Велика кухня: інтервʼю із засновницями агенції Public Kitchen

У 2014 році випускниця журфаку столичного Університету Шевченка Анастасія Івченко обійняла посаду директорки з комунікацій молодого "піжамного" бренду Sleeper. У відділі був один працівник — вона сама. За три місяці побачила в інстаграмі головної редакторки італійського Vogue Франки Соццані заклик доєднатися до конкурсу молодих дизайнерів і вирішила діяти. Бренд з України став переможцем місяця.

"Як їм це вдається?" — памʼятаю, як колеги спостерігали за успіхами Sleeper в інстаграмі: публікації в американському Vogue та в медіа нью-йоркської it-girl Леандри Медін Коен Man Repeller. Тоді українська мода жила в тіні "великого брата" на сході — головний сторітелінг на експорт крутився навколо пострадянської культурної травми. Про системний піар не йшлося — пробити скляну стелю і достукатися до зірок індустрії здавалося майже неможливим.

На Євгенії: боді з віскози, Bevza; штани з вовни та поліаміду, Anna October; кліпси, латунь, вінтаж (Poetry in Objects). На Анастасії: жакет з ацетату та віскози, Nina Ricci (tsum.ua); вовняні штани, Maison Margiela (tsum.ua); кліпси, латунь, вінтаж (Poetry in Objects)

У травні 2017 року під час вікенду в Одесі Івченко зустрілася з маркетологинею ритейл-групи Helen Marlen Євгенією Каганович. У дозвільних розмовах та прогулянках історичним центром міста народилася ідея обʼєднати сили, амбіції та досвід. У серпні Каганович отримала повідомлення: "Я йду зі Sleeper. Ти зі мною?". Євгенія склала бізнес-план в Excel ("Таблиці — мій спосіб бачення бізнесу і світу", — каже вона). Звільнилась із Helen Marlen. У листопаді 2017-го вони відкрили піар- та івент-агенцію Public Kitchen.

Новина про це швидко розлетілася Києвом, зʼявилися перші клієнти. Витрати на запуск окупили за день до офіційного старту. Амбітний проєкт Івченко та Каганович ревіталізував український модний ринок — на прикладі Public Kitchen, інші впевнились: все реально. "Не треба створювати барʼєри в голові", — повторює як мантру Анастасія. Зараз у пулі клієнтів агенції ключові ньюсмейкери з України — бренди IENKI IENKI, Anna October та Frolov.

Нові напрями в роботі агенції — благодійність, соціальні ініціативи та бізнес

"Ми говоримо про часи, коли співпраця з пресою приносила очевидну вигоду та миттєву конверсію", — згадують піарниці. Йдеться про класно складений пресреліз та влучно сформульований лист, які могли принести молодому дизайнеру з України публікацію в американському чи британському Vogue, а ті зі свого боку — до продажів на онлайн-майданчику бренду. "Сьогодні піар стає більш мультидисциплінарним: він закручений з маркетингом, мистецтвом, — пояснює Івченко. — Треба думати та діяти out of the box".

Співзасновниці наголошують: "Нам пощастило, що ми прийшли в цей бізнес не як подруги, а як партнерки". Близькими вони стали вже в процесі роботи, що вважають окремою історією успіху: "Ми починали з конкретними очікуваннями та уявленнями про життя, яким хочемо жити". Сили в Public Kitchen розподіляються за напрямами роботи: Івченко відповідає за піар, Каганович займається фінансами, веде продакшн та піаркіти (вигадливі розсилання подарунків та промоматеріалів). Cтратегічні рішення ухвалюють удвох і зізнаються, що адміністрування — найскладніша зона відповідальності. "Ми не мали уявлення, що таке агентський бізнес, — каже Анастасія. — Спочатку робили все інтуїтивно, але пройшли серйозну школу".

"Сьогодні піар стає більш мультидисциплінарним: він закручений з маркетингом, мистецтвом. Треба думати та діяти out of the box"

Першим великим успіхом вони вважають перемогу у тендері H&М — у вересні 2018 року в Україні готували реліз капсульної колекції H&M х Moschino. Хедофіс компанії шукав локального партнера для піаркампанії: робота з медіа та інфлюенсерами, подія на 500 гостей. Повідомлення про перемогу Івченко та Каганович отримали під час відрядження на Тижні моди в Парижі. "Цей кейс показав, куди і як рухатися далі", — згадує Євгенія. Далі були проєкти з Facebook, запрошення в Україну дизайн-видання Monocle та американського Forbes.

Що змінилося за два з половиною роки великої війни? "Виріс запит на комунікацію всередині країни, — розповідає Івченко. — Багато брендів, які комунікували за кордон, тепер тримають фокус уваги вдома". Нові напрями в роботі агенції — благодійність, соціальні ініціативи та бізнес. Івченко каже: "Ми зрозуміли, що можемо повторити свій успіх у сферах, на яких не спеціалізувалися раніше".

"Україна — країна можливостей. Ми бачимо системні вади, але так добре, як тут, немає ніде"

Сьогодні половина активностей агенції відбувається у площині великого бізнесу та волонтерських проєктів. "Раніше ми робили прессніданки та запуски колекцій. Тепер займаємося конференціями для рекламного бізнесу, працюємо з військовими підрозділами, благодійними фондами та громадськими структурами". Зараз вони представляють платформу Saint Javelin, некомерційну організацію Spend with Ukraine, ГО Gen.Ukrainian, всеукраїнську програму ментального здоров’я "Ти як?" та Goethe-Institut в Україні.

На початку повномасштабного вторгнення Івченко та Каганович тимчасово виїхали до Латвії. Анастасія повернулась до Києва вже в травні, Євгенія — у квітні минулого року. Разом з архітектурним бюро AKZ закінчили ремонт нового офісу на Рейтарській, який розгорнули перед початком війни. "Ми швидко зрозуміли, наскільки важливо бути в Києві — передусім щоб морально підтримати команду", — каже Івченко. Її партнерка додає: "Вдома в нас є відчуття крил, це наше місце сили. Україна — країна можливостей. Ми бачимо системні вади, але так добре, як тут, немає ніде".

Текст: Веня Брикалін

Фото: Lesha Berezovskiy

Стиль: Anastasia Zamula

Зачіски та макіяж: Dima Grushkivsky

Популярне на VOGUE