У листопаді 1973 року у Версальському палаці відбувся один із найзнаковіших модних показів в історії. Битва за Версаль, у якій американські дизайнери кинули виклик своїм французьким колегам, була спробою зібрати кошти на відновлення палацу. Але це принесло Версалю не просто гроші, це принесло нове життя. Учора на його території Сімон Порт Жакмюс влаштував власне шоу, яке обіцяло показати Версаль людям зовсім інакше.
Орендувати палац може не кожен. Після показу дизайнер сказав, що сьогоднішня подія готувалася цілий рік, додавши досить спокусливо, що це "початок відносин із Версалем". Жакмюс приїхав до Версаля на перше побачення зі своїм нинішнім чоловіком і завжди мріяв провести шоу в палаці. "Рік тому у мене було видіння, і я надіслав електронного листа Бастьєну з двома фотографіями Версаля", — сказав Жакмюс після шоу. "Я сказав йому, що хочу, щоб люди прибували човном і дивилися на колекцію з човна". І це саме те, що сталося. Гостей супроводжували до подіуму на химерних маленьких брудно-білих бато, і коли ми причалили, моделі вийшли і продефілювали перед нами, на фоні палацу. Жакмюс точно знає, як влаштувати шоу.
Але навіщо, маючи у своєму розпорядженні палац, робити шоу надворі? "Для мене було важливо не приїхати до Версаля з несмаком", — сказав Жакмю. "Тому ми вирішили розміститися трохи віддаль від замку в зеленому саду. Це також дуже в стилі Jacquemus бути серед краєвидів, а не в золоті". Замість того, щоб представити свій бренд у Версалі, він запозичив елементи місця, які співіснують з його точкою зору, зокрема, посилання на одну з його відомих мешканок, Марію-Антуанетту. У його колекції були елементи знаменитої (або сумнозвісної, залежно від того, кого ви запитуєте) любові королеви до театру та балету, утилітарної мови, на яку часто посилається Жакмюс, і, як не дивно, цього разу він дивився ще і в бік принцеси Діани.
Леді Ді надихнула його на форми 1980-х із пишними силуетами та рюшами, сукнею в горошок і "великими округлими рукавами, які — пообіцяв він — стануть фірмовим знаком Jacquemus". Тут були також пачки, які носили соло, або як спідниці чи мінікриноліни. (Вигук Вів'єн Вествуд тут є обов'язковим.) Елементи балету читалися в плоских мюлях та колготках з принтом троянд. Зібрані силуети були спільним знаменником показу і дали колекції назву: LeChouchou. "Все виглядало як великий шушу, — або гумка для волосся, — сказав Жакмюс, — і я думаю, що приємно зробити щось надточне, що люди запам'ятають. Вони не забудуть колекцію Chouchou, і пам'ятатимуть незрівнянний палац". Ставимо йому п'ятірку за креативність і мерчандайзинг.
Найбільш переконливим, однак, був винахідливий крій дизайнера, який часом здавався нагадуванням його попередніх колекцій. Були блейзери з відкритою спиною, як той, в якому BadBunny дебютував на MetGala на початку цього року. Також ми бачили різноманітні піджаки, затягнуті на талії, щоб швидко розмістити мінікриноліни; та інші моделі з одним рукавом, від’єднаним і зібраним у верхній частині. Також цікавими були пачки, перетворені на мікрошорти та представлені у вигляді пишних боксерів, що визирають із чоловічих штанів, — це був Жакмюс у його найщирішому вигляді, пропонуючи грайливу інтерпретацію королівського одягу.
Він не став вдаватися до костюмів, які пасували б до Версаля. Замість цього криноліни в клітку були переосмислені у формі повітряних топів і суконь на зав’язках. Незважаючи на те, що кількість посилань часом була величезною, Жакмюс уміє перекладати та просувати онлайн-примхи. Не дивно, що після цього шоу Versailles-core стане трендом у TikTok разом із наявним balletcore.
Париж цього тижня був битвою титанів. В індустрії, де більше й гучніше — значить краще, "завжди можна розповісти наступну історію, — сказав дизайнер. — Це не завжди все більше і більше, сильніше і сильніше. Це дещо інше". Jacquemus — французький креатив із американським поглядом на бізнес. Вчорашній день став демонстрацією синергії, а не боротьби між цими часто суперечливими поглядами. Цього разу не було битви під Версалем, лише переможне коло для Жакмюса, яке він сам створив.
За матеріалами: vogue.com