У межах святкування 80-річчя ЦУМу відбувся паблік-ток "Модна спадщина і майбутнє ритейлу". Учасниками дискусії стали: головний редактор Vogue UA Філіп Власов, fashion-директорка Vogue UA Юлія Пелипас, засновниця і дизайнерка бренду Nanushka Сандра Сандор, генеральний директор ЦУМу Євгеній Мамай, засновниця і директорка видання CR Fashion Book, глобальна редакторка моди Harper's Bazaar, засновниця Carine Roitfeld Parfums, Карін Ройтфельд. Що саме обговорювали під час розмови, розповідаємо в матеріалі vogue.ua.
Дискусія почалася з обговорення теми спадщини бренду в моді і сили, яку він може уособлювати. В епоху, коли цінності набувають нового значення і привертають більшу увагу, історія брендів має певну важливість. Євгеній Мамай пояснює цю важливість на прикладі заходів, які організував ЦУМ на честь свого ювілею