КУПИТИ КВИТКИ

"Варто сприймати прикраси як сексуально заряджені об'єкти": Тетяна Лісова про головний тренд в ювелірному світі

Культура толерантності до будь-яких форм, кольору, сексуальної орієнтації, гендеру призвела до того, що тіло опинилося в максимальному фокусі сучасної моди. Незалежно від сезону на подіумах з'являється більше речей, які радше роздягають, ніж вдягають. Тенденція впливає і на те, як ми презентуємо тіло і прикрашаємо його. Про те, як це інтерпретує ювелірна індустрія та які нові можливості відкриває, розмовляємо з Тетяною Лісовою, засновницею компанії ITISI, офіційного представника італійських і французьких ювелірних брендів Crivelli, Djula й RF, та онлайн-платформи сучасних демократичних прикрас onlygoodjewls.

Тетяна Лісова
Тетяна Лісова

Реклама.

Інтерв'ю: Тетяна Соловей

Тетяна Соловей: В ювелірних колекціях я все частіше бачу прикраси, які не відповідають традиційним уявленням. У Crivelli є масивний чокер, доповнений довгим пластичним ланцюжком. У Akillis — унікальний виріб Hypnotic Python, який закриває пів тіла гірляндами, скріпленими опалом, а також натуралістична колекція Tattoo з контрастного металу. Ці речі на тілі сприймаються як розпис.

Тетяна Лісова: Я вважаю, що ювелірна сфера дуже пов'язана з модою. В моді настала ера перформансу, і в будь-якій колекції 10, навіть 20 відсотків — це видовищні речи, створені, щоб вражати і надихати. В ювелірному мистецтві експериментують з формами, розмірами, матеріалами, кольорами. Воно стає майданчиком для проголошення артистичних амбіцій бренду, де функціональність не є головною вимогою, а дизайн приголомшує. А в італійському бренді Crivelli фокус на артистичність є ще й бізнесмоделлю. Він являє собою ательє незалежних майстрів-ювелірів, кожен з яких має свої техніки та розробки, і Бруно Крівеллі дає їм максимум творчої свободи. Так створюються речі, які рухають вперед всю індустрію.

ТС. Ця перформативність відчувається навіть на рівні стайлінгу. Наприклад, у Djula Series, своєрідному стилістичному посібнику з комбінування прикрас бренду, він дуже насичений, імпресіоністський, з максимальним використанням виробів.

ТЛ. Для Djula характерний французький стиль: багато мініатюрних прикрас, замішаних в композиції з різними настроями. Я бачу в цьому нашарування культур і суттєвий вплив Сходу. Париж — мультикультурний мегаполіс, і в цьому марка на нього схожа.

ТС. Коли я готувалась до нашої розмови та роздивлялась колекції з портфоліо ITISI та onlygoodjewls, зрозуміла, що традиційно ми прикрашаємо ерогенні зони тіла: мочки вуха, зап'ястки, щиколотки, декольте. Я фантазую?

ТЛ. Ні. Наприклад, діаманти. Вони формувались мільйони років, коли згасало та знов народжувалось життя, і є свідками історії людства. Це, безумовно, пояснює їхню цінність та символічність. Зрозуміло, чому це каміння віками супроводжувало людей при владі та підкреслювало соціальний статус. Сексуальність дуже пов'язана зі статусом та статками, і тому так, дійсно, діаманти асоціюються із сексуальною енергією. Для чоловіків це символ матеріального успіху, для жінок — краси та розкоші. Золото різних відтінків та кольорова палітра коштовного каміння підкреслює красу обличчя та формує образ. Я знаю цей ефект. В мене є улюблена каблучка з рубіном. Коли я її одягаю, увага гарантована.

ТС. Проте, здається, найбільш чуттєвими та еротичними є перли. Вони були головним матеріалом жіночих прикрас до XX століття. Окрім того, що властивість перламутру відбивати світло робить їх природним консилером, перли як образ сексуально заряджені. Фрейд, класифікуючи типи сексуальності, розмірковував про сексуальний символізм в одязі: хутро пов’язував із волоссям на геніталіях, краватки та капелюхи — з пенісом, взуття та пояс для панчіх — вагіною. Якби ж він більш прискіпливо подивився на прикраси…

ТЛ. Перли символічно пов’язані з еротичністю та жіночністю, і цей зв’язок формувався віками. Венера народжується з мушлі; на більшості історичних жіночих портретів є прикраси з перлами. В деяких епохах їх малювали нереалістично великими, щоб вражали і підкреслювали статус і красу жінки. Раніше перлини асоціювалися ще й з невинністю, а от в сучасній фотографії стали гіпереротизованим та сексуалізованим об'єктом. Взагалі будь-які коштовні матеріали обтяжені асоціаціями, і це впливає на наше сприйняття сексуальності та тіла.

ТС. Спосіб носити коштовності теж може бути сексуально зарядженим. Наприклад, пірсинг. Окрім асортименту сережок, в ITISI ви пропонуєте сервіс пірсингу. Як почали це робити?

