RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Чи створить COVID-19 альтруїстичну економіку?

23 березня 2020

Якщо пандемія COVID-19 проявила в людях щось позитивне, так це — альтруїстичну сторону. У міру того, як вірус поступово поширюється, а разом з ним і оголошують загальнонаціональні карантини, людство виявляє глобальну солідарність і підтримку одне одному.

Фото: Sam Nixon

У Китаї, звідки почалася епідемія, водії вантажівок ризикнули здоров’ям, щоб доправити їжу людям, ізольованим в Ухані в лютому. Потім була масова демонстрація вдячності іспанським, португальським, італійським і французьким лікарям, які лікують заражених пацієнтів. В Італії сусіди співають одне одному зі своїх балконів, щоб підняти бойовий дух під час карантину, а музиканти дають онлайн-концерти. В іспанській Севільї інструктор з фітнесу влаштував тренування на даху будинку, у якому дистанційно брали участь усі охочі сусіди. А відео іранських лікарів, які танцюють, щоб підняти настрій своїм пацієнтам, підірвало Інтернет.

Нові канали комунікації

У більш локальному масштабі солідарність перед загрозою кризи — це повідомлення від друзів, з якими ви давно не спілкувалися, у яких вони запитують, як ваше здоров’я, дзвінки родичам, щоб перевірити чи все в них гаразд, обмін дезінфекційними засобами для рук, пропозиція вигуляти чиюсь собаку, канали в месенджерах з «хорошими новинами». Саме банальні прояви турботи й ініціативи, які ми започатковуємо — об’єднують нас із іншими людьми.

Люди грають на кларнеті з балкона у Валенсії

Наприклад, Opening Doors London — британська благодійна організація, що підтримує членів ЛГБТК+ спільноти понад 50 років, — недавно організувала службу дистанційного спілкування й регулярних телефонних розмов. Багато хто перебуває в ізоляції, без близьких родичів, має серйозні проблеми зі здоров’ям або боїться зробити камінг-аут після переїзду в будинок для людей похилого віку. «Це дуже вразлива група, про яку  суспільство часто забуває. Через примусове соціальне дистанціювання вони ще більш ізольовані», — каже координаторка проєкту Меган Херрінг.

Коли технології корисні

У всьому світі соціальні мережі використовують для створення почуття солідарності й підтримки, а також для освіти й підвищення поінформованості. У Instagram знаменитості активно допомагають пережити ці важкі часи: Charli XCX поділилася своїм щоденником карантину, Lizzo провела медитацію в прямому ефірі, а музиканти, від Christine and The Queens до Кріса Мартіна й Пута, зіграли віртуальні концерти. Lil Nas X і Megan Thee Stallion перераховують гроші фанатам, які відчувають економічний вплив вірусу.

Записка на вазі з лимонами в каліфорнійському Сан-Рамоні: «Сусіди, будь ласка, пригощайтеся лимонами»

Тим часом на TikTok підлітки створюють меми, щоб допомогти одне одному впоратися із занепокоєнням і нудьгою. У Twitter хештег # HighRiskCovid19 використовують люди з інвалідністю або хронічними захворюваннями, особливо з ослабленим імунітетом, щоб ділитися своїми історіями й спонукати інших залишатися вдома й запобігати поширенню вірусу.

Альтруїстична економіка

Компанії у всьому світі й люди з постійним прибутком всіляко допомагають нужденним і підтримують боротьбу проти вірусу. Наприклад, Beauty Banks використовує краудфандингову платформу GoFundMe, щоб збирати пожертви на мило для людей, які живуть в антисанітарних умовах. Також краудфандингові сайти, поряд з Venmo, PayPal і благодійними організаціями, як-от Turn2Us, використовують, щоб підтримати фрилансерів, людей з низьким доходом.

Спорудження лікарні для хворих на коронавірус у Мілані

Коли виникає криза в системі охорони здоров’я такого масштабу, складно бути осторонь. Багато урядів надають кошти незалежним підприємствам, щоб підтримати їх економічно. В індустрії моди Донателла Версаче, Джорджіо Армані й Міучча Прада разом з іншими внесли щедрі пожертви в лікарні Мілану, а LVMH почала виробництво дезінфекційного засобу й закуповує захисні маски, щоб передати французьким органам охорони здоров’я. У Нью-Йорку незалежний дизайнер Кербі Джин-Реймонд з Pyer Moss виділив 50 000 доларів, щоб допомогти творчим підприємствам, що належать меншинам і жінкам, які страждають від спалаху коронавірусу.

Ми можемо бути ізольовані, жити в незвичні й тривожні часи, але водночас можемо бути спокійними, знаючи, що здатні на добрі вчинки. Нині ми в ізоляції, але, є надія, що вийдемо із цієї пандемії з великим почуттям єдності й думкою про те, що технології, які так часто відштовхують нас, можна використати для позитивних змін.

Текст: Amelia Abraham

За матеріалами vogue.co.uk

Ще в розділі Lifestyle

Популярне