Ретрофутуризм: найстильніші фільми

12 квітня 2018

У кожної епохи свої високі технології – в XIX столітті це була швейна машинка, сьогодні – 3D-виробництво одягу. Vogue.ua озирнувся назад і, за допомогою фільмів в жанрі ретрофутуризму, подивився, як майбутнє уявляли собі в різні декади минулого століття.

"Планета жінок-завойовниць", 1966
1960-і

1961 року людина вперше полетіла в космос, і це визначило настрій всього десятиліття. Поки весь прогресивний світ мріяв про космічні далі, паризькі дизайнери змагалися за звання  найпрогресивнішого, і презентували свій погляд на одяг майбутнього. 1968 року на екранах з'явилась легендарна "Барбарелла" в головній ролі з Джейн Фондою, костюми для якої придумав адепт футуризму Пако Рабанн – один з головних дизайнерів шістдесятих, який створював колекції з пластика, металу та паперу. Фінальний образ Фонди, до речі, називали найсексуальнішим в 1960-і, а фільм, завдяки йому, увійшов до класики світового кінематографа.

"Барбарелла"
1970-і

"Висотка" – цей фільм в жанрі антиутопії з'явився на великих екранах пару місяців назад, але знятий він за однойменним романом 1975 року, а тому, повністю просякнутий стилістикою того часу. Костюми головних героїв у виконанні Тома Хіддлстона, Люка Еванса і Сієнни Міллер, автомобілі, інтер'єри квартир і обстановка – про сімдесяті у "Висотці" говорить все, але при цьому глядачеві дають зрозуміти, що дія відбувається в майбутньому. Так, Хіддлстон увесь фільм носить штани кльош, Люк Еванс демонструє образ ковбоя, а Сієнна Міллер – ідеальний бохо-шик.

"Висотка"

Як уявляли майбутнє в сімдесятих, показує і стрічка 2014 року "Космічна станція 76". У фільмі сповна розкрита тема оптимістичного сприйняття майбутнього в 1970-х – в образах головних героїв універсальні комбінезони поєднуються з відгомонами епохи диско.

"Космічна станція 76"
1980-і

1985 року презентували один з найяскравіших фільмів в жанрі ретрофутуризму – "Бразилія". Це десятиліття увійшло в історію моди завдяки своїй тязі до гіпер-об'ємів, яскравих неонових фарб і хижих принтів, які використовував костюмер стрічки Джеймс Ечісон. Правда, додатково він надихався ще роботами Ельзи Скіапареллі. В результаті чого, майбутнє в "Бразилії" здавалося надзвичайно зухвалим і сюрреалістичним. У фільмі можна побачити і чимало деталей, які безпосередньо асоціюються з ім'ям італійського дизайнера – капелюхи-туфельки і насичені відтінки.

"Бразилія"
1990-і

Одним з головних фільмів про майбутнє в 1990-х став фантастичний бойовик "П'ятий елемент", а образи його головних героїв у виконанні Брюса Вілліса і Міли Йовович – культовими. До речі, над ними працював дизайнер Жан-Поль Готьє, один з найбільш ексцентричних свого часу. Модні критики сходяться на думці, що перемотана бинтами рудоволоса Йовович – найкраще творіння Готьє після створення конусоподібного бюст'є Мадонни. Також глядачі запам'ятали леопардовий комбінезон його авторства на акторові Крісові Такеру, а також яскравий образ вигаданої оперної співачки Плавалагуни.

"П'ятий елемент"
2010-і

Якщо в сімдесятих майбутнє уявляли максимально райдужним і позитивним, в вісімдесятих воно мало досить агресивний вигляд, а в дев'яностих більше нагадувало рейв-вечірки і клубну культуру, то сьогодні фільми про далеке, і не дуже, майбутнє – це історія про виживання і постійну боротьбу за ресурси, в якій потрібно весь час бути на поготові і вміти захистити себе. Найяскравіший приклад – екранізація роману "Голодні ігри", головна героїня якого більше схожа на дівчину-солдата, а не на прекрасну фею в срібних шатах.

"Голодні ігри"

Похмурі прогнози майбутнього читаються ще в одному з найстильніших фільмів десятиліття – "Шалений Макс: Дорога гніву", художник костюмів якого, Дженні Беван, отримала цього року "Оскара" за свою роботу.

"Шалений Макс: Дорога гніву"
Дженнифер Лоуренс · Милла Йовович · Jean Paul Gaultier · Сиенна Миллер ·

Ще в розділі Кіно

Популярне