RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Чим пахнуть "Мрійники", "Римські канікули" і "Велика краса"

28 серпня 2021

Чим пахнуть "Мрійники", "Римські канікули" і "Велика краса"? З яких нот складався б фільм "Назви мене своїм ім'ям", якби був духами? Який зв'язок між парфумерними компонентами і великим кіно? – Розмірковує Юлія Синькевич.

В театрі, в опері, під час вистави ми можемо відчути не тільки аромати зали, сцени, але і аромати дійства. Кіно ж вимагає від глядача більшої уяви. Аромат дістається рецепторів, а його ефект – самого серця. «Кіно не пахне», – скаже хтось, але насправді кіно народжує величні аромати і великі історії.  Юлія Сінькевич розмірковує про аромати колекції Accord Particulier Givenchy та розповідає, якими фільмами вони могли б бути.

Accord Particulier 

«Римські канікули», реж. Вільям Вайлера, 1953 р.

«Римські канікули», реж. Вільям Вайлера, 1953 р.

Accord particulier – особливий аромат, підпис всієї колекції. А «Римські канікули» – уособлення всього, що любив і чим надихався Юбер де Живанши. Картина побачила світ у 1953 році, через рік після того, як кутюр’є представив світові свою знакову колекцію Separates – ту, яка назавжди визначила його особливе місце в світі моди. Романтична комедія «Римські канікули» з чарівною Одрі Хепберн в головній ролі, багаторічній музі Живанши, увірвалась на кіноекрани всього світу своїм ароматом свіжості, аристократичності, сміливості, чуттєвості і безтурботності. Історія принцеси Анни, молодої і чуттєвої дівчини, яка прагне побачити всі фарби світу, від простих радощів до великого кохання, проте скута безальтернативно монархічним обов’язком, виривається на короткий час з-під суворого контролю оточення, щоб зустріти сильного і впевненого в собі чоловіка (Грегорі Пека). Їхнє кохання не має майбутнього, проте у них є римські канікули. Впродовж захопливої подорожі героїв найкрасивішим містом світу ми зустрінемо кожну ноту парфуму Accord Particulier.

ACCORD PARTICULIER, Givenchy

«Ніколи не бійтесь слідкувати поклику свого серця і наважуватися на відчайдушні вчинки», –кажуть герої, і ми одразу відчуваємо ноти пачулі, що асоціюються зі свободою та гедонізмом. Ноти дамаської троянди та ветівера – шляхетні та аристократичні.

Катання на Vespa по вузьких вуличках, морозиво на Іспанських сходах і шампанське на сніданок об'єднує амброксан. У ньому гармонійно поєднані анімалістичні, солонуваті-солодкі ноти амбри з приголомшливими дерев'яними відтінками мускусу. Це прекрасний чистий аромат, від якого так і віє сексуальністю. «Дуже незвично,  – говорить Анна. – Я раніше ніколи не була з чоловіком наодинці, навіть одягнена, а без сукні це ще більш незвично».

«Римські канікули», реж. Вільям Вайлера, 1953 р.

Саме з цього фільму починається історія між модним будинком і еталоном стилю Одрі Хепберн. Саме з Accord Particulier починається колекція унікальних ароматів Accord Particulier.

Trouble-Fête

«Мрійники», реж.  Бернардо Бертолуччі, 2003

«Мрійники», реж.  Бернардо Бертолуччі, 2003

«Мрійники» – це кінематографічний підпис до цілої бурхливої епохи, а аромат Trouble-Fête може стати влучним компаньйоном генію кіно і подарувати справжнє синефільське задоволення. Головним героям по 20 років, вони фанати кіно, живуть і дихають французькою синематекою. Ми відчуваємо це  життєрадісне і сміливе захоплення, романтизацію революційного духу, так само, як і від поєднання аромату зеленого листа фігового дерева з підсмаженим кунжутом в ароматі Trouble-Fête. Разом з молодістю героїв ми готові бунтувати і творити спротив тим, хто може посягнути на свободу. «Свобода не дається – її треба брати!» – це життєва позиція Тео, Ізабель і Метью.

Trouble-Fête

Це фільм про світ кіно, про народження «Нової хвилі», про культурний спротив, революційний дух, ідеалізм та одержимість бажанням пізнання глибин мистецтва і життя. Неймовірно еротичний фільм про велике кохання, яке лише народжується на легких дотиках губ та пальців молодих героїв через перші еротичні відкриття. Trouble Fête огортає ніжним акордом абсолю жасмину самбак та екстракту ладану, що дозволяє композиції відчути пристрасть бурхливих пригод.

«Мрійники», реж.  Бернардо Бертолуччі, 2003

“Мрійники” вимагають від глядача особливого настрою, зухвалого новаторського погляду і для занурення в цей стан точно слід додати аромат Trouble-Fête.

