До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Парфумер: Паоло Теренці – про те, як вибирати духи, і як пахне майбутнє

Promotion

До Києва приїхав Паоло Теренці, парфумер в третьому поколінні, засновник сімейної марки нішевої парфумерії. Він зустрівся з Оленою Пономаренко і розповів, як цифрова епоха впливає на сучасну парфумерну індустрію, як вибирати духи, і в чому різниця між арт-парфумерією та "нішею".​

Реклама

Ми зустрічаємося з Паоло в новому парфумерному бутіку BROCARD Niche Bar в БЦ "Леонардо" – камерному просторі, де зібрані бренди нішевої парфумерії. Живі квіти, лаконічний дизайн, бетонні столи – ідеальне тло для красивих флаконів та розкішних ароматів. У маестро артистично завиті вуса, на ньому франтівський капелюх, запонки і краватка з принтом з червоними губами. Він щойно створив аромат прямо на очах у публіки – і тепер п'є еспресо, щоб трохи розслабитися, – це дуже по-італійськи.

Про відмінність "ніші" і звичної парфумерії

Річ у тім, що я взагалі не вірю в нішу, як таку. Відмінність між нішевою і комерційною парфумерією зникає. Великі концерни купують маленькі бренди – і застосовують колишню модель. Але в чому я точно впевнений, так це в арт-парфумерії. Люди хочуть бути унікальними, хочуть відрізнятися.

Коли у парфумів є творець, вони набувають життя. У них є алхімія, вони унікальні. Щоб носити такий аромат, треба мати певний характер. Носити його непросто, – будеш занадто вибиватися з натовпу. Але покупці з характером завжди шукають щось отаке.

Раніше вважалося, що ніша – це обмежена дистрибуція, певне число магазинів, де продається бренд, позамежна складність композицій. Але правда в тому, що кількість бутіків, де можна знайти марку, не робить її нішевою. Так само, як і їх локація. Мої корнери розташовані в найкрасивіших куточках світу, – але я легко відмовляюся від співпраці з тими просторами, де парфумерію не люблять і не цінують. Слава богу, мені не потрібно тішити самолюбство. Місце продажу має бути таке, щоб ти прикипів до нього серцем.

Про ДНК свого бренду

Якби треба було вибрати всього три слова, щоб описати мій бренд, я б вибрав такі: артистичний, рукодільний, чарівний. У нас і справді справжня пристрасть до створення ароматів. Все робимо вручну. При чому тут чари? – Кожного разу, торкаючись аромату, можна переміщатися в часі і просторі, здійснювати ольфакторні подорожі. Закрий очі – і мрій.

Якщо говорити про те, чи впливає на парфумерний почерк національність "носа", не вагаючись скажу: "Так". Італійське коріння в парфумерії – це радість, свято, щастя.

Про натхнення і будні

Я живу в місті, де народився – в крихітному містечку Каттоліка, неподалік від Ріміні. Не можу жити без моря. Моє місце сили – Середземномор'я. Можу залишатися там годинами і місяцями: з сім'єю, дітьми, друзями. Сидіти і дивитись на море, або плавати. Так я перезаряджаю свої батарейки. Тут я виріс і хочу ростити своїх дітей. Тут спокійно, затишно, камерно, можна блукати, кататися на велосипеді, сидіти на пляжі.

Про шлях до мрії

Взагалі, я щаслива людина, і мені в житті пощастило, але не все діставалося легко. Довелося і поборотися. Але я художник. Вмію і люблю читати людей. Миттєво розумію, хто переді мною, – і перекладаю це на парфумерну мову.

Знаєте, я ж колись був музикантом. Працював з найбільшими талантами. Але раптово з’явилось розуміння, що я досяг усіх висот в професії. Але цього було мало, щоб стати музикантом того рівня, про який я завжди мріяв. І я залишив музичну кар'єру. Тепер я створюю аромати.

Про дитинство парфумера

Я ріс з ароматами. Мій дід теж був парфумером, і у нас з ним була нескінченна гра: він постійно знайомив мене з ароматами під час прогулянок лісом, будинком, в саду. Він давав нам з сестрою понюхати різні речовини, а ми повинні були вгадати, що це.

Якщо мої діти захочуть бути парфумерами – прекрасно, але якщо ні – що ж, я не засмучусь. Аби вони були щасливі. Я просто намагаюся передати їм той прекрасний дар, що дістався мені від батька і діда, – знання. Із задоволенням займаюся з дітьми в лабораторії, вчу їх носити аромати, розбиратися в них, відчувати різницю між поганими і хорошими духами.

