Велика четвірка: коротка історія Тижня моди в Нью-Йорку
У лютому вся увага професіоналів індустрії зосереджена на Тижнях моди сезону осінь-зима. У чотирьох матеріалах Vogue UA розповість про історію кожного Тижня, що входить у "Велику четвірку". Перша – про Нью-Йорк.
Сьогодні є чотири головних (Нью-Йорк, Париж, Лондон і Мілан) і десятки другорядних Тижнів моди, але саме завдяки Нью-Йорку та історичним подіям почалася вся ця історія. 1943 року світ був у стані війни, що зробило міжнародні поїздки практично неможливими. Модні редактори в Нью-Йорку не змогли поїхати в Париж, щоб побачити останні кутюрні колекції.
Вирішення цієї проблеми знайшла заповзятлива Елеонор Ламберт, яка була публіцистом Нью-йоркського інституту одягу (New York Dress Institute). Вона ініціювала організацію Тижня преси, сьогодні відомого як Тиждень моди в Нью-Йорку, де місцеві дизайнери могли показати свої роботи редакторам і покупцям, а також відволікти людей від трагедій Другої світової війни.
Тиждень преси став хітом і невідворотно вплинув на модну індустрію саме у США. Журналісти почали серйозніше ставитися до американських дизайнерів і згадувати їх в редакційних статтях. Журнали, які в той час, зазвичай, були наповнені французьким дизайном, все частіше писали про вітчизняних модельєрів.
В середині 1950-х назва "Тиждень преси" змінилася на "Тиждень преси в Нью-Йорку". Примітно, що протягом майже 50 років покази проводили в різних місцях по всьому місту. Причиною, через яку це змінилося, стало катастрофічне шоу Майкла Корса 1991 року, коли шматок стелі впав на модель під час показу. Тоді організатори почали думати, що було б більш доцільно збирати всіх дизайнерів в одному місці.
До 1993 року Ферн Малліс, глава Ради модних дизайнерів Америки, об'єднала всі покази в тентах в Брайант-парку, за Нью-йоркською публічною бібліотекою, і тоді Тиждень моди отримав назву "7th on Sixth" (від місця розташування парку). 2001 року проект продали компанії IMG, яка перейменувала його в "Тиждень моди в Нью-Йорку".
Попри позитивні зміни в організації Тижня моди, трагічні події 2001 року, які затьмарили історію США, також вплинули на NYFW. Перший день Тижня моди припав на 11 вересня. Після терористичних актів, скоєних в Сполучених Штатах в той день, інша частина Тижня моди була негайно скасована. З тих пір, хоча розклад змінюється щорічно, інші міста погодилися встановити графік так, щоб дати Тижня моди в Нью-Йорку не потрапляли на цей день.
2007 року Тиждень моди у Нью-Йорку знайшов великого спонсора в обличчі Mercedes-Benz і офіційно почав називатися Mercedes-Benz Fashion Week. Нове спонсорство знаменувало безпеку і грошові потоки, а також переїзд з Брайант-парку в Лінкольн-центр. Пізніше місце проведення зміниться ще кілька разів, ну а сьогодні головною локацією є Spring Studios.
Одним з найбільших досягнень Тижня моди в Нью-Йорку стало те, як він вивів на передній план американських дизайнерів. Довгий час Європа була тим місцем, яке визначало всі тенденції моди і стилю для решти світу. Але поява Тижня преси та, пізніше, Тижня моди, показала найкраще з американського дизайну. Сьогодні в Нью-Йорку свої колекції представляють передові гравці індустрії, без яких складно уявити сучасну моду.