Сучасні наречені звикли надихатися добірками в Pinterest, порадами в Instagram і публікаціями відомих наречених у соціальних мережах. Підглядання весільних суконь і церемоній у кіно вийшло за рамки буденності. Але якщо дивитися не просто фільми, а майже екранізації королівських весіль? Vogue.ua зібрав 5 фільмів, де королівські весілля святкуються на найвищому рівні.
Перший сезон серіалу "Корона" починається з грандіозного весілля королеви Єлизавети II і герцога Единбурзького, Філіпа. Однією з ключових статей витрат стали декорації і костюми головних героїв: наприклад, на створення весільної сукні екранної Єлизавети, яку блискуче зіграла актриса Клер Фой, витратили близько 37 000 доларів. Сукня стала заявкою на справжнє королівське вбрання, а на екрані її показували всього впродовж дев'яти хвилин. В інтерв'ю The Telegraph Фой розповідала, що знімали весільну сцену аж п'ять днів, а саме вбрання було надзвичайно важким.
У 2009 році на екрани вийшла драма "Молода Вікторія", що зробила популярною по обидва боки Атлантики актрису Емілі Блант. У цій історії описуються перші роки правління королеви Вікторії, а особливу увагу приділено її роману з принцом Альбертом. Церемонія їхнього одруження у фільмі цікава ще й тим, що саме Вікторія започаткувала моду на білі весільні сукні. На її весіллі ця сукня була з кремовим підтоном.
Багато хто вважає, що таким чином вона прагнула показати свою чистоту і моральність, проте насправді рішення королеви базувалося на тонкому економічному розрахунку.
Її весілля відбулося якраз у розпал промислової революції XIX століття, коли ручна праця повсюдно замінювалася працею машинною. І, як королева своєї країни, вона вирішила підтримати людей, які займалися ручним виготовленням мережив. І вибрала світле плаття, щоб насичений колір не відволікав від головної прикраси її сукні — мережива. Її розрахунок виявився правильним — інтерес до мережива знову зріс.
Одним з найвідоміших королівських весіль у кінематографі стала церемонія одруження Марії Антуанетти (Кірстен Данст) і майбутнього Людовика XVI (Джейсон Шварцман). Режисерові Софії Копполі і художниці з костюмів Мілені Канонеро вдалося створити "солодку" картинку, яка ілюструє безтурботне життя королеви та її пристрасть до різноманітних свят і бенкетів.
Обидві жінки не планували створювати історично справжні образи, а називали свою роботу "поглядом з XXI століття на XVIII" — серед джерел їхнього натхнення були картини художників епохи рококо, а також популярні сьогодні тістечка макаруни, які і надали всьому фільму відтінків пастельно-зефірної гами. Весільну сукню Марії-Антуанетти виготовили максимально реалістично — багате оздоблення, кремово-золотисті відтінки і модна тоді форма спідниці з помітним розширенням з боків. До речі, прийшла ця мода у Версаль з Іспанії, проте сукні подібної форми дозволялося носити лише з найурочистішого приводу — весілля або коронації.
Кіра Найтлі — актриса, яка любить зніматися в історичному кіно, і яку саме костюмовані драми зробили популярною у світі. Однією з найяскравіших стала її роль у фільмі "Герцогиня", де вона зіграла Джіорджіні Кавендіш, герцогиню Девонширську. Сюжет драми побудовано навколо любовного трикутника між нею, її чоловіком та її подругою Елізабет Фостер. Додаткову популярність, а також премію "Оскар" стрічці допомогли отримати ретельно продумані костюми героїв.
"Герцогиню" цікаво порівнювати з "Марією Антуанетою", адже дія в обох фільмах відбувається практично в один час. Джіорджіні Кавендіш також виходила заміж у сукні à la française з широкою з боків спідницею. Створив її костюмер Майкл О'Коннор, який в одному з інтерв'ю прокоментував: "Це другий образ герцогині, який глядач бачить на екрані, і з його допомогою я хотів продемонструвати всю жорсткість стосунків цієї пари. У реальному житті ця церемонія була таємницею, тому я мав створити сукню, в якій поєднувалися б стриманість і розкіш, актуальні в ту епоху".
Роль принцеси Мії в "Щоденниках принцеси" на початку нульових грала Енн Хетеуей, яка стала кумиром для мільйонів підлітків. У 2004-му на екранах з ’ явилося продовження цієї романтичної історії, де героїня Хетеуей має вийти заміж, щоб стати королевою Дженовії.
На відміну від попередніх картин, на творців другої частини "Щоденників принцеси" не тиснула жодна історична достовірність, тому вони стикнулися водночас з простим і складним завданням — створити сукню принцеси, про яку потім мріятимуть мільйони дівчаток у всьому світі.
Створив сукню, яку згодом ще сотні разів буде скопійовано, дизайнер Гері Джонс, який вибрав для принцеси Мії вузький силует у поєднанні з мереживними рукавами і відкритими плечима. До речі, прикраси на актрисі були справжні — їх надав ювелірний Дім Chopard.