Яким буде новий сезон Ukrainian Fashion Week: інтерв'ю з Іриною Данилевською

29 серпня 2018

Напередодні нового сезону Тетяна Соловей задала Ірині Данилевській важливі запитання про графік показів і кількість дизайнерів.

Ірина Данилевська

Новий сезон весна-літо 2019 відбувається без збігу графіків Тижнів моди. Всі покази – в списку UFW. Вас можна привітати з перемогою?

Немає абсолютно такого відчуття. У нашому житті нічого не змінилося. Вважається, що конкуренція – це двигун економічного прогресу. Мені здається, що висока планка – це особистий вибір, який не залежить від конкуренції. Збіг графіків стимулював мене проявляти спритність функціонера – змінювати і переставляти покази, «посилювати» дні – в цілому, шукати оптимальні варіанти. Але головне інше. Для всього світу ми просто Україна. Нашим гостям все одно, на який тиждень моди вони приїжджали. Для мене – абсолютно щиро – була важлива якість будь-якого проекту, хто б його не робив – Казбек Бектурсунов або Антон Белінський. Реакція приїжджих на цей проект людей – це і є головне. «Я там був, було погано» – такої реакції важливо не отримувати. Комусь казали, що писати, або куди не ходити; хтось чекав показ півтори години, або було душно – всі ці деталі не працюють на результат. Як не дивно, я була зацікавлена ​​в тому, щоб проекти були або хороші, або їх взагалі не було.

Як це впливало на дизайнерів?

З'явилася можливість вибору. Як відомо, завжди здається: не тут, а там, краще або правильніше. В результаті мені все одно добре. Всі пробували і поверталися.

Показ Flow The Label осінь-зима 2018/2019 в межах Ukrainian Fashion Week

Висока планка – це про дизайнерів чи організацію процесу перш за все?

Всі оцінюють організаційні моменти. Якщо до 8 показів в Мистецькому Арсеналі передбачені вода, їжа, келих шампанського і кімната для преси – це плюс. Але всім, звичайно, потрібні хороші колекції. В Україні багато якісних високого рівня дизайнерів – таких же, як в Парижі, Мілані, Лондоні. Складність в іншому. У нас очікують або пострадянський контекст, або локальний крафт. Тому дивляться на вишивки Lake Studio або стрази Artemklimchuk, або наповнені ностальгією за 90-ми покази Frolov, або з пострадянською естетикою Anton Belinskiy. Не раз журналісти говорили мені, що на авторитет дизайнерів України працює те, що нас відрізняє від іншого світу.

Frolov осінь-зима 2018/2019

Тобто журналісти як професійні туристи приїжджають сюди за екзотикою?

«Так, як в Парижі», – сказали мені після показу Elena Reva минулого сезону, але серед сильних вражень Тижня називали не його. Чи закуповують екзотику? Ринок величезний. Якщо італійці купуватимуть ідеальну якість і комплиментарні речі, то азіати шукають екзотику. Знову ж, цю саму екзотику можна представляти по-різному. Наприклад, Ксюша Шнайдер та її молодіжні стрітстайл-речі з деніму транслюються на всі мови світу. Саша Канівський, колекції якого – суцільна ода вулиці, – не дозволяв собі спуститися до прямих цитат вуличної субкультури.

Топ, брюки, все - Ksenia Schnaider; туфлі, Loewe

При цьому наші дизайнери регулярно мігрують на паризькі покази.

Як ви поглянете на матір, що заливається сльозами розчулення, коли дитина поступила в Гарвард? Я така ж. З розчуленням шукаю шоу Bevza в графіку нью-йоркського Тижня моди. З поверненням вони приносять нові знання, рівень розуміння бізнесу та індустрії, так що ми ростемо разом.

Показ Bevza осінь-зима 2018/2019 в Нью-Йорку

Чому в нашій країні так багато дизайнерів?

Країна, яка живе в постійному стресі, на піку емоцій, завжди буде народжувати неймовірну кількість талантів. У нас також багато музикантів і художників. Навіщо їх так багато? Кількість повинна переростати в якість. Важливо, щоб була певна кількість авторитетів, які будуть чесно, без страху, ніяких дружніх пиятик, говорити: «Це добре, а це погано». На майбутньому Форумі креативних індустрій в рамках UFW буду закликати всіх учасників ринку інституційними і приватними можливостями транслювати, що таке погано. Щоб ті, хто робить добре, отримували більше простору для роботи.

Про кого ви зараз говорите?

Наприклад, в графіку UFW не братимуть участі кілька брендів: SEREBROVA, Ludmila Kislenko, Rito. Це комерційні бренди, але не дизайнерські. Ігноруючи певні покази в Vogue UA, ви теж брали участь в цьому діалозі. Люди почали замислюватися про те, що їм можливо варто відшивати сукні за хорошою ціною, і не прагнути показувати колекції на подіумі. Наприклад, у бренду Olena Dats' 15 магазинів в одному тільки Кувейті. Їй не потрібно вичавлювати з себе концептуальну колекцію, а продовжувати робити свої абсолютно геніально скроєні сукні, які личать всім. Чим менше комерційних брендів є в графіку UFW, тим успішнішим я вважаю сезон.

В межах Ukrainian Fashion Week у новому сезоні відбудеться 50 показів

Ukrainian Fashion Week · Украинские дизайнеры ·

Ще в розділі Персона

Популярне