Як влаштовано весільний бізнес в Індії
"Індійський ринок весільної моди є доказом рецесії — це індустрія вартістю 50 мільярдів доларів", — говорить індійський дизайнер Сабьясачі Мукерджі. Він знає, про що говорить. Багато знаменитостей, серед яких Пріянка Чопра, її наречений Нік Джонас і голлівудська зірка Діпіка Падуконе, вибрали образи Sabyasachi Mukherjee для власних весіль. До початку пандемії список запрошених на індійське весілля зазвичай складав від 100 до 500 гостей. Уже в травні 2020 року, після того, як уряд почав дозволяти проведення весіль з дотриманням соціальної дистанції і за участі не більше 50 гостей, урочистостей стало набагато менше.
Традиційно індуські весілля не обмежуються одноденним святкуванням. Зазвичай це бурхлива феєрія з кількома церемоніями, які можуть тривати до п'яти днів. Мукерджі визнає, що пандемія може значно вплинути на індустрію весільної моди. Проте він не вірить, що традиційне велике індійське весілля відійде в минуле. "Весілля, як і раніше, вважається необхідною подією", — каже він. Дизайнер упевнений, що все повернеться на свої місця, коли буде знайдено вакцину.
Індія — єдина країна, де 16 мільйонів текстильних ремісників активно займаються виробництвом тканин. Під час пандемії Мукерджі і його команда допомагали клієнтам консультаціями через WhatsApp і Zoom, але він не вважає це ознакою постійних змін. "Люди кажуть, що онлайн-шопінг стане майбутнім моди, але я дозволю собі не погодитися, — говорить дизайнер. — Магазини, які пропонують дослідні й інвестиційні покупки, стануть бізнесом майбутнього".
Попри те, що не на всіх недавніх весіллях дотримувалися нових протоколів, одним з нових аксесуарів стала маска для нареченої і нареченого. Мукерджі ж відмовляється робити маски, незважаючи на попит. Натомість його клієнтам дають додаткову тканину, з якої вони можуть пошити маску.
Успіх бренду Sabyasachi Mukherjee навіть під час пандемії можна пояснити популярністю його сторінки в Instagram, яка має 4,5 мільйона передплатників, а також різноманітними пропозиціями. Передплатники можуть дізнаватися про нові образи зі stories, а потім телефонувати в магазин, щоб дізнатися про наявність убрання. Дизайнер зазначає, що в такій величезній країні, як Індія, те, що вважається "основним" весільним вбранням для нареченої в Ченнаї, може бути лише проміжним образом для нареченої в Нью-Делі.
Попри свій оптимізм, дизайнер добре розуміє, що до майбутнього весільного сезону, який проходитиме в Індії з жовтня по березень, швидше за все, не повернеться до норми. Зараз пари воліють скорочувати весільні церемонії, завершуючи захід за день або два, а не влаштовувати тижневі урочистості. Проте в Нью-Йорку за останні кілька місяців було продано більше 70 весільних ювелірних прикрас Sabyasachi Mukherjee, представлених у вітринах Bergdorf Goodman.
Також Сабьясачі Мукерджі упродовж тривалого часу працював над тим, щоб зробити свої популярні образи доступними для людей, які не мають весільного бюджету голлівудської зірки. Вартість легендарного образу Sabyasachi Mukherjee, що складається зі спідниці по кісточки, поєднаної з блузкою і шарфом, стартує від 2000 фунтів стерлінгів і може досягати 27 000 фунтів стерлінгів. Щоб зробити свій бренд доступнішим, Мукерджі почав співпрацювати з брендом H&M — капсульна колекція мала з'явитися в усьому світі у квітні цього року, але наразі її підготовку припинили через пандемію.
Сьогодні його основним завданням залишається підтримка ремесел Індії та створення нових робочих місць. Він сподівається, що його весільні образи стануть сучасними реліквіями або навіть музейними експонатами. "Люди почнуть цінувати предмети розкоші ручної роботи, а не машини", — говорить він, вказуючи на нещодавні заклики до бойкоту китайських товарів в Індії. Попри вплив Covid-19, Сабьясачі Мукерджі не сумнівається в тому, що в найближчі 20 років Індія буде лідером світової індустрії моди і розкоші.
За матеріалами: vogue.co.uk