнів, Сандер доопрацювала і змінила деталі і пропорції своїх моделей способами, які часто відбивали сучасність.

Магазин Jil Sander у Гамбурзі, 1997

Спочатку бренд Сандер був непопулярним і викликав суперечності. Її рішуче мінімалістська естетика безпосередньо мала справу з максималістськими задумами, які управляли промисловістю з кінця 70-х і протягом 80-х років. В ті ранні роки саме її спрощений дизайн виділявся в морі поверхневого силуету і наплічників. Попри це вона продовжувала бути вірною своїй знаковій «чистоті» і тільки з 1990-х років сучасне, нейтральне з погляду гендеру, поєднання жіночої витонченості, чоловічих силуетів і розкішних тканин зробило Сандер очевидним фаворитом десятиліття, що прагне сучасного мінімалізму.

Магазин Jil Sander у Гамбурзі, 1997

Сандер створила абсолютно новий вид моди для сучасної ділової жінки. Найкращі тканини, чіткі лінії, ніяких надмірностей. Вона підкреслювала унікальність своїх клієнтів. В її розумінні мода – це зручність, стиль і якість. Але вона ніколи не намагалася копіювати чоловічий стиль одягу.

Незважаючи на мінімалістський естетичний і, здавалося б, повторюваний дизайн Сандер, велика частина її успіху насправді полягає в тому, що вона здатна внести невеликі корективи, необхідні для значного поліпшення виду тієї чи іншої речі. Часто в моді трапляються такі речі, як «потреби» і «бажання» – дві категорії, які іноді складно об'єднати в один продукт. Сандер же – справжній майстер, коли йдеться про поєднання цих речей.

Jil Sander ·

Ще в розділі Персона

Популярне