Дім, який побудує Найлл: інтерв'ю з креативним директором ESCADA

31 травня 2019

Дизайн-директор Будинку ESCADA, Найлл Слоун затіяв капітальний ремонт. Його нова колекція – підтвердження цього.
 

Найлл Слоун

Ви прийшли в ESCADA майже два роки тому. Які ваші враження?

Навіть після закінчення цих двох років я продовжую навчатися. Мій шлях у світі моди відрізняється від звичного: я кілька років пропрацював у Burberry, потім у Hunter, куди прийшов на стадії становлення лейблу і отримав можливість визначати його майбутнє за допомогою більш демократичної лінії продуктів. ESCADA – моє повернення у преміум-сегмент.

Незважаючи на такий незвичайний розвиток кар'єри, кожен проект – можливість випробувати себе в новій іпостасі і знайти нові вміння. Мені все ще треба багато чого навчитися, і я отримую задоволення, коли планую покази всієї колекції.

Фото: @niallchristophersloan

Де ви зараз живете і працюєте? Як проходить ваш звичайний робочий день? Як часто вам доводиться подорожувати і куди?

Кожен день не схожий на інший – моя іробота дуже різноманітна. Я постійно курсую між мюнхенською штаб-квартирою ESCADA і ательє в Лондоні, тому частину тижня я проводжу в Великобританії, а частину – в Німеччині. Скажімо так: маршрут будинок-аеропорт-готель освоєний досконало. Я щотижня працюю зі своєю командою дизайнерів. Мені подобається переглядати відібрані зразки тканин і, особливо, працювати над палітрою. Потім настає час примірок: саме тоді колекція отримує форму і об'єм, і я приймаю найактивнішу участь у цьому процесі.

Escada осінь-зима 2019/2020

Розкажіть про своє рідне місто.

Я ріс у містечку під назвою Бангор у Північній Ірландії, а в школу ходив у столиці, Белфасті. Щодня дорогою до школи і назад я милувався навколишніми пейзажами. Але все-таки мене нестримно вабив мегаполіс, і в 18 років я поїхав до Лондона. Там я зрозумів, яка удача, що батьки виховували мене без забобонів. У складному соціально-політичному кліматі, сформованому в Північній Ірландії, мене вчили самостійно робити висновки, намагатися зрозуміти всі сторони. Лондон неабияк розширив мої горизонти, але розсудливі батьки заклали міцну основу, за що я їм безмежно завдячую.

Якою була ваша перша зустріч зі світом моди?

У середніх класах мама давала мені гроші на обід, а я їх витрачав на купівлю модних журналів. У 12 років я вже знав імена всіх знаменитих моделей. Пам'ятаю, як вклеював улюблені журнальні світлини у власний «Каталог моделей», створений за образом і подобою книги Артура Елгорта. Ця добірка журналів досі зберігається десь на горищах і в гаражах у моїх бідних батьків!

Ірландія славиться плетеним мереживом, полотном і, зрозуміло, знаменитим донегольським твідом, але я не міг встояти перед блиском високої моди в журналах і серіалах як «Династія» і «Даллас» ... Напевно, саме тому я побачив для себе такий потенціал в ESCADA. І все ж з віком мене все більше тягне назад, до витоків, до простих тканин і ремесел – мені хочеться відшукати можливість об'єднати ці два світи.

Яке для вас головне джерело натхнення – люди, мистецтво, подорожі?

Мені здається, я знаходжу натхнення у всьому. Дві мої останні поїздки до Санкт-Петербурга і Раджастана викликали бурю емоцій, але абсолютно з різних причин. Обидва місця так разюче відрізняються від мого повсякденного середовища проживання, що мені залишалося тільки вбирати нові враження. Зазвичай саме незвідані, нетривіальні речі слугують для мене найбільшим натхненням. Я знайомлюся з причинами і механізмами існування якогось явища (культурного, естетичного, соціального, політичного і т.д.), аналізую свою емоційну реакцію на нього і намагаюся зрозуміти, чи знайде воно відгук у більш широкої аудиторії. В Індії мене особливо вразили оздоблені дуже цікаво вантажівки.

Водії-далекобійники, які багато часу проводять за кермом, розмальовують і декорують свої вантажівки так, щоб вони нагадували їм про дім, а також відображали їхній внутрішній світ. Вже сама ідея перетворення функціонального обладнання в прекрасний і глибоко особистий твір не може не надихати ... І раз ці хлопці знаходять час, щоб прикрасити свої траки на радість собі і оточенню, отже і нам всім це під силу. Головна ідея моди – в самовираженні. Мода прив'язана до конкретного моменту в житті людини і впливає на нас і оточення.