Sans Artifice

«Завірена копія», реж. Аббас Кіаростамі, 2010

Аромат Sans Artifice дозволяє фантазувати на тему істинності власної натури, оточуючого світу, відправляє подумки на пошуки природності та чистоти почуттів і емоцій. Так само як герої фільму іранського режисера Аббаса Кіаростамі «Завірена копія» відправляються довгою прогулянкою сицилійськими селищами з довгими діалогами про справжність творів мистецтва, природу, їх спільне життя і стосунки. Але чи існують ці стосунки насправді, чи то лише фантазія обох героїв, чи гра, в яку вони вирішили зіграти на тлі дивовижних італійських ландшафтів? Що хоче жінка? Що хоче чоловік? Що обидва вони хочуть почути та що сказати? Так само, як і виважений аромат Sans Artifice, Жюльєт Бінош та Уільям Шиммель розкривають безкінечну палітру істинних емоцій – вони плачуть, розходяться і знову віднаходять один одного. Ми відчуваємо аромат імператорського білого чаю та вишукану есенцію імбиру і в антикварній крамничці, якою володіє головна героїня, і в затишному кафе, де двоє опиняються під час прогулянки.

«Завірена копія», реж. Аббас Кіаростамі, 2010

Режисер свідомо обирає характерну йому майже документальну манеру зйомок, аби підкреслити істинність свої історії, а, можливо, довести те, що і копія може бути витвором мистецтва, і у неї є автор, який збагачує оригінал своїм дотиком, як і Sans Artifice збагатить образ грацією та елегантністю.

Sans Artifice
Pour De Rien

«Назви мене своїм ім’ям», реж. Лука Гуаданіньо, 2017

«Назви мене своїм ім’ям», реж. Лука Гуаданіньо, 2017

Молодий і сповнений мрій, бажань, пошуків хлопець Еліо (Тімоті Шаламе) проводить спекотне італійське літо разом з батьками в їх будинку, розшифровує класичну музику, читає літературу XVI сторіччя і максималістично прагне знайти всі відповіді. В цю довершену атмосферу вривається нове для Еліо почуття до гостя родини Олівера (Армі Гаммер) – красеня і інтелектуала. Здавалося б, що головний конфлікт мусить бути в неможливості таких стосунків і страху Еліо за те, що насмілився захопитись Олівером, проте час стає головною перепоною. Це фільм про кохання, про зростання, про бажання і пристрасть, і про безстрашність, яка властива молодості. «Заговори або помри», – читає Еліо в середньовічній новелі про рицаря, який закохався у принцесу, і безстрашно іде на зустріч своїм почуттям. Прогулянки вздовж квітучого саду під звуки цикад, ледве помітні погляди, доторки рук до античної статуї зі смарагдових глибин моря – все це сповнено ароматами апельсину Тароко і підкреслено зухвалим абсолю нарцису парфуму Peur de Rien, аромату нестримної мужності та креативності. Час розвіює гостроту почуттів, залишає ледве помітний присмак та несе далі у невідоме майбутнє, проте аромат сміливості та зухвалості буде виринати у пам’яті теплим променем літнього сонця.

Peur de Rien
Oiseau Rare

«Молода і прекрасна», реж. Франсуа Озон, 2013

«Молода і прекрасна», реж. Франсуа Озон, 2013

Рідкісний, видатний – таким є значення Oiseau Rare, а, може, це біла ворона? В самій композиції аромату закладена інтрига, сповнена контрастів та несподіванок. Сонячна квітка піттоспорума контрастує з екстравагантним шрі-ланкійським перцем, і це рідкісне сполучення нагадує фільми французького режисера Франсуа Озона. Фільм «Молода і прекрасна» починається зі сцени «підглядання» на березі моря, що одразу занурює нас в еротизм на межі – чи не такий аромат лимонів, змішаних з помаранчами, підкреслений гострим та оригінальним Шрі-Ланкійським перцем? Ідеалістичний початок молодості і перетворення дівчини-підлітка на дорослу жінку. Проте Озон не хоче розповідати нам банальності про дорослішання, еротику, перший секс, який приносить одночасно. Ізабель – особлива, рідкісна. Повернувшись до Парижу, вона реєструється сайті знайомств та починає зустрічатись зі старшими чоловіками за гроші. Гроші не головне, але так само стають інструментом пізнання нових граней життя для Ізабель. Oiseau Rare – це її аромат, в якому ноти віргінського кедру мають чіткі грані з зеленими та акватичними відтінками, абсолю ванілі створює чарівний шлейф, а дерево гвайяк пробуджує сексуальне бажання. Картина «Молода і прекрасна» -– це омаж класичній стрічці 1967 року «Денна красуня» з Катрін Денев в головній ролі, де розкривається бажання побути кимось іншим і втілити свої особливі бажання, стати рідкісним птахом, зокрема з парфумом Oiseau Rare.

