RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як натуральні ігристі вина повертають свою популярність

21 вересня 2020

Для наших батьків ігристі вина, або шампанське, як ще кілька десятиліть тому в нашій країні називали все вино з бульбашками, — напій особливий і навіть ритуальний. Він асоціюється зі святами й важливими датами, а купували його тільки для тих самих випадків. Однак часи змінюються й сьогодні ігристі знову популярні, що засвідчує: їх можна й потрібно пити, коли хочеться і де хочеться.

В історії ігристих вин було безліч злетів і падінь. Наприклад, для індустрії дуже складним став початок XX століття — неврожайні роки через рясні дощі й заморозки, зараження виноградників Шампані шкідником філоксерою, постійні проблеми з грибком і цвіллю. Апогеєм цієї «чорної смуги» став 1910-й — тоді винороби втратили майже 96% врожаю. Потім руйнівною стала Перша світова війна,  ухвалення сухого закону в США й Велика депресія.

Піднесення розвитку відбулося лише після Другої світової війни і з початку 1950-х продаж ігристих вин стабільно почав рости. Природно, що впродовж останніх 70 років були й свої хвилі в цьому процесі, адже споживання шампанського дуже залежить від економічної ситуації.

Експерти ринку мають навіть свій індекс шампанського, завдяки якому вони оцінюють оптимістичність населення і його готовність здійснювати великі дорогі покупки. Під час економічної кризи ці цифри природно зменшуються. Останній помітний приклад — зниження обсягів продажу після кризи 2008 року, що затягнулося на кілька років. Однак поступово виноробам вдалося відновити ситуацію й сьогодні шампанське популярне як ніколи. Це засвідчують і останні дані — під час карантину люди почали більше пити ігристих вин і причин цьому кілька. По-перше, чималу роль відіграв стрес і пошук позитивних емоцій став дуже важливим елементом адаптації до нової реальності, а асоціація ігристих вин зі святом тут виявилася дуже доречною. По-друге, закриття барів і ресторанів зробило кожного з нас трошки барменом, який навіть у себе на кухні може зробити улюблений коктейль — класичний Aperol Spritz, варіації на тему беліні або елегантний кір-рояль. До того ж ігристі вина — це досить легкий напій, який цікаво для себе відкривати. Сьогодні, коли різноманітні школи сомельє й винні тури стають дедалі популярнішими, то й цікавість до ігристих помітно зростає. У цьому напої приємно отримувати насолоду не від кількості, а від смаку. Це дуже важливо.

На ріст популярності ігристих вин вплинула ще й масова культура. Можна хоча б згадати фільми про Джеймса Бонда, у яких раз у раз миготять назви найповажніших шампанських домів, або драму «Великий Гетсбі», у якій шампанське ллється рікою весь фільм, а завдяки широким келихам-креманкам має ще врочистіший вигляд. До речі, саме кінематограф чудово ілюструє ставлення до шампанських вин у західному світі — вони завжди були там невіддільною частиною життя, а не чимось спеціальним.

Наприклад, у культовому фільмі «Сніданок у Tiffany» героїня Одрі Гепберн п’є шампанське, коли їй сумно, а фраза «Я ніколи ще не пив шампанського до сніданку. За сніданком траплялося, але ніколи до» найяскравіше ілюструє ідею, що шампанське можна пити, коли хочеться і де хочеться. Саме так роблять британці, найбільші споживачі ігристих вин у світі. Не менш активними прихильниками «бульбашок» є жителі азійських країн. У 2015—2016-му роках збільшення попиту у В’єтнамі, Південній Кореї і Тайвані коливалося на рівні 30%, а поєднання ігристих вин з японською кухнею — тренд, який до нас ще прийде.

Який стан справ в Україні, розповіли в компанії ARTWINERY: «Український споживач набагато краще став розумітися на якісних ігристих винах, а отже став вибірковішим і  вимогливішим. Помітна тенденція, що бути освіченим у сфері вибору алкоголю стає модною течією і це не може не тішити нас — виробника натурального ігристого, витриманого тільки класичним методом Шампенуа, як це роблять імениті шато в провінції Шампань. За що неодноразово наше ігристе здобуло міжнародне визнання й нагороди на таких міжнародних галузевих конкурсах, як London Wine Competition і Decanter».

Відіграла свою роль у популяризації ігристих вин і тенденція до правильного здорового харчування, коли дедалі частіше під час вибору напоїв для свята, віддають перевагу натуральним якісним ігристим. Крім того, до вибору якісних натуральних напоїв, як-от витримане ігристе, спонукають і соціальні мережі — келих з бульбашками має гарний вигляд у кадрі й руці, з ним легко створити ефектний кадр. Атмосфера невимушеності, яку дарують шампанські вина, допомагає розслабитися й зняти стрес, потішити себе, адже свято щодня ми робимо собі самі. Нехай воно супроводжується лише правильними напоями.

А як добре ви знаєтеся на ігристих винах — допоможе дізнатися наш тест.

Ще в розділі Living

Популярне