Яку музику ви слухаєте?

Найрізноманітнішу, залежно від настрою. На роботі я часто віддаю перевагу класиці: вона заспокоює і допомагає зняти стрес, особливо, якщо попереду відповідальний дедлайн. З не меншим задоволенням слухаю талановитий поп-трек. Це честь – використовувати власний творчий дар для підняття настрою оточення. Саме до цього я і прагну у своїй роботі. А недавно в таксі я почув приголомшливо заразливу мелодію. Shazam визначив, що це співачка Mbilia Bel з Конго. З тих пір вона завжди на верхівці мого плейлиста для подорожей.

Ваше улюблене десятиліття в моді?

Теперішнє. Мені подобається досліджувати і вивчати інші епохи, але як же круто жити тут і зараз, створювати власні моменти у моді, висловлювати свої почуття з приводу того, що відбувається в світі за допомогою гардероба ... В який же цікавий час ми живемо! З одного боку, спостерігаємо неймовірний підйом тих груп людей, які в минулому почувалися скривдженими за сексуальними, статевими, релігійними, расовими чи іншими ознаками. А зараз завдяки Інтернету вони можуть об'єднуватися в пошуках солідарності, створювати співтовариства, нехай навіть віртуальні. Це така прекрасна можливість. З іншого боку, нам доводиться жити в політичному кліматі, в якому все більше переважають ізоляціоністські, інтроспективні настрої. Цікаво спостерігати, як за реакцією дизайнерів на це, так і за тим, як вибирають повсякденний гардероб звичайні люди.

Escada осінь-зима 2019/2020

Яку стратегію ви вибрали для ESCADA – повне переосмислення чи модернізацію бренду?

Я хочу побудувати нову ESCADA на основі філософії старої ESCADA і естетики Маргарет (прим. vogue.ua: Маргарет Лей, засновниця марки). Я хочу створювати практичні речі для життя і роботи, в яких почуваєшся кращою версією себе. Одяг, який допоможе розкрити власну індивідуальність.

На яких жінок ви орієнтуєтеся в роботі над колекцією?

Я орієнтуюся радше на дух, упевненість і безстрашність. Іноді гардероб слугує для того, щоб посилити наші почуття, іноді – щоб підтримати і надати сил і впевненості, коли одних слів мало для висловлення своєї позиції. Цей дух для всіх, хто розуміє роль одягу в тому, щоб повідомити світові про себе і свої переконання. І мова не обов'язково стосується лише жінок ...

Як часто ви звертаєтеся до архівів ESCADA? Які коди вважаєте ключовими для бренду?

ESCADA володіє значною образною спадщиною: чого тільки варті знамениті золоті ґудзики, сміливі кольори, трикотаж і концепція гардеробу для жінок на всі випадки життя. А ще – культове серце ESCADA. Я вперше виявив його, коли знайомився з архівами марки: воно миготіло в різних моделях, але найяскравішим втіленням був флакон для першого аромату ESCADA. Це серце незвичайної форми – з концентричних ліній і зовсім без гострих кутів. Воно красномовніше за слова: це символ кохання і пристрасті, а також сили, адже саме безперервне биття серця підтримує наше життя. Я хотів, щоб цей образ набув статусу культового – щоб серце ESCADA впізнавали з першого погляду.

Серце – один з ключових символів бренду ESCADA

Ми створили сумку Heart Bag, прикрашену золотою застібкою у формі серця. Крім того, в колекції постійно з'являються деталі характерної форми. Ці коди не мають терміну придатності, але є й ті, що перегукуються з поточним сезоном. Мені дуже пощастило, що як джерело натхнення до моїх послуг такий багатий архів.

Колір завжди відігравав важливу роль в ESCADA. Що особливого в палітрі марки?

Колір – дуже особистий і виразний інструмент. Він є частиною того образу, який ми проектуємо у світ. ESCADA, мабуть, найбільш відома яскравою кольоровою гамою: Маргарет була з тих жінок, які не бояться використовувати і носити яскраві кольори. Але це аж ніяк не означає, що темно-синій не входить у палітру ESCADA. Для деяких речей використовуємо той же стандартний синій, що і тридцять років тому, а це означає, що наша клієнтка завжди може знайти в колекції щось нове, що буде чудово поєднуватися з вже наявним гардеробом.

