До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Гленн Мартенс — неординарний провокатор світу моди

Бельгійський дизайнер Гленн Мартенс швидко став однією з найпопулярніших фігур у світі моди. Його люблять усі: від ентузіастів-аматорів до снобів-авангардистів. Останні навіть вважають його Маржелою інтернет-ери. Що робить Мартенса таким цікавим дизайнером? Він намагається триматися якнайдалі від світу моди, щоб не бачити робіт своїх колег. У такий спосіб йому вдається створювати унікально складні й заплутані предмети одягу — справжні крутиголовки для покупця.

Гленн Мартенс Гленн Мартенс

Мартенс виріс у Брюгге і з дитинства малював історичних особистостей, особливо уважно змальовуючи деталі їхнього одягу. Після швидкого вивчення дизайну інтер’єрів він подав своє портфоліо до Королівської академії красних мистецтв Антверпена. Попри суворий вибірковий процес зарахування до академії, Мартенс здобув місце серед першокурсників 2004 року, а 2008 року став найкращим у своєму класі й навіть дістав пропозицію на роботу в Jean Paul Gaultier.

Реклама
Y/Project осень-зима 2018/2019Y/Project осінь-зима 2018/2019

Вже 2009 року Мартенс став першим помічником співзасновника й дизайнера Y/Project Йогана Серфаті. Три роки по тому він паралельно почав випускати жіночий одяг під своїм однойменним лейблом, який дебютував на Тижні моди в Парижі, але проіснував лише три сезони.

У 2013 році Мартенс посів місце креативного директора Y/Project, після смерті Серфаті. Під проводом Мартенса паризький бренд перетворився із зухвалого, похмурого лейблу, наповненого шкірою і натхненого роботою Ріка Овенса, на експериментальний, авангардний модний лейбл. У 2016 році Мартенс став фіналістом премії LVMH, а 2017-го виграв престижну премію ANDAM.

За кілька років до вислужного списку Мартенса додалася робота для знаменитого італійського денім-лейблу Diesel. За розповідями Мартенса, він любив Diesel ще підлітком у дев’яностих. Італійський бренд розміщував у журналах рекламу, що була провокаційною, сміливою й суперечливою, але водночас інклюзивною й неупередженою. На той час у рекламних кампаніях Diesel з’являлися моряки-геї, що цілувалися в пристрасних обіймах; багата афроамериканська родина за святкуванням Різдва, дідусь, гордий тим, що дістав на дарунок футболку Diesel; і зухвалі інструкції про те, як викурювати 145 сигарет за день.

Чотири десятиліття по тому, як співзасновник Diesel Ренцо Россо заснував марку в 1978 році, лейбл зв’язався з Мартенсом. Diesel святкував своє 40-річчя, готуючи новий проєкт Red Tag Project. У межах проєкту була представлена серія капсульних колекцій від різних дизайнерів, що прагнули вловити дух часу, як це колись робив бренд у розпал своєї слави в 1990-х. За два роки після першої співпраці Мартенса призначили креативним директором лейблу.

Diesel Red Tag 2018 by Glenn MartensDiesel Red Tag 2018 by Glenn Martens
Diesel Red Tag 2018 by Glenn MartensDiesel Red Tag 2018 by Glenn Martens

Дизайнер збирався повернути Diesel бунтівничу енергію. Його мета — нагадати світові, чому джинси Diesel були надзвичайно популярні. Перші кілька місяців Мартенс провів в архівах, вивчаючи компанію зсередини, вивчаючи, як бренд працює і як його переспрямувати. Його дебют у Diesel у ролі креативного директора відбувся з колекцією весна-літо 2022.

Diesel весна-лето 2022Diesel весна-літо 2022
Diesel весна-лето 2022Diesel весна-літо 2022

У січні 2022 року Мартенс дебютував у високій моді, ставши другим дизайнером, що приміряв мантію Жана-Поля Готьє. Однойменний бренд легендарного кутюр’є щосезону запрошує нового дизайнера для інтерпретації роботи свого засновника. Мартенс — другий дизайнер, який взяв участь у програмі (першим був Тітосе Абе із Sacai), і його кутюрний показ, безумовно, був найкрутішим на Тижні високої моди в Парижі. У колекції Мартенса були готьєризми, які ми всі знаємо й любимо: тюль, зібраний у складки й драпований у футуристичні сукні; стрічки, зашнуровані по всьому тілу в дезабільє і багато іншого. Попри явне шанування великого маестро, Мартенс продемонстрував авторський почерк, ґрунтований на крайнощах спектра хорошого/поганого смаку.

Jean Paul Gaultier Couture весна-лето 2022Jean Paul Gaultier Couture весна-літо 2022
Jean Paul Gaultier Couture весна-лето 2022Jean Paul Gaultier Couture весна-літо 2022
Jean Paul Gaultier Couture весна-лето 2022Jean Paul Gaultier Couture весна-літо 2022

Гленн Мартенс, разом з Демною і Джонатаном Андерсоном, належить до покоління молодих дизайнерів, які перевертають догори дриґом індустрію. Куди приведе його весь цей успіх? Кутюрна колекція, певна річ, змусить корпоративних босів великих конгломератів звернути на нього увагу, коли прийде час призначати нового креативного директора. Але набагато цікавіший вигляд має те, як Мартенс розвиває Y/Project і те, що він виробляє в Diesel. Безсумнівно, він той дизайнер, за яким хочеться спостерігати.

Текст: Марина Шулікіна

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.