Із наближенням Геловіну цікавість до різноманітних "темних" героїв прогнозовано зростає. Один із найпопулярніших образів — відьма: добра чи зла, молода чи стара, загадкова й непередбачувана. Сучасний кінематограф постійно демонструє нам абсолютно різні характери і візуальні образи чаклунок, але надихають ці магічні жінки не тільки режисерів, а й модних дизайнерів. Напередодні найтемнішого свята року згадуємо, як fashion-індустрія інтерпретує образ казкової відьми.
Alexander McQueen осінь-зима 2007/2008
У 2007 році дизайнер Лі Александр Макквін представив одну зі своїх найвідоміших колекцій — In Memory of Elizabeth Howe ("На згадку про Елізабет Хау"). Її він присвятив своїй пращурці Елізабет, яку стратили під час процесу над салемськими відьмами 1692 року — одного з найвідоміших полювань на відьом в історії. Тоді за звинуваченням у чаклунстві було повішено 19 жінок, і серед них — далекий родич Макквіна, про існування якого дизайнер дізнався, досліджуючи своє родове дерево на початку нульових.
У центрі подіуму сяяла демонічна червона пентаграма, оточена колом чорного піску. Атмосферу напруги підсилювало майже повне затемнення — глядачам було важко розгледіти речі, що відсилали до Середньовіччя: хутро, пір’я, корсетні сукні та складні головні убори.
Martine Sitbon весна-літо 1993
Одним із найпопулярніших знімків напередодні кожного Геловіну залишається кадр із показу Martine Sitbon весна–літо 1993 року, де юна Кейт Мосс дефілює в образі зухвалої відьмочки. На ній — класичний гостроверхий капелюх, легка сіра сукня з накидкою та шовкова краватка, а завершальним акцентом образу став вінтажний мундштук.
Commes des Garçons весна-літо 2016
Чаклунство завжди було однією з наскрізних тем у творчості Рей Кавакубо. Колекція Commes des Garçons весна-літо 2016 називалася "Блакитна відьма" і була зосереджена на боротьбі добра та зла. Дизайнерка описувала її як історію про "сильних жінок, яких не розуміють, але які творять добро у світі". Це не єдиний випадок, коли Кавакубо зверталася до теми магії: її колекція осінь–зима 2004 року мала назву "Темний роман, відьма". Особливої уваги заслуговує музика — моделі дефілювали під саундтрек до фільму Девіда Лінча "Блакитний оксамит".
Dilara Fındıkoğlu осінь-зима 2024/25
Турецька дизайнерка Ділара Фіндікоглу ніколи не боялася темних тем — навіть на першому показі вона сміливо використовувала сатанинську тематику, хоча сам дебют відбувся в одній із церков у Гелборні. Аудиторія тоді відреагувала полярно — хтось був у захваті від цієї сміливості, а хтось назвав показ "сатанинською оргією". Минуло шість років, і у 2024-му Фіндікоглу показала колекцію Femme Vortex, моделі дефілювали в руках з газетами з заголовками "О Боже, Ділара влаштовує сатанинську оргію в лондонській церкві", а квінтесенцією цієї естетики став фінальний образ колекції — силиконова сукня з дьогтю.
Gareth Pugh весна-літо 2015
У вересні 2014-го Гарет П'ю показав колекцію, присвячену англійському фольклору. Над нею він працював з Саймоном Костіном — директором Музею чаклунства та магії Корнуолла та Музею фольклору, який раніше був дизайнером ювелірних виробів та сценографом, тісно співпрацюючи з Лі Макквіном. У колекції модна було побачити страхітливі окультні черепи й опудала.
