Складно заперечувати вплив, який справив на моду Карл Лагерфельд. "Я – справжній лейбл. Моє ім'я не Лагерфельд, а Лейблфельд" – заявляв дизайнер і зізнавався, що йому подобається бути схожим на "карикатуру самого себе", а венеційський бал для цієї людини в масці тривав увесь рік. Він народився в Гамбурзі, почав самостійно вибирати собі одяг в 4 роки, а вже в 14 переїхав до Парижа, щоб присвятити себе створенню одягу. Хоча його перші проби прохолодно вітали критики (дебютну колекцію для Jean Patou назвали "надто ефектною"), він продовжив свою роботу в божевільному ритмі, який тривав до останнього подиху. Моду Лагерфельд називав одним зі своїх захоплень, що займало більшу частину життя. Серед інших хобі були: ілюстрація, читання, фотографія і перетворення побуту у красивий ритуал. 10 вересня йому могло б виповнитися 89 років, але в лютому 2019-го його не стало. Vogue UA згадує знакові події з життя Карла Лагерфельда, які вплинули на світ моди.
1954 року П'єр Бальмен оголосив конкурс на найкращий дизайн пальта. Виграв його, звісно ж, Карл Лагерфельд, якому на той момент було всього 16 (або 21, таємниця дати його народження до сих пір не розгадана). Молодий дизайнер працював у Balmain більше трьох років, але пішов, аби "вивчити життя".
1965-го, коли модний Дім Fendi асоціювався виключно з багатими домогосподарками в шубах, Лагерфельд став ковтком свіжого повітря. Саме він придумав знамениту емблему – з'єднані FF, які стали символом бренду, як і шуби з візерунком, схожим на леопард. "Fendi – це римська версія мене самого, – каже дизайнер. – Я роблю тут те, чого не дозволяю собі в Парижі". Лагерфельд став першим в історії Fendi запрошеним кутюр'є, який стояв на чолі бренду більше 50 років.
Габі Аньон, засновниця модного Будинку Chloé, найняла молодого дизайнера 1965 року і тут він пропрацював аж до 1992 року. За цей час характерні риси його дизайнів: любов до історичної цитати, спонтанність, жвавість, – стали символами самого Chloé.
У 1980-х Chanel носили дружини лікарів, але Кайзер не побоявся ризикнути репутацією і очолив модний Будинок 1982 року. Він переосмислив класичні моделі, додав новий крій, незвичайні деталі, зухвалість, сексуальність, і найголовніше – стиль Лагерфельда. Будинок Chanel став у своєму роді ідеальним майданчиком для творчості, а сам бренд відродився з попелу. "Коко б це зненавиділа. Вона створила певний образ і я маю право поліпшити його. Я повинен тримати свою марку. Я повинен йти від того, чим був Chanel, до того, чим він повинен або міг би бути" – розповідав Лагерфельд, який став біля керма бренду через 12 років після смерті Габріель.
"Мода – це те, чим ви не можете керувати", – заявив Лагерфельд. Раптово настав час змін, подобається вам це чи ні. Якщо ви цього не зробите, хтось зробить це за вас – такою була філософія Лагерфельда. Він заснував Karl Lagerfeld 1984 року, але його ім'я стало брендом ще з часу роботи з Chloé. Фірмовий стиль присутній в чистому вигляді в перших, чоловічих колекціях, але потім Лагерфельд почав створювати і лінії жіночого одягу.
1993 року Анна Вінтур швидким кроком вийшла з залу перш, ніж закінчився показ Fendi (під художнім керівництвом Карла Лагерфельда), незважаючи на властиву їй стриманість. Річ у тім, що замість професійних моделей на подіумі були професійні танцівниці-стриптизерки, а серед них – італійська порно-зірка Моана Поззо. Зухвалий крок підтримав хвилю сексуальної революції 90-х, а також, можливо випадково, вивів працівників секс-індустрії з пів світу. Іронічний внесок у боротьбу за права людини. Після цього люди з вулиці на подіумі Balenciaga вже не здаються сенсацією – Лагерфельд зробив це ще в 90-х.