Український модний бренд PODYH представив колекцію весна-літо 2024 в межах Berlin Fashion Week. Натхненна українською архітектурою, дизайнерка Дарʼя Плаксюк продемонструвала 15 образів в колекції з назви KHYZHA.
Виняткові жіночі колекції бренду, заснованого у 2020 році архітекторкою Дарʼєю Плаксюк, втілюють дух різних архітектурних стилів. Плаксюк знаходить натхнення в величезному культурному багатстві та різноманітних талантах українського народу. "Як українська дизайнерка, я відчуваю глибоку гордість за те, що представляю спадщину моєї країни та ділюся нею зі світом через моду", — каже Дарʼя Плаксюк. Дизайнерка висловлює велику вдячність за можливість представити нову колекцію під час Berlin Fashion Week: "Я дуже вдячна організаторам за те, що вони надали українським дизайнерам цю виняткову можливість. Це неймовірний досвід для мене та моєї команди".
Колекція KHYZHA продовжує досліджувати українську архітектуру та її будівельні традиції, переосмислюючи архітектурну спадщину та повсякденне життя Карпат. Колекція PODYH охоплює простоту і чіткість форм і ліній, характерних для забудови регіону, створюючи зв'язок між багатовіковими традиціями та сьогоденням. Назва колекції — відсилання до традиційного житла лемків, однієї з етнічних груп Карпатського регіону.
У колекції втілені форми різноманітних традиційних споруд: дерев’яних церков, дзвіниць, вітряків, будинків, а також архітектурно-будівельні прийоми майстрів. У колекції також зібрані декоративні мотиви та орнаменти, які зустрічаються в архітектурі та народній вишивці жителів Карпат.
"Було захопливо досліджувати техніки, які використовують різні майстри, та інтегрувати їх в одяг", — каже Плаксюк. Наприклад, традиційний різьблений оберіг — шестипелюсткова розетка (в регіоні називається Громовик) — зустрічається на топі та шовковій сукні через виріз на спині. Силуети образів відтворюють об’єми та форми архітектури; живі та легкі тканини передають зв’язок із цими неймовірними будівлями через широкі, трапецоїдні та ступеневі структури. Особливий акцент у колекції зроблено на кольорах, які відображають як природні елементи карпатської архітектури — дерево, солому, глину, так і колористику регіональних орнаментів і прикрас.
Через музику бренд створив глибокий зв’язок із джерелом натхнення, занурюючи аудиторію з понад 200 гостей в атмосферу українського села та карпатського краю. Серед 15 образів, представлених на подіумі, особливу увагу привернула сукня з рафії. Завдяки безлічі деталей (понад 2000 елементів), що імітує соломʼяну стріху, — вона є справжнім витвором мистецтва. Ще одна родзинка бренду — сумки та аксесуари. "Я дуже пишаюся аксесуарами зі шкіряних клаптиків, які імітують традиційні техніки покрівлі, такі як Dranka — різновид дерев’яної черепиці та Strikha — імітація солом’яного даху. Крім того, цього сезону ми представили Vitryak mini bag, шкіряну ключницю ручної роботи, яка продовжує переосмислювати традиційний дерев’яний вітряк", — розповідає дизайнерка.
Назва кожної речі — це українське слово, яке пов’язане з його архітектурним натхненням, наприклад: Dzvinytsya; Dranka, Gont — різновиди деревʼяної черепиці; Tes — покриття стін і покрівлі тоненькими обтесаними дошками; Lyshtva — декоративний елемент під покрівлею та інші. Це допомагає зберігати зв’язок та глибше занурювати у спадщину регіону та його стиль.