Рита Ора в рекламній кампанії ESCADA весна-літо 2019

Як ви вважаєте, ESCADA – це німецька марка чи міжнародна?

Родина ESCADA – Німеччина, в Мюнхені розміщена штаб-квартира бренду. Але з самого початку марку замислювали як міжнародну. Наші покупці завжди багато подорожували, а їх нове покоління – справжні громадяни світу. Людину багато в чому визначає не місце на карті, а особисті зв'язки і переконання. Покупця з такими широкими поглядами ми і прагнемо одягати.

Музою осінньої колекції ESCADA стала акторка Геді Ламарр. Що в її образі здалося вам співзвучним з нашим часом?  

Все її життя надзвичайно актуальне сьогодні. Як особистість, вона справжня «людина нового тисячоліття». Не встигнувши відкрити для себе одне захоплення і оволодіти ним, вона прагнула нових горизонтів і перемог. Хотіла стати акторкою – і отримала роль у театральній масовці. Потім захотіла зіграти головну роль, зі сцени потрапити на екран, з масовки в зірки, з арт-гаусного європейського кіно – в Голлівуд, з акторок у продюсери ... Вона завжди рухалася вперед з енергією сучасної людини. І окрім всього володіла неабияким інтелектом. У вільний від зйомок час Геді Ламарр займалася науковою розвідкою. Вона розуміла, що своїм становищем у суспільстві зобов'язана численним талантам і зовнішній красі, але не вважала за потрібне вибирати, що для неї головне. Вибір за неї зробило суспільство. Світ хотів, щоб красуня Геді залишалася просто красунею. Вона ж подарувала нам технологію, що стала основою для розробки Вlue-tooth, Wi-Fi, GPS і багато чого іншого. Наше життя нерозривно пов'язане з цими винаходами. Просто уявіть, що ще міг би дати нам цей неймовірний розум, якби ми були готові забути про зовнішній аспект, забути про питання статі. Ми повинні припинити зупиняти або стримувати оточення, а навпаки – намагатися підтримувати його задля добробуту людства, незалежно від віку, ваги, віросповідання, кольору шкіри або сексуальної орієнтації.

Escada осінь-зима 2019/2020

Розкажіть про ключові речі колекції осінь-зима 2019/2020.

Я дуже пишаюся цією колекцією. У ній присутні всі класичні коди марки: крій, палітра, якість, декор, жіночність, легкість і невимушеність, але при цьому кожен з них вивірений максимально, щоб підкреслити: цей одяг прекрасно впишеться у повсякденний робочий гардероб. Сумки, взуття, прикраси – грають ключову роль у завершенні образу: їх я зробив простими, практичними і одночасно спокусливими.

ESCADA осінь-зима 2019/2020

Дорожня сумка нагадує саквояж, з яким Геді вирушила підкорювати нові життєві горизонти, але я зрушив ручки до кінців, щоб сумка мала м'якший вигляд, незвичний. При цьому вона не втратила своєї цінності завдяки маленькому золотому ланцюжку і замку у вигляді серця (як символ Геді, що скидає окови, єдиної господині – власного серця). Гостроносі чоботи створені в кількох версіях, щоб покупниця могла вибрати між підборами і плоскою підошвою. Є й чоботи з тупим носиком, і закриті босоніжки, які, на мій погляд, здаються дуже сучасними і елегантними, і мають дуже виграшний вигляд на нозі.

Ми згадали, як Геді втікала від чоловіка-тирана та зашила в підкладку пальта ювелірні прикраси, тому ми вивернули деякі з моделей пальт і прикрасили їх вишивкою у вигляді коштовностей.

ESCADA осінь-зима 2019/2020

Прекрасне французьке мереживо, що прикрашає сорочки, – вшанування жіночності Геді і тієї свободи, з якою вона прожила своє життя. Сміливий напис Ekstase (так називався перший скандальний фільм за участю Геді), що надає образу молодіжного вигляду, з'являється в різних розмірах і виконаний з дорогого жакарду. Символ Wi-Fi слугує кумедним акцентом і нагадує про значення Геді для нашого часу і стилю життя, а також про те, що моді властиве почуття гумору. Мода, на мій погляд, відіграє важливу роль у житті суспільства, але це аж ніяк не означає, що вона позбавлена ​​пустощів!

Ще в розділі Персона

Популярне