До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Усе про стиль у фільмах Гільєрмо дель Торо

Мексиканський режисер Гільєрмо дель Торо – один з найбільш винахідливих і сильних кінематографістів нашого часу. Одержимість дель Торо фантастичними істотами вже 25 років захоплює серця і уми як глядачів, так і критиків. Особливу увагу режисер приділяє зовнішньому вигляду своїх героїв, а Vogue.ua розповідає про стиль в його найвідоміших роботах.

Гільєрмо дель Торо
Лабіринт Фавна, 2006

В Іспанії 1944 року десятирічна Офелія тікає від вітчима, офіцера фашистської армії, в моторошний, але захопливий світ фантазій. Чудеса в картині дель Торо натхненні похмурою реальністю франкістської держави. Режисер ретельно поставився до створення вигаданого світу, в який потрапила юна Офелія. За ескізами, намальованим Карлосом Гіменесом, художник-постановник стрічки Еухеніо Кабальєро побудував унікальні декорації, а завдяки операторській роботі вдалося перетворити їх у відчутний до найдрібніших деталей чарівний світ Фавна.

Реклама
Кадр з фільму "Лабіринт Фавна"

Багато ідей для фільму взяті з уже прославлених щоденників Гільєрмо дель Торо, які, за його словами, наповнені "карлючками, ідеями, малюнками і сюжетними битами". Задумки для цієї стрічки він тримав у своїх зошитах близько двадцяти років.

<b>дель торо</b>

Фавн – всього лише один з багатьох колоритних персонажів. Джерела натхнення образу цього героя – від картин Гойї до серії оповідань Клайва Баркера "Книги крові". В костюмі Фавна зібрані риси різних тварин: вуха оленя, роги вівці, котячі очі і левиний ніс.

Кадр з фільму "Лабіринт Фавна"

Найефектнішим персонажем Гільєрмо дель Торо в стрічці став Блідий чоловік. Цікаво те, що на створення монстра його надихнула статуя Луції Сіракузької – християнської святої, покровительки сліпих. Дель Торо задумував істоту "як алюзію на збочений образ стигматів – моторошні рани символізують милосердя і благочестя". В іншому, вся ця картина замислена як критичний погляд режисера на католицьку церкву.

Багрявий пік, 2015

Дев'ять років режисер Гільєрмо дель Торо працював над фільмом "Багряний пік" – красивим хоррором про привидів. "Я хотів створити моторошний за настроєм сюжет про антиромантичну любов", – говорить він. На головні ролі режисер взяв Мію Васіковську, Джесіку Честейн і Тома Гіддлстона. У центрі сюжету історія юної письменниці (Міа Васіковська), яка виходить заміж за чарівного аристократа (Том Гіддлстон). Він привозить дівчину в родовий замок, де незабаром починають відбуватися містичні події.

Кадр з фільму "Багряний пік"

"Багряний пік" – зразкова готична драма. На студії в Торонто спеціально звели триповерховий замок. Його будівництво вимагало величезних витрат, і режисер заплатив половину вартості з власних коштів, щоб не відмовлятися від первісної ідеї. "Мені не хотілося знімати в якомусь просто "дивному" будинку, мені потрібно було місце дії, що є відображенням подій. Я хотів, щоб потрапляючи в нього, глядач відчував себе всередині голови, що гниє. Ця будівля, кинуте напризволяще, так само як і головні герої". З тією ж метою, для більшої реалістичності, привидів у фільмі грають реальні люди. "У живих акторів більш природні реакції, вони інакше відчувають себе в просторі", – говорить режисер.

Кадр з фільму "Багряний пік"

У фільмі багато компліментів Вікторіанській епосі, наприклад, моді того періоду. Так, лиходійка Честейн носить важкі і темні оксамитові сукні, що складаються з кількох шарів, які натякають про її важкий характер і скелети в шафі, а ніжна і юна Міа Васіковська, у якої у фільмі роль жертви, одягнена в мереживні світлі вбрання, які символізують її невинність.

Кадр з фільму "Багряний пік"

Також у фільмі вирішальну роль грає колір. Гільєрмо знає історію живопису, символіку та значення квітів, тому він використовує не просто синій або зелений, він завжди має на увазі конкретний відтінок.

Форма води, 2017

Картина була номінована на премію "Оскар" в 13 категоріях і отримала 4 статуетки, включно з головною нагородою за найкращий фільм року. У цій фантастичній історії дівчина Елайза, що працює в секретній лабораторії, закохується в людину-амфібію, знайдену американським урядом в Амазонці.

Кадр з фільму "Форма води"

На те, щоб намалювати людини-амфібію, у режисер витратив два роки, і ще рік, щоб втілити свій задум в життя. До того ж, мексиканець витратив більше 100 тисяч доларів з власних заощаджень. Він використовував ці гроші, щоб спроектувати світ, в якому будуть відбуватися події фільму, а вже потім почав показувати проект потенційним інвесторам.

Кадр з фільму "Форма води"
Кадр з фільму "Форма води"

"Форма води" спочатку повинна була бути чорно-білою. Але як тільки дель Торо вирішив, що фільм буде кольоровим, він підібрав палітру, яка стала одним з основних інструментів оповіді. Наприклад, основна частина подій відбувається в квартирі головної героїні Елайзи. Художник-постановник Пол Д. Остерберрі розробив декорації таким чином, щоб складалось враження, ніби квартира під водою: інтер'єр постійно освітлений холодним світлом блакитного відтінку, всюди видно сліди від патьоків води. Натомість домівки інших персонажів декоровані в бурштинових і жовтих тонах, які асоціюються з денним світлом. Також варіації помаранчевого кольору в костюмах орієнтовані на те, щоб створювати контраст між двома умовними світами у фільмі.

Кадр з фільму "Форма води"

Не следуй за модой — ощущай её

Подписаться

Еще в разделе

Популярное на VOGUE

Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.