Червоний — головний герой палітри декоративної колекції Chanel. Проте багату спадщину Дому уособлює не тільки він
БІЛИЙ
Просто на вході в паризькі апартаменти Габріель Шанель на рю Камбон, 31 — оберемки білих квітів. Це омаж білій камелії, яку так любила Мадемуазель. Ця вишукана квітка розпускається у Франції лише в травні, не має запаху і тому "не відволікає від аромату парфумів".

Кольє, латунь, позолота, Charlotte Chesnais
Невідомо, чим була зумовлена любов Шанель до білого — захопленням чи драматичними спогадами дитинства. Габріель було 12, коли від туберкульозу померла її мати і батько віддав їх із двома сестрами до притулку при монастирі в Обазині, що на півдні Франції. Білі стіни кімнат-келій, білосніжні пелерини та чепці монахинь стали сильним візуальним враженням на все життя. Утім, Габріель зрадила б себе, якби почала вимагати співчуття. Тому офіційна версія дизайнерки звучала інакше: вона стверджувала, що білий чудово відтіняє засмагу.
БЕЖЕВИЙ
Так, саме Мадемуазель запровадила в моду засмагу — на початку 1920-х, коли світ божеволів від порцелянової шкіри. Майже сто років по тому, у 2013-му, в Chanel з’явилася лінія косметики Les Beiges — невагомі тональні засоби та пудри, що надають шкірі золотавого відтінку. Беж — знаковий колір у палітрі Мадемуазель. Він оточував її в інтер’єрі приватних апартаментів на рю Камбон, 31: бежеві килими, портьєри, крісла та дивани — наче коштовності в золотому облямуванні.

Топ із сітки, Julia Bajanova
ЗОЛОТИЙ
Золотий був іще одним важливим для дизайнерки кольором. Золотом виблискували її улюблені китайські ширми та рами старовинних дзеркал, сяяли корінці книжок і жмути вилитої з металу пшениці біля каміну. Щоосені з’являється колекція макіяжу, де так чи інак інтерпретовано золото: лаки для нігтів із вкрапленнями коштовного блиску, сяйливі тіні з металізованим ефектом, олівці для очей з мерехтливими часточками.

Топ із сітки, Julia Bajanova; спідниця, декорована лелітками, Sportmax
ЧОРНИЙ
Найчастіше з’являючись на людях у чорному, Мадемуазель фактично легітимізувала цей колір. Доти чорний вважався знаком трауру й аскези. Пристрасть до нього Коко Шанель пояснюють, зокрема, монастирським дитинством, проте сама вона вважала, що чорний поєднує всі кольори, є символом дисципліни та стриманості, ознакою шику. Із цим важко сперечатися: публіка на модних показах сьогодні найбільше нагадує похоронну процесію.

Вовняний жакет, каблучка, латунь, усе — Alaїа
ЧЕРВОНИЙ
І все одно здається, що головним кольором її життя був червоний — пристрасний, безкомпромісний і палкий, як характер Коко. Та її помада.
Червоний має таке вагоме значення в історії Дому, що 2016 року йому присвятили окрему колекцію макіяжу, Le Rouge Collection № 1, а засоби для догляду з рідкісною червоною камелією в лінійці № 1 de Chanel сьогодні випускають у флаконах червоного скла. Легендарний відтінок лаку Chanel Rouge Noir, що його в 1994-му вигадали візажистка Гейді Моравіц, яка очолювала студію створення макіяжу Chanel, і Домінік Монкуртуа, міжнародний директор з макіяжу, спричинив такий ажіотаж, що за ним вишиковувалися довжелезні черги в універмазі Barneys, де стартував продаж, а CNN присвятили цьому сюжет.

Бавовняна сукня, Alaїа
Вже в перший рік жаданий усіма лак приніс Chanel понад мільйон доларів, а лист очікування був розписаний на шість місяців наперед.

"Червоний — це колір життя, крові, я люблю червоний", — казала Мадемуазель. Не можна не погодитися. Червоний — то любов.
Фото: Eva Wang @Lambert | Lambert
Стиль: Anna Klein
Зачіски: Rimi Ura @Calliste Agency
Макіяж: Dariia Day @Calliste Agency
Манікюр: Magda S
Продюсер: Jules Crye @Lambert | Lambert
Освітлення: Fred Barlet
Диджитал: Brice @Dope
Асистентка стилістки: Johanna Vikblom
Модель: Pasha Harulia @Viva