ТЛ. Пірсинг — це мультинаціональний та міжконтинентальний тренд. Головні амбасадори — зірки, від Майлі Сайрус та Ріанни до американських реперів. Існує безліч варіацій пірсингу, наприклад, проколи щік, лоба, грудей — тоді діамант носиться на шкірі, як орден. Або пальця — камінь вставляється у фалангу, і це нагадує каблучку без каблучки. Мені цікаво споглядати, як цей тренд адаптується в Парижі та інших великих містах і як віруситься в соцмережах. В плані бізнесу мене дуже надихнули розмови з Александром Куро, засновником Djula: вони першими запропонували такий сервіс у своїх бутиках. Ми в ITISI пропонуємо не просто пірсинг, а дизайн, який допомагає зрозуміти, як розташувати прикраси. Це важливо, бо планується та відбувається під наглядом спеціалістів. Відтак пірсинг має чуттєвий та сексуальний вигляд. І не тільки пірсинг вуха, а й інших зон, зокрема інтимних.

ТС. Це досі панк і бунт чи вже стало попкультурою?

ТЛ. Пірсинг для молодих — це бунт, але доросла аудиторія вбачає в ньому можливість для багатогранних стилізацій.

ТС. Я хотіла б торкнутись аспекту тактильності прикрас. Деякі з них ніби створені для того, щоб їх постійно торкались, або через пластичну форму постійно міняють положення на тілі. Наприклад, в колекції Nude у RF є дві каблучки, скріплені ланцюжком, а у Crivelli — переплетені серця.

ТЛ. Справді, прикраси — квінтесенція чуттєвості. Коли я бачу круглі та напівкруглі форми, які домінують в сучасних ювелірних виробах, виникає певна асоціація з масажем. Варто пригадати і кольорове каміння огранки кабошон, що нагадує цукерку, та оздоблення у вигляді невеликих ланцюжків, яке коливається, мов торочки, та торкається шкіри. Не тільки форма, але й контекст дуже впливає на це сприйняття. В прикрасах можна побачити багато культурних символів та сенсів. Тож варто сприймати їх як сексуально заряджені об'єкти.

Сенситивність, еротичність, чуттєвість — все це присутнє і в мистецтві, інтер'єрному та модному дизайні, невпинно транслюється в соцмережах. Можливо, йде нова сексуальна революція?

ТС. Не всі символи мають бути тендітними; є й тривожні, як леза або слід укусу на поверхні каблучки, як в Akillis.

ТЛ. Так, навіть агресивні! Akillis — це образ людини зі смаком до екстремальних відчуттів, як то кажуть, з перчинкою, як фільми Гая Річі. Під провокативний настрій.

ТС. Я б хотіла продовжити думку про багатошаровість асоціацій у прикрасах. Здається, ця гра в асоціації залежить від типу краси, який домінує в певний час, і це зумовлює те, як ми розуміємо сексуальність. Вікторіанська епоха вимагала закритості, тож ерогенною зоною були стопи, у 1920-ті — оголені ноги, у 1950-ті — підкреслена талія. Дизайнери також мали певні вподобання: Баленсіага любив відкривати ключиці, а Діор — підкреслювати плечі. Зараз максимальний фокус уваги на сідниці через шалену популярність сестер Кардаш’ян, які вважають будь-яку пластичну модифікацію тіла природною, бо це ж тіло. Як це відбивається у світі ювелірних прикрас?

ТЛ. Згодна щодо сідниць, але не бачу, як це впливає на прикраси. Те, що я спостерігаю, — увага до вуха. Повсякчас з'являються прикраси саме для вух, від котлів до сережок всіх форм і розмірів на різні частини вуха. Наприклад, скоро у нас в асортименті з'явиться унікальна моносережка Crivelli, яка одягається як блютуз і прикрашена ланцюгами.

<b>"Варто сприймати прикраси як сексуально заряджені об'єкти": Тетяна Лісова про головний тренд в ювелірному світі</b>
onlygoodjewls – онлайн-платформа сучасних демократичних прикрас

ТС. Все, що я чую і бачу зараз про Crivelli, тішить. Вони вельми винахідливі.

ТЛ. Це дуже цікавий бренд!

ТС. Який стиль домінує в прикрасах на вухо? Вінтажний, як у Shyla, пусети, як у Djula, чи шандельєри, як у Crivelli?

ТЛ. Білі діамантові пусети з камінням різної огранки є бестселером. Водночас наші клієнти починають шукати альтернативи — рожеві, блакитні, жовті, зелені діаманти. Або прагнуть нових форм: нещодавно ми отримали замовлення зробити огранку в формі літери А. Бренд Sutra, який ми представляємо в ITISI, відомий завдяки фантазійним огранкам і може зробити хоч літери, хоч схематичний абрис улюбленого собаки. Такі огранки швидко набувають популярності. Серед форм модні мініатюрні кафи на різні частини вуха, наприклад, українських марок Agape Jewelry, Romantika Project та Rimmart чи британської Completedworks — усі з платформи onlygoodjewls. Також бачу багато жовтого золота, воно підходить для вправлянь зі стилями.

Але повертаючись до теми ерогенних зон. Я сподіваюсь, якщо зараз люди стали такі тілесно орієнтовані, то в майбутньому маятник хитнеться в іншому напрямку і ми прийдемо до сапіосексуалізму, вважаючи найбільш привабливими мізки.

ТС. Наше сприйняття еротичності та чуттєвості формується саме там, то ж це логічно.

ТЛ. І секс — це про владу. А оскільки діаманти — символ влади, природно, що вони не виходять з моди.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.