Ґудзики та люверси – наймодніші прикраси для одягу весни-літа 2026, які всі носять вже зараз
У колекціях сезону весна-літо 2026 модний вектор впевнено рухається у бік декоративності, відкриваючи нову — а радше відроджену — хвилю зацікавлення оздобленням, яке не має жодної практичної функції. На передньому плані цієї тенденції — люверси та ґудзики, колись приречені залишатися лише на взуттєвих підошвах чи корсетних шнурівках. Сьогодні ж достатньо глянути на образи Олівії Родріґо, Белли Гадід чи Алекси Чанг, які вибирають рясно прикрашені цими деталями одяг та аксесуари.

Є щось особливо приємне у світі декоративної фурнітури — ґудзиків, гачків, кілець та металевих заклепок. Кожна дрібниця стає елементом єдиного візерунка, що вибудовує гармонію. Недарма за даними Pinterest запити на "buttons" за рік зросли вдвічі. Люверси та ґудзики цього сезону ніби відсилають нас до вікторіанської естетики.
Традиційно сміливу гру з матеріалами та декором продовжують Paloma Wool, які у колекції сезону осінь-зима 2025/2026 залишили ґудзики розстібнутими, щоб акцентувати на складному крої силуетів. Alaïa, бренд, що фактично започаткував нову хвилю любові до люверсів, завдяки своїм прикрашеним балеткам та ботфортам, утримує позиції й тримає декоративні акценти у полі зору високої моди.

Втім, справжню свободу ця тенденція отримала у невеликих незалежних брендів. Лондонський бренд Caspar the Label здобув культовий статус завдяки своїм поетичним сорочкам і кардиганам. Австралійський лейбл Katie Gray використовує ґудзики як майже невидимі акценти, які додають текстурності розслабленим силуетам. А бренд Urte Kat, заснований у 2019 році й нещодавно помічений на реперці Doechii, став вірусним завдяки своїм спіральним штанам, всипаним заклепками. Кожен із цих дизайнерів свідомо рухається у бік декоративності, перетворюючи люверси та ґудзики на майже вікторіанські прикраси.
Великий подіум теж не залишився осторонь. Tory Burch у своїх класичних кардиганах із вертикальною низкою ґудзиків пропонує більш традиційний варіант відродження "фурнітурної" естетики. Celine, під керівництвом нового креативного директора Майкла Райдера, представили неформальне вбрання з численними ґудзиками — на межі мінімалізму та викличної недбалості.

Утилітарні деталі завжди проходили крізь процес естетизації. Згадайте відкриті блискавки 2010-х або нещодавнє повернення "плавучих" ременів, що прикрашали сукні та футболки, зовсім не виконуючи своєї функції. Сьогоднішній тренд на люверси та декоративні ґудзики працює за тим самим принципом: це запрошення гратися, індивідуалізувати речі, відроджувати DIY-дух у світі масового виробництва.
Бо щоразу, коли ми вдягаємо вбрання з десятками крихітних деталей, воно не лише грайливо мерехтить на сонці. Воно змушує замислитися: хто пришив цей ґудзик, чия рука вставила цей люверс? І чи не саме ця особиста історія перетворює просту прикрасу на головний акцент сезону.







За матеріалами vogue.com.au