Oiseau Rare
Indompté

«Чорний лебідь», реж. Даррен Аронофскі, 2010

«Чорний лебідь», реж. Даррен Аронофскі, 2010

Indompté – аромат, який пробуджує приховану дику енергію. Саме вона стає каталізатором для здійснення найамбітніших вчинків. Так, героїня картини «Чорний лебідь» балерина Ніна (Наталі Портман) мусить вивільнити темну сторону своєї сутності, стати диким чорним лебедем, заради головної партії в балеті «Лебедине озеро». Вона мусить самознищитись, переродитись заради мистецтва. Дарен Аронофськи майстерно і буквально стикає дві сутності героїні, викликає одна одну на психологічну дуель. Впродовж фільму гострота ароматів відчутна через екран. Ольфакторним акомпанементом стрічки з легкістю може стати Indompte з його комбінацією темної есенції уду та нотами сицилійського мандарину. Картина розділила критиків на тих, хто зненавидів її, та тих, хто захопився величністю метафори автора, його брутальністю та сміливістю, завдяки яким він і увійшов в історію кіно. Аромат Indompté – для тих сміливих, хто готовий зустрітись з дикою енергією віч на віч.

Indompté
Sans Merci

«Виживуть лише коханці», реж. Джим Джармуш, 2013

«Виживуть лише коханці», реж. Джим Джармуш, 2013

Аромат Sans Merci – це втілення безкомпромісності. Перед очима одразу постає інді-картина Джима Джармуша «Виживуть тільки коханці». Ви не зустрінете тут крутих сюжетних поворотів чи яскравого екшену, натомість опинитесь в медитативному присмерку нереального світу режисера. Ця стрічка – про безкомпромісних героїв-коханців у виконанні «богині богеми» Тільди Свінтон та загадкового Тома Гідлстона. Вони живуть багато років, вони Адам і Єва, вони безсмертні. Їх світ – тільки для особливих, аж занадто особливих, – вони живуть самою мудрістю Світу. Книги, музика, мистецтво – це те, що вони подарували людству, що складає сенс їх життя, робить його досконалим.

«Коли ви роз'єднуєте переплетені частки і рухаєте одну частину у протилежному напрямку від іншої, навіть на протилежних кінцях Всесвіту, якщо ви змінюєте або впливаєте на одну, інша буде однаково змінена або порушена», – так розмірковують герої про систему організації світу.

Так само Sans Merci демонструє безкомпромісний дует рідкісної есенції полину, поєднаної з вишуканою нотою гаїтянського ветіверу. Полин – це вітер степів, смак абсенту, емоція рішучості. Атмосферу декадансу відображають димні оксамитові ноти віскі та есенції пачулі. Sans Merci – це відчуття життєвої мудрості, споглядання плину часу і наповнення його сенсами.

Sans Merci
Garçon Manqué
Марлен Дітріх

Справжня кінозірка і найбажаніша жінка планети, вона створила один з досконалих образів в кіно і свій неповторний стиль в світі моди. Вона була сильною, незалежною жінкою, яку не зміг підкорити жоден чоловік. Актриса не належала нікому, але в той же час була і залишається надбанням усього світу. Вона любила і лаконічну строгу класику, і богемну розкіш. Завдяки Марлен Дітріх брючний чоловічий костюм перетворився на невід'ємну частину жіночого гардеробу. Марлен любила прогулюватися в штанах по місту, що на початку XХ століття було викликом громадській думці.

У 1931 році бургомістр Парижа зажадав від Дітріх негайно покинути місто, бо вона наважилася з'явитися на вулиці в чоловічому костюмі. Актриса стала взірцем для жінок, які не хотіли, щоб їм  наказували – як в одязі, так і в житті. Нам ніколи не дізнатись, як би Марлен сприйняла Garçon Manqué, але спробуємо пофантазувати, розмити кордони і поєднати жіночність та мужність в ароматі. Квітки османтуса – аромат ніжного стиглого оксамитового абрикоса чи персика, які так  пасують до елегантної зачіски під капелюшком, бездоганної шкіри, тонких стрілок та червоної помади.

Гендерно нейтральний Garçon Manqué нагадує вбрання Марлен. Сценічні сукні зірки працювали на її імідж, були її «партнерами» по сцені, і вона давала їм власні імена. Помріємо, що від Garçon Manqué велика зірка була б в захваті – хоча б тому, що краса цього аромату – всередині.

Garçon Manqué
Enflammé
Велика краса», реж. Паоло Соррентіно, 2013

«Велика краса», реж. Паоло Соррентіно, 2013

Завершальним елементом колекції La Collection Particuliere стає полум’яний Enflammé – мажорний акорд, ода життю, ода генію. Саме таким є фільм Паоло Сорентіно «Велика краса», який підкорив у 2013 році Канський кінофестиваль та отримав Оскар. Головний герой – письменник та журналіст, модник та піжон у поважному віці Джеп Гамбарделла, у виконанні неперевершеного Тоні Сервілло, блукає вічним містом, де виринають з минулого його старі пристрасті, перемоги, поразки, захоплення. Він знає, що таке задоволення та пристрасть, він насолоджується яскравістю життя, святкує його щодня так, ніби це останній день. У «Великій красі» все палає яскравими фарбами, гучними звуками музики, гротескними персонажами, міфами та плітками.  Ось він на розкішній терасі серед богеми – і ми відчуваємо турецький тютюн і абсолю ванілі, що складають Enflammé, – велика краса моменту життя.

Enflammé

парфум · ароматы · Нішева парфумерія ·

Ще в розділі Парфуми

Популярне