Між садом і раєм: Віктуар де Кастеллан про колекцію Dior à Versailles, côté jardins

09 грудня 2017

Прогулянка по Версалю надихнула головного ювеліра Dior Віктуар де Кастеллан на створення нової колекції високого ювелірного мистецтва Dior à Versailles, côté jardins.

У колекції з 66 предметів ("О ні, ніякого особливого сенсу в цьому немає") Віктуар де Кастеллан представила свою ювелірно-прикладну інтерпретацію стилю пам'яток резиденції французьких королів. "Версаль - дуже важлива тема для Dior, - каже дизайнер і згадує, як Крістіан Діор створював кутюрні сукні за мотивами палацового комплексу "короля-сонця". - Минулорічна Dior à Versailles була фантазією на тему того, як відблиски палаючих свічок грають на позолоті палацу. У цьому році мене захопили сад та квіти".  Креативный директор Dior Joaillerie Виктуар де Кастеллан

Ось схожий на вінок перстень на два пальці Guirlande de Fleurs. Найдорожче з усієї колекції кольє Trianon Diamant (вже продане за 2 400 000 євро) - з повитою смарагдовою зеленню ювелірною рамкою, яку ламають головні лінії кольорового лаку. Різні сережки Plaisir Champêtre –  "не сет, а пара": один виріб вибудуваний навколо великого сапфіру, друге - схожий на асиметричну клумбу. Браслет Bosquet de la Salle de Bal: до різної мушлі з гірського кришталю доєднується фантастичний букет звивистих ліній та квітів, які складені з різнокольорового каміння. Мушля виконана технікою Métiers d'Art, яка зустрічається нечасто, що відображає "бароковий настрій" колекції і нагадує про скульптурні ансамблі Версалю. 

Сережки Bosquet de la Girandole Opale claire з колекції Dior à Versailles, côté jardins, біле, рожеве і жовте золото, платина, діаманти (у тому числі жовті), смарагди, білі опали, спесартити, сапфіри (рожеві та жовті), цаворити, рубіни, Dior Haute Joaillerie

"Сади Версалю симетричні, але я шукала асиметрію в живій природі", - розповідає Віктуар про те, як подумки подорожувала від Малого Тріанону, резиденції Марії-Антуанетти, витриманої в стилі класицизм, до барокового ландшафтного парку Версалю авторства Андре Ленотра. Його сади стали вирішальним словом у конкуренції Франції та Англії за панування смаку та силю. "Чим зараз Франція заявляє про себе? Métiers d'Art - рідкісною майстерністю, за якою до нас їдуть з усіх куточків світу. Я це знаю, тому що працюю з найкращими", - за словами Віктуар вибудовується довга історія її власної родини. Тут і двоюрідний дідусь Боні де Кастеллан, і денді та близький друг Луї Картьє, і бабуся Сильвія Хеннесі, яка змінювала прикраси впродовж дня.  У Віктуар залишилось декілька виробів від Сильвії - рубінове намисто та браслет. Останній вона поклала на стрічку та любить носити як чокер, перстень з парюри вдягає як кулон та поднує з великими прикрасами з бірюзою 1950-х років або біжутерією з індійських крамниць. "Люблю немислимі поєднання", - сміється достойна носійка прізвище де Кастеллан.

Годинник Clairière Diamant з колекції Dior à Versailles, côté jardins, біле золото, діаманти, смарагди, цаворіти, гранати-демантоїди, спессартіти, сапфіри (в тому числі рожеві), рубелліти, Dior Haute Joaillerie

Обстановка та оточення сприяли тому, що гратися з прикрасами вона почала ще з дитинства. Вона не припинила цим займатися - хіба що до спонтанності додалася настирливість до досягнення результату. Але все так само, згори до низу, вона дивиться на прикраси: коштовності в очах маленької дівчинки виглядають величезними - дизайнер  обожнює великі коктейльні перстні та браслети; використовує лак яскравого відтінку хімічної цукерки. У цій "Версальській" колекції переважає зелений - хоча Віктуар вміє працювати з по-фантастичному широким спектром. На початку кар'єри в Dior майже 20 років тому, у тісній співпраці з трьоми майстернями, де Кастеллан розширила палітру використовуваних кольорів лаку до 89 відтінків, щоб покривати ними великі речі з золота. Так вона "здмухувала буржуазний пил" з прикрас: коштовності стали легкими і були схожі на біжутерію - і жінки почали носити їх навіть вдень. Тоді ж вона почала комбінувати коштовне та напівкоштовне каміння, обираючи його не за рангом, а за відтінком та прозорістю, - і так створювати свою ювелірну суперреальність. Від цього і яскраві квіти, беладони, і фонтани з лабіринтами чагарників Версалю уявляєш ще чіткіше. От фонтан Німф, а от Великий канал - все тут, у новій Dior à Versailles, côté jardins.

Брошка Bosquet de l'Encelade Saphir з колекції Dior à Versailles, côté jardins, біле, жовте і рожеве золото, діаманти (в тому числі жовті), сапфіри (в тому числі рожеві і жовті), смарагди, цаворіти, перидоти, рожеві турмаліни, гранати-демантоїди, спессартіти, олександрити, хризопраз, Dior Haute Joaillerie

Презентація проходить на кутюрному тижні в Парижі. Штаб-квартиру Dior на авеню Монтень з цього приводу прикрасили декораціями у стилі садів Ленотру. "Я відкрила жінкам двері в професію. Подивіться, скільки їх зараз", - каже Віктуар, поки шукає потрібну вітрину. У розкладі ювелірних презентацій Тижня кутюр у Парижі жіночі імена переважають: це або самостійні ювеліри, або дизайнери у великих Будинках. "Коли я починала робити прикраси, на горизонті не було жінок-ювелірів. Чоловіки створювали прикраси, сидячи в офісі. Не було й мови про чуттєвість коштовностей. А я хотіла знайти ювелірний аналог жіночності, але без очевидних жестів. Я знайшла його в контрасті. Мені подобається, коли сміливо заявляють про себе та носять яскраві, помітні речі. У цьому є маскулінність і навіть бравада".

 

Текст: Тетяна Соловей

Читайте також: 

Розмір має значення: в Graff з'явився алмаз в 709 карат

Найкращі друзі: головні High Jewelry колекції року​

драгоценные камни · Dior · украшения ·

Ще в розділі Аксесуари

Популярне