Не просто показ мод: Victoria’s Secret оголошує "Світове турне"
Був грудень 2018 року, коли на CBS вийшов останній показ Victoria’s Secret Fashion Show. Роком раніше шоу зібрало мільярд глядачів у всьому світі. Але виявилось, що його розмір і успіх завадили компанії помітити культурні зміни, спричинені поколінням, що народилося в Інтернеті, яке вимагало відображення себе в рекламі. Та новомодних конкурентів, які були здатні вбудовувати інклюзію у свої бізнес-плани.
Дебютне шоу Ріанни Savage Fenty восени 2018 року показало, що Victoria's Secret покладається на неймовірно вузьке уявлення про красу — ці неймовірні бюстгальтери з пуш-апом, накачані преси та крила ангела, а також час від часу культурно відповідний головний убір чи інший аксесуар — все це видається застарілим. Потім були зв’язки його власника з ймовірним сексуальним злочинцем Джеффрі Епштейном. Тому, щоб зберегти доходи, в листопаді 2019 року було ухвалено рішення: показ мод скасовано.
Відтоді в компанії здійснили масштабний амбітний ребрендинг — усунули архітекторів оригінального Fashion Show. Замінили Ангелів на VS Collective, до якого входять Меган Рапіно, Пріянка Чопра, Джонас і Палома Елсесер. Розширили лінійку розмірів і розробили продукти, якими довго нехтували, тому що вони не відповідали чоловічому визначенню "сексуальності" — наприклад, бюстгальтери для годування та мастектомії. Леслі Х. Векснер, засновник материнської компанії Victoria’s Secret L Brands, також пішов з посади голови та генерального директора та продав свій мажоритарний пакет акцій. Сьогодні Victoria’s Secret залишається лідером у США в категорії інтимного одягу, і за останні 12 місяців у 2022 році продажі бренду почали повільне зростання порівняно з 2021 роком.
Зараз найбільшим та найпомітнішим кроком бренду є переосмислення свого щорічного показу — створення повнометражного документального фільму, прем’єра якого запланована на вересень. Попри те, що це досить радикальне переосмислення, компанія презентує його настільки ж видовищним, як покази моди Victoria’s Secret у минулі часи — там навіть можуть бути крила. supports HTML5 video
"Більше немає потреби пояснювати себе", — сказав Рауль Мартінез, виконавчий віцепрезидент, головний креативний директор Victoria’s Secret, який очолює проект. "Ми еволюціонували та рухаємось далі, але це не означає, що ми залишаємо щось позаду. Нас надихає як створення історій, пропагуючих та прославляючих жіночі голоси, так і повномасштабні модні заходи [досвід], тому що це щось досить знакове".
У новому шоу з назвою "Світове турне Victoria’s Secret" візьмуть участь міжнародні жінки-творчині з чотирьох сторін світу. "VS 20" включає режисерів, музикантів, художників та інших творчих людей, а в центрі — квартет модельєрів. Використовуючи ресурси Victoria’s Secret, Супрія Леле з Лондона, Бубу Огісі з Лагоса, Дженні Факс з Токіо та Мелісса Вальдес з Боготи створюватимуть колекції, закулісна креація яких буде відображена в документальному фільмі. Усі чотири наративи будуть об’єднані у зафільмованому показі мод, у якому також буде показано п’ятий сегмент Victoria’s Secret — дизайнерські речі.
Марго Боуман, лондонська режисерка, яка спостерігала за Супрією Леле та її командою, раніше уникала показів Victoria’s Secret Runway Show. "Я не прагнула цього досвіду, тому що я знала, що я виключена з нього", — сказала вона. "Я була дитиною із зайвою вагою. Але я досі пам’ятаю образи; на краще це чи на гірше, це були знакові образи, потужні образи. І зараз для себе я бачу це як можливість створити новий набір образів, у якому більше людей зможуть знайти себе".
Чи налаштується світ на новий набір образів Victoria’s Secret?