Мій перший ольфакторний спогад – це жасмин грандіфлора. У родинному будинку, де ми жили всі разом, з дідусем, бабусею, батьками, – величезною італійської сім'єю, – був розкішний рожевий сад, де ріс ще жасмин. Зазвичай він зацвітає раніше, ніж троянда, – і коли його аромат розносився у повітрі, це означало прихід весни. Його аромат назавжди закарбувався в пам'яті.

І це настільки сильне і особисте враження для мене, що, знаєте, я іноді не можу працювати з жасмином. Він миттєво переносить мене в певний стан – і все, я вже не можу створити нічого нового, – я і так в раю.

Про тренди в парфумерії

Тренди, звичайно, існують. Всі постійно говорять то про туберозу, то про троянди. Наступного року буде бум на зелені ноти: фужери, листя, фіги, мохи. Але я не вірю в тренди, як в основу для творчості. Просто роблю те, в що вірю.

Ноти для мене не мають такого значення, як складники, інгредієнти. Ну ось візьмемо, наприклад, пачулі. Їх існує принаймні 45 видів плюс синтетичні молекули. Але мені потрібні певні конкретні пачулі, з тим настроєм і підтоном, якого вимагає композиція. І я виберу їх.

Інгредієнтів, які були б важливіші за інші, не існує. Але, зрозуміло, у мене є свої улюбленці – я люблю пачулі, сандал, інжир і амбру, а деревно-амбровий акорд – мій ольфакторний підпис.

Про те, як технології змінюють світ

Звичайно, діджитал-ера впливає на парфумерний світ. Люди все більше купують онлайн. Парфумерні бутіки поступово перетворюються в ольфакторні музеї. Тут можна отримувати досвід, створювати настрій, взаємодіяти один з одним. Одночасно, соцмережі допомагають передавати новий досвід і враження, де б ви не були. Це круто.

Цього тижня моя сестра поїхала на кінофестиваль в Італії, щоб оформити червону доріжку – декорувати її духами. Я і сам в минулому ароматизував простори для своїх заможних клієнтів. Це змінює сприйняття. І картина або скульптура в хмарі парфумів може сприйматися зовсім по-іншому.

Я вірю, що зовсім скоро духи будуть розпорошуватися всюди, через особливі системи. Нюх – це ж величезна частина життя. Просто неймовірно, що до сих пір ми не можемо постійно насолоджуватися усіма емоціями, який він дарує, на кожному кроці.

Про критику

У молодості я був чутливим до критики, до зворотного зв'язку. Чим старшим я стаю, тим більше мені все-одно. Хто ці критики, щоб судити мою творчість? Люди можуть опиратися на думку сторонніх, тільки якщо у них немає власного носа, щоб скласти свою.

Про те, як вибрати свій аромат

Перш за все, не потрібно орієнтуватися на бренд або рекламу. Треба вибирати носом. І за хвилину це зробити не вдасться. Я завжди трошки співчуваю тим, хто в поспіху купує аромат. Духам потрібен час. Вибір аромату – процес особистий. Він повинен стати частиною тебе. І добре, якщо ти при цьому знайомий з історією флакона. Знаєш, яка праця за ним стоїть.

Аромати можуть відповідати настрою, а можуть сперечатися з ним. І це теж важливо.

Також важливо послухати аромат в різний час дня, в різних стадіях розкриття. Розпорошіть його на тканину або на шкіру – і залиште на годину-дві. Якщо і тоді він вам подобається, беріть. І не треба орієнтуватися на сторонніх. Духи призначені тільки для вас.

Довідка Vogue

Паоло Теренці спільно зі своєю сестрою заснував марку арт-парфумерії Tiziana Terenzi. Разом вони створюють аромати з італійським ДНК – чуттєві, веселі, зрозумілі.

Теренці – парфумери в третьому поколінні. Їхні предки створювали аромати для Gucci, Salvatore Ferragamo, Acqua di Parma.

Аромати і парфумовані свічки Tiziana Terenzi можна купити в концептуальному бутіку BROCARD Niche Bar в БЦ "Леонардо" (Київ). Відчуйте синергію і пишність простору в представлених в ньому парфумерних шедеврах.

Brocard.ua

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.