"Мода в'яне, стиль вічний", — сказав Ів Сен-Лоран. Коли йдеться про один із найцікавіших трендів року, ці слова звучать як ніколи актуально. Маємо на увазі #nannacore — тенденцію, яка прославляє стиль людей старшого віку.
Незалежно від того, одягаються вони з ніг до голови у Versace, купують нові колекції Valentino чи поєднують свої вінтажні скарби з леопардовим принтом — дедалі частіше у своїй Instagram-стрічці ви можете зустріти стильного вісімдесятирічного чоловіка або літню пані, від зовнішнього вигляду яких перехоплює подих.
"Я припускаю, що популярність цієї тенденції обумовлена тим, що дівчата просто хочуть рости і старіти, як ті жінки, які все ще носять макіяж і щодня роблять укладання, просто щоб піти в продовольчий магазин", — розмірковує 28-річний Анджело, засновник Instagram-акаунту Sciura Glam.
Акаунт Sciura Glam прославляє елегантний, іноді ексцентричний, але завжди бездоганний стиль, притаманний переважно міланським жінкам старше 50 років. Слово "sciura" означає "леді" на міланському діалекті. Анджело створив акаунт у 2016 році і на сьогодні у нього понад 200 тис. передплатників. Люди надсилають йому світлини щодня, з ранку до ночі, щоб він розмістив їх на сторінці. "Мені надсилають випадкові фото людей з вулиць, іноді бувають фото бабусь або родичів передплатників", — каже він. Проте критерії для публікації знімків у Sciura Glam строгі: "Мені мають подобатися світло, ракурси, леді або пані повинні бути вдягнені у щось стильне, вінтажні сумки точно стануть бонусом при відборі, і ще важлива зачіска — чим пишніше, тим краще!".
Захоплення іконами стилю старшого покоління — не нове явище. Фібі Файло зняла Джоан Дідіон для кампанії Céline ще в 2015 році. Алессандро Мікеле запросив Тіппі Гедрен у 2018 році стати обличчям кампейна Gucci — на той час акторці було 88 років. Історія про те, що Айріс Апфель підписала чотирирічний модельний контракт із IMG, коли їй було 97, також не можна не згадати.
Проте цьогоріч більше уваги було приділено стилю реальних людей. Минулого місяця скандинаський бренд Samsøe Samsøe представив пару П'єра (художник) та Йетті (артбайєрка) у своїй кампанії сімейних портретів з підписом: "У шлюбі 50 років. Улюблене заняття в неділю: піти на ринок та зайнятися садівництвом". Тим часом, Zara Men запросили співпрацювати 90-річного інфлюєнсера @ The SpanishKing. Саме "простота і невимушений стиль людей похилого віку" змусила Кайла Ківіярві створити @Gramparents, сторінку, присвячену модним дорослим чоловікам. Співпраця акаунта з копенгагенським брендом одягу Another Aspect цього року допомогла збільшити кількість передплатників сторінки на 100 тисяч.
"Найбільше в стилі людей похилого віку приваблює простота, яка відображає дух часу, — каже модна психологиня Каролін Меєр. — Зараз в індустрії існує бажання "сповільнитися", відмовитися від колекцій, які виходять кожні кілька тижнів і перейти до більш стійкої моди, — каже вона. — Стиль, який обирають люди старшого покоління, буде більш стійким, бо вони знають, що їм подобається, що їм підходить і чому. Вони з меншою ймовірністю керуватимуться тенденціями і будуть більш упевненими у своєму виборі".
"Ми всі боїмося дорослішання і старіння, і більшість, як і раніше, вважає, що зморшки — це страшний сон, але я думаю, що якщо ви старієте з витонченістю, як ці пані на Sciura Glam, нічого боятися", — каже Анджело.
Текст: Scarlett Conlon
За матеріалами vogue.uk.co