VOGUE UA CONFERENCE
search Created with Sketch.

Прекрасний бунт: навіщо потрібно відвідати музей Іва Сен-Лорана в Парижі

13 жовтня 2017

У нововідкритому музеї побувала Наталя Гузенко, автор блогу amuse-a-muse.com

Гаряче бажання потрапити на відкриття Музею Іва Сен-Лорана змусило фешн-публіку постояти в довгій черзі, але сам візит не на всіх справив однаково сильне враження. Можливо, в цьому різниця між майстрами і творцями. Останніх значно менше.

Смокінг, жакет-сафарі, тренч, комбінезон ... Для першого залу інавгураційної виставки куратори вибрали найбільш знакові твори Сен-Лорана, який вирішив змінити правила гри на Олімпі французького кутюру. «Ів Матьє Сен-Лоран - хлопець, в якому є іскра», - сором'язливо сказав про себе юний кутюр'є в 1957-му році в своєму першому інтерв'ю після показу своєї першої колекції для Будинку Dior. Пройде всього п'ять років - і з іскри займеться полум'я. Преса назве першу колекцію Ів, створену ним для власного Будинку Yves Saint Laurent, «найкращим, що траплялося з модою після Шанель». Вільні силуети «весни-літа 1962» увійдуть в історію, а деякі з них навіть «вийдуть на вулиці», як і мріяв кутюр'є. Без бушлата і тренча, показаних тоді на подіумі, сьогодні складно уявити гардероби француженок, настільки прославлені в усьому світі. У Музеї цю колекцію можна вивчити детально - ескізам кутюр'є в першому залі «надана» ціла стіна.

«Якщо Шанель дала жінкам свободу, то ти подарував їм силу і владу, - говорив про Сен-Лорана його партнер П'єр Берже. - Ти чудово розумів, що влада належала чоловікам. Одягнувши жінок у вбрання з "чоловічого плеча", ти передав цю владу їм. В твоїх нарядах не було і натяку на андрогінність. У них жінки, навпаки, бентежили чоловіків своїм еротизмом».

Вступивши на територію соціальної функції моди, Сен-Лоран залишався на ній до останнього дефіле у 2002 році. «Твої колекції створили стиль епохи», - писав П'єр Берже у «Листах до Іва». - Ти захоплювався модою, але ніколи не дотримувався її, залишаючись вірним своєму стилю. Ти мав рацію, тому що сьогодні твій стиль можна зустріти всюди».

У Музеї про це особливе бачення Сен-Лорана багато розкажуть вбрання і аксесуари, але ще більше ви дізнаєтеся від співробітників Будинку. Куратори пропонують відвідувачам подивитися відео, в яких партнери і колеги Іва розповідають про різні етапи роботи над колекціями. Кутюр'є, який ненавидів усе буржуазне, кидав виклик добропорядним засадам суспільства: то вибираючи для своїх дефіле темношкірих моделей, то пропонуючи носити прозорі блузи, що оголюють груди. Сен-Лоран «перетворював» роботи художників на сукні та жакети, змішував в колекціях, присвячених Африці, Індії, Китаю, Росії, неймовірно яскраві відтінки, доповнював свої творіння зухвалою біжутерією.

У 1966-му Ів назавжди змінив хід історії моди, представив лінію прет-а-порте Saint Laurent Rive Gauche. У 1971-му шокував публіку своїм оголеним портретом, знятим для реклами аромату Pour Homme, та викликав гучний скандал колекцією, натхненної модою воєнних років. А в 1977-му змусив обурюватися «праведників» навіть через назву Opium, обрану для нових парфумів. Лише після того, як ви поринете в атмосферу прекрасного бунту Сен-Лорана, вирушайте до його кабінету на другому поверсі Музею. Там все побачене раніше жваво постане перед вами: ось кутюр'є розглядає зразки вишивки, тут команда ательє представляє йому прототипи, а там Лулу де ля Фалез допомагає задрапувати улюблену модель в тканину. «Все, що ти придумав, стало реальністю. Талант художника - змусити інших побачити світ по-іншому, - був переконаний П'єр Берже. - Мода - не мистецтво, але створювати її можуть тільки художники. Ти ним був».

Читайте також: 

Украшения и табу: новый проект ювелира Бетони Вернон​ 

Сумка як мистецтво: нова колекція Louis Vuitton і Джеффа Кунса

Yves Saint Laurent · Ив Сен-Лоран · музей ·

Ще в розділі Арт

Популярне