VOGUE UA CONFERENCE

Свята простота: Лі Еделькорт - про тренди майбутнього

22 січня 2018

Головний світовий тренд-хантер, засновниця агенції з прогнозу модних віянь Trend Union, Лі Еделькорт, відкрила аскетичний дизайн-простір в Парижі. Сана Шевченко побувала на відкритті і поговорила з Лі про те, що увійде в моду в найближчому майбутньому.

Лі ЕделькортФото: Thirza Schaap

Лі Еделькорт народилася в Нідерландах, здобула освіту в школі мистецтв і працювала у відомому мультибрендовому магазині Bijenkorf. А потім відчула в собі талант і сили прогнозувати тренди. Прогнози збувалися, слава Лі росла. Еделькорт відкрила власне агентство - і з часом заробила славу головного трендсеттера світу. Її часто запитують про те, як вона вгадує віяння, і вона намагається пояснити - «Як археолог, розшукую розрізнені фрагменти, - і складаю в єдине ціле», - але інакше як візіонерством її передбачення не назвеш. Їхня користь аж ніяк не ефемерна - вони допомагають продавцям і байєрам заробляти гроші, пропонуючи споживачам те, що входить в моду сьогодні, а завтра - вже підірве ринок.

Сукня Comme des Garçons, осінь-зима 2012/2013, і стілець з глини (2009) by Maarten Baas, The Edelkoort Design Collection, ParisФото: Daniel Costa

У 2015 Лі задекларувала принцип «anti-fashion» ("мода померла, має з'явитися щось нове. Попереду емансипація всього"). І свято йому слідує: контент її галереї на бульварі Сен-Жак, 30 в 14 окрузі Парижа очевидно вибивається із загального контексту столиці моди.

The Edelkoort Design Collection, ПарижФото: Thomas Straub

У галереї представили експозицію «The Gift To Be Simple», утворену творіннями п'яти сучасних дизайнерів і вінтажними меблями з приватних європейських колекцій. Експозиція побудована на аскетичному беземоційному стилі Шейкер. Його батьківщиною вважається Америка кінця 19 століття, куди емігрували релігійні групи Англії зі своїм аскетизмом і прагненням до «святої простоти». Пуританські риси цього стилю були основою філософії і способу життя людей, для яких краса полягала в простоті і функціональності найнеобхідніших предметів побуту, чи то стосується меблів чи одягу. Зрозуміло, про прикраси чи декор мова не йшла.

Робочий кабінет (2011) by Studio Job і круглий стіл-стілець Kokon (1999) by Jurgen Bey, The Edelkoort Design Collection, ПарижФото: Thomas Straub

Згодом саме цей стиль і зробив величезний вплив на явище «скандинавського дизайну», розвитком якого і займається Лі Еделькорт. Стиль «Шейкер» надихає безліч відомих промислових та інтер'єрних дизайнерів. Цей пошук чесності і справжності в предметах - меблях і текстилі, які володіють вродженою простотою - і став критерієм для об'єктів, які Лі Еделькорт відібрала на виставку.

Зліва: Ферма, 2008. Справа: Perished, 2006, by Studio Job, The Edelkoort Design Collection, ПарижФото: Thomas Straub

Точнісінько так само своєю виставкою Лі пророкує майбутнє предметному всесвіту, яким ми себе оточуємо. І вважає, що стиль споживання в майбутньому стане набагато більш усвідомленим. Паризька квартира самої Лі абсолютно очищена від зайвих предметів і демонструє повну чистоту свідомості її господині.

Портрет Лі Еделькорт роботи Ервіна Олафа (2011) і Ферма by Studio Job (2008), The Edelkoort Design Collection, ПарижФото: Thomas Straub

«Мало просто сказати: «Тренди будуть саме такими», - пояснює Лі Еделькорт. - Важливо розуміти, чому це відбувається. Я вірю, що все змінюється, і з'являється нове покоління людей з іншим мисленням. Вони не хочуть купувати занадто багато. Але це не про «зараз» - сьогодні молоді люди дійсно споживають багато і бездумно».

7 горщиків, 3 століття, 2 матеріали (1997) by Hella Jongerius, The Edelkoort Design Collection, ПарижФото: Thomas Straub

Особливий інтерес в Лі викликає текстиль. «З початку часів текстиль був матеріалом, з якого люди робили все що завгодно, навіть вдома. Згодом з'явилися інші матеріали - дерево, метал, бетон. Але зараз ми побачимо, як текстиль в нових технологіях буде повертатися в дизайн для життя: з нього будуть будувати мости, будинки, виготовлятимуть транспорт. Принцип переплетення ниток з різних видів волокон в XXI столітті буде використовуватися повсюдно. Нас чекає поєднання технологій з традиційними матеріалами і техніками, об'єднання принципів «початку часів» з новітніми технологіями. Текстиль стане натхненням і новим матеріалом для різних сфер дизайну, моди і виробництва в майбутньому», - обіцяє мадам Еделькорт і запевняє, що в інтер'єри повернуться настінні килими.

Жакет, Bode New York

На запитання, чи могла б сама вона користуватися предметами, представленими в галереї, Лі Еделькорт відповідає з іронією: «Чому ні? Можливо, я зроблю тут шопінг. Насправді, мені дуже подобається велика жовта шафа. Щоправда, задорога».

Шкаф 'By Hands' (2017) by Friso WiersmaФото: Anastasija Mass

До речі, не все так дорого. Табурет голландського дизайнера Friso Wiersma, представлений на виставці, коштує 120 євро. Він продається у вигляді конструктора, який потрібно зробити самому і пофарбувати. Це запропонували зробити гостям на відкритті, - а ті відреагували із захопленням.

До речі, давати споживачеві можливість ставати творцем, - це теж тренд. Крім натурального дерева і натуральних фарб з природних пігментів, замішаних на сухому молоці, до вартості табурета входить також ідея, що базується на понятті про вічні цінності, що показує новий виток раціонального мислення «простої функціональної краси». За прогнозом Лі Еделькорт, саме це і стане справжньою цінністю в майбутньому.

Іграшкова модель (2017), Floris Hovers

Довідка Vogue

Лі Еделькорт опікується Академією Дизайну в Ейндговені, яка вважається однією з найпрогресивніших в світі, веде освітні проекти, організовує виставки і воркшопи, публікує книги і статті. Зараз вона готує велику виставку текстилю в Нью-Йорку, яка відкриється у вересні 2018 року, і спеціальний проект в Парижі, присвячений дизайну ложок, до наступного Різдва. Черговий тренд-бук Лі вийде в травні.

Париж · Тенденции осень-зима 2017/2018 ·

Ще в розділі Lifestyle

Популярне