КУПИТИ КВИТКИ

Меблі для укриттів з переробленого пластику, одяг для людей в колісних кріслах, Главрецька чорнодимна кераміка: оголошено фіналісток конкурсу "Створено жінками – 2024"

Сталість жіночого бізнесу попри війну, блекаути, вимушені передислокації: в Києві, в КВЦ "Парковий", щойно оголосили фіналісток конкурсу "Створено жінками – 2024"

Цього року ініціатива "Створено жінками" проводиться вже вшосте. Започаткована Франко-українською торгово-промисловою палатою (CCIFU) Премія має на меті підтримку жінок-підприємниць, які продовжують вести свій бізнес навіть під час війни. За цей час у конкурсі взяли участь 1100 жінок, близько 35 переможниць отримали 800 000 грн на розвиток бізнесу.

Реклама.

Цьогоріч було подано рекордну кількість заявок (425), а спектр інтересів підприємниць коливався від біотехнологій та насінництва до металообробки та пошиття одягу.

Меблі для укриттів з переробленого пластику

1-ше місце, поїздку в Париж та 150 тис. грн на розвиток бізнесу, отримала Ольга Лекова, ARTSTUDIOLEO, з проєктом Recast plastic. Історія її бренду почалася в 2014 році, коли Ольга переїхала з Донецька до Києва та заснувала компанію ARTSTUDIOLEO. У 2022 році Ольга вирішила використовувати ресурси відповідально та створювати щось значуще для суспільства, особливо в складні часи війни, отже, з'явився стартап Recast Plastic, який перетворює пластикові відходи на стильні та функціональні меблі. "Наша місія — створювати меблі, які є не лише функціональними, але й сприяють збереженню довкілля, — пояснює Ольга Лекова. — Ми віримо, що кожен предмет, створений нами, робить світ трохи кращим". Recast Plastic прагне стати лідером у галузі екологічного дизайну, надихаючи інших на відповідальне ставлення до ресурсів та екологічну свідомість.

Штучний інтелект та біоінформатика для покращення якості медичного обслуговування

2-ге місце, 100 тис. грн та коучинг від Forvis Mazars у програмі X Factory отримала Марина Коршевнюк, засновниця Apixmed. Це інноваційна біомедична компанія, що впроваджує новітні технології в клінічну практику. Війна в Україні принесла неабиякі складнощі, але компанія змогла адаптуватися та продовжити роботу завдяки відданості команди та підтримці міжнародних партнерів. "Ми використовуємо найсучасніші технології, як-от штучний інтелект та біоінформатика, для покращення якості медичного обслуговування та безперервного вдосконалення процесів у системі охорони здоров'я, — каже Марина. — Наша візія полягає у створенні комплексної платформи, яка об'єднає пацієнтів та медичних працівників, забезпечивши ефективну та персоналізовану медичну допомогу. Сьогодні ми приділяємо значну частину наших ресурсів на підтримку ветеранів та людей, які постраждали внаслідок війни".

Адаптивний одяг для людей з інвалідністю, які пересуваються на колісних кріслах

3-тє місце, 100 тис. грн від Michelin та чек вартістю 50 тис. грн від Crédit Agricole виборола Анна Павлусь, WHEELNY, що виробляє адаптивний одяг для людей з інвалідністю, які пересуваються на кріслах колісних. Історія бренду почалася 2016 року, коли Анна отримала травму спинного мозку та була вимушена пересуватися на кріслі. Тоді Анна зіткнулася з проблемою зручного й естетичного одягу для людей з інвалідністю. Як модельєр-конструктор першу модель вона розробила сама для себе: "Кожна модель ретельно розроблена з урахуванням особливостей сидячого положення, щоб забезпечити максимальний комфорт та свободу рухів. WHEELNY прагне не лише дарувати комфорт, але й підкреслювати індивідуальність. Стильний дизайн та різноманіття фасонів дозволяють кожному знайти одяг, який підкреслить його особистий стиль та подарує відчуття впевненості в собі".

Гаварецька чорнодимлена кераміка

Приз симпатій журі та 50 тис. грн отримала Данута Кріль, із брендом GUCULIYA — гаварецька чорнодимлена кераміка. Офіційним початком проєкту можна вважати 2021 рік, коли була створена перша колекція з назви "Гуцулія.Тіні". Її натхненням стала атмосфера фільму Параджанова "Тіні забутих предків", старих гуцульських хат, сімейних столів при свічках, приглушених тонів, сильних образів людей та діалогу з предками.

Данута відмічає: "Для мене було відкриттям, що багато людей не знають про унікальну технологію чорнодимленої кераміки. Це підштовхнуло мене йти шляхом переосмислення та заглиблення в українську спадщину". Незважаючи на те, що Данута виросла у звичайному міському середовищі, відчуття зв'язку з корінням завжди було властиве їй. Вона відчуває себе провідником, який транслює зв'язок між поколіннями, адже інтуїція веде її до глибин української культури.

Серед інших відзнак журі — бізнеси, які надають послуги з обробки металу й пластику; сучасні агротехнології та інновації переробки органічного кизилу; заклад, що практикує нехірургічне лікування захворювань хребта та суглобів; крафтове виробництво насіння овочів та квітів відкритого запилення.

Жіночій бізнес під час війни

Більш ніж половина (59%) нових ФОПів, створених в Україні у 2024 році, належить жінкам. Це знаменує значний ріст, адже в 2023 році їхня частка становила 57%. Жінки-підприємниці цього року заснували понад 43 тисячі ФОПів, демонструючи стійку тенденцію до зростання їхньої економічної активності.

Найпопулярнішими сферами діяльності для жінок-ФОПів стали:

  • Роздрібна торгівля: 68% жінок-ФОПів обрали цю сферу.
  • Надання індивідуальних послуг: 89% жінок-ФОПів працюють у цій сфері.
  • Інформаційні послуги: 63% жінок-ФОПів надають послуги в цій сфері.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.