Минулого року Мет Тірнауер зняв про компанію документальний фільм "Ангели та демони", в якому досліджувалися зв’язки її колишнього власника з Джеффрі Епштейном. І книга, що написана колишніми журналістами Business of Fashion, "Сексуальність, що продає: нестримний зліт на стрімке падіння Victoria Secret", випуск якої запланований на початок 2024 року, здається, готова зберігати проблематичну історію бренду в стрічках новин. Крім того, поки компанія переосмислювала себе, з’явилися нові суперники. Кім Кардаш’ян запустила Skims у 2019 році. Зараз його оцінюють у понад 3 мільярди доларів, і завдяки впливу Кім, зростає захоплення коректуючим одягом на подіумах. Минулого року Lizzo запустила конкуруючий бренд Yitty із слоганом про "любов до себе та радикальну внутрішню впевненість", який показує, як змінюється індустрія нижньої білизни.
Коли Victoria’s Secret оголосила у березні, що інвестує в нову версію свого Fashion Show, поп-зірка написала в Twitter: "Це перемога інклюзивності заради інклюзивності", — написала вона. "Але якщо бренди починають це робити лише тому, що вони отримали негативну реакцію, тоді що станеться, коли "тенденції" знову зміняться? Чи цінують генеральні директори цих компаній справжню інклюзивність? Або вони просто цінують гроші?"
Переконувати людей у новій програмі Victoria’s Secret щодо розширення прав і можливостей жінок — ось де на допомогу приходить VS20. Супрія Леле, яка використовує свою індійську спадщину в своїх драпірованих дизайнах, бачить синергію між своїм власним брендом і Victoria’s Secret. Учасниця VS Collective Палома Елсессер, чий голос можна почути в тизері, який компанія випускає сьогодні, вийшла на подіум Lele в Лондоні. "Це була одна з причин, чому я відчувала, що зараз можу ототожнити себе з деякими їхніми аспектами — раніше, можливо, менше, — але тепер я відчуваю, що їхня мова стає все більш сучасною", — сказала вона. "Після зустрічі з командою я зрозуміла, що це було важливе рішення, щоб справді просувати цю точку зору, орієнтовану на жінок, і я відчуваю, що це справді чудова можливість". (Компанія не буде комерціалізувати колекції Lele чи інших дизайнерів, скоріше Світове турне продемонструє їхні таланти.)
Дзвінок Victoria’s Secret став для Бубу Огісі з Лагоса повною несподіванкою. "Чесно кажучи, я якось проігнорувала це", — сміючись сказала дизайнерка. "Мої твори не дуже зосереджені на нижній білизні, тому я була трохи збентежена. Але для цього світового туру вони експериментують, і ключовим елементом моєї роботи є експерименти. Тож я подумала, добре, це була б чудова ідея протистояти тому, як вони зазвичай творять, і як ми можемо редагувати, модифікувати або змінити цю структуру". Роботи Огісі демонструють ремісничі вироби з усієї Африки. "У цій колекції, — пояснила вона, — усе зосереджено на ідеї міфології Йоруба та Едо. Кожна людина стане божественною істотою, первісною вищою сутністю, цитованою богинею".
Зверніть увагу, що Огісі сказала — богинею, а не "богинею сексу". Отже, чи буде світове турне Victoria’s Secret сексуальним? "Так, абсолютно", — сказав Мартінес, але із застереженням. "Ми дивимося на це через жіночу призму".
Головна відмінність між показами моди Victoria's Secret у минулому та Світовим туром 2023 року, здається, полягає в тому, що жінки будуть не просто об’єктами для захоплення глядачів, вони також будуть суб’єктами — творчинями, кожна з яких має різний погляд на те, що сексуально. "Очевидно, відбулися величезні зміни в репрезентації, але я все ще вважаю, що рідко можна побачити жінок на екрані, представлених у впізнаваному ключі, особливо в рамках моди", — зазначила Марго Боуман, режисер лондонської частини документального фільму. "Я просто хочу, щоб люди дивилися це і думали: вау, є так багато різних способів бути жінкою".
Текст: Nicole Phelps