Українські бренди представили нові колекції в Нью-Йорку
У межах Kyiv Art and Fashion Days у Нью-Йорку шість талановитих українських брендів – Elena Burenina, Bobkova, Frolov, Litkovskaya, Kovalska і Gudu – отримали змогу продемонструвати свої нові колекції на груповій презентації 13 вересня в офісі Mastercard на Мангеттені.

Ініціатива розпочалася з учасника CFDA Кінана Даффі, який торік брав участь у Kyiv Art and Fashion Days (KAFD). Після початку війни Даффі зв’язався із Софією Чконією з ідеєю перемістити KAFD до Нью-Йорка.
На заході шість українських дизайнерів продемонстрували стенди з власними новими колекціями. Далі відбулася панельна дискусія щодо поточної кризи в Україні та зусиль, спрямованих на підтримку розширення економічних можливостей і комерції малого бізнесу в розпал війни.

"Нещодавно я прочитав статтю в New York Times про те, як ця війна активно намагається знищити українську культуру, бомбардуючи історичні місця та музеї, — розповідає Ангер з MasterCard. – Можливість показати колекції українських дизайнерів — це наш маленький спосіб підтримувати культурний факел і кидати світло у важкі часи за допомогою краси. Всі шість дизайнерів мають унікальний голос і неймовірний талант, щоб донести, наскільки особлива й недостатньо представлена східноєвропейська мода. Не може бути ліпшого часу, щоб поставити це в центр уваги. Інколи мода може бути егоцентричною галуззю, але я був вражений тим, як ці дизайнери об’єдналися й разом хочуть розширити можливості демократії за допомогою дизайнерського мислення. Це справді чудово та наснажливо".

Лілія Літковська, моделі авторства якої часто носить перша леді України, розповіла, що 24 лютого вирішила залишити Київ, щоб убезпечити власну трирічну доньку. "Мій чоловік залишився в Києві. Я не хотіла їхати", – згадує Літковська. Коли дизайнерка, її мати й донька оселилися в Парижі, вона вирішила, що настала пора повертатися до роботи. Їй вдалося відновити зв’язки зі своєю командою, включно з тими, хто переїхав в інші частини України, і тимчасово перемістити виробництво до великого виробника весільних суконь. "Я вважаю, що врятувати майбутнє моєї команди дуже важливо", — розповіла Лілія. Бренд Litkovskaya знову працює в Києві, а його засновниця ділить свій час між Україною та Парижем, де залишилася її дочка. Під час Тижня моди в Парижі вона влаштує показ на каруселі в саду Тюїльрі. "Кожен в Україні може згадати, як було в дитинстві, згадати той мирний час. Я хотіла б показати своє українське бачення і сучасну Україну", – каже дизайнерка.

Зі свого боку Іван Фролов прибув до Нью-Йорка з Лос-Анджелеса через Лондон, куди він приїхав перевірити виробництво зразків. Засновниця Angel for Fashion Джен Сідарі відіграла важливу роль у координації виробництва цього бренду. Коли почалася війна, дизайнер скасував усі незавершені замовлення, щоб заощадити гроші. Він покинув Україну 3 вересня після отримання дозволу від Міністерства культури, яке дало змогу людям, які працюють у сфері мистецтва, тимчасово виїжджати на культурні заходи в інші частини світу. "Вересень — це високий сезон для багатьох подій у сфері мистецтва. Цей вересень дуже важливий. Нам потрібні замовлення від покупців [для] забезпечення існування всієї нашої команди та життя нашого бренду. Ми тут, щоб підтримати економіку нашої країни та показати наш бренд якнайкраще. Усе наше виробництво досі в Києві", – сказав він, додавши, що вся його команда, за винятком двох працівників, які поїхали з ним, перебуває в Україні. Як один з брендів, які цього сезону представляють колекцію в Tomorrow Ltd., Frolov також відвідає Мілан, Париж і Лондон.
Не менш активно розпочав сезон і український бренд GUDU. Минулого тижня дизайнер Лаша Мдінарадзе вже встиг показати колекцію на Тижні моди в Будапешті, який дедалі активніше з’являється на світовій модній карті. Цього сезону угорську столицю відвідали представники The CUT, Vogue UA, Forbes, Elle Denmark, L'Officiel Italy, METAL Magazine. Весняно-літню колекцію української марки назвали однією з найкращих, показаних у межах BCEFW. Після Нью-Йорка й Будапешта з новою роботою GUDU зможуть ознайомитися міланські баєри. "Міжнародна діяльність – це один з пріоритетів роботи нашої команди. Нам важливо показати, наскільки багата українська культура, – розповідає Лаша Мдінарадзе. – Ну, й про економічний ефект також забувати не варто. Ми сьогодні маємо забезпечувати робочі місця та сплачувати податки, доки українські солдати боронять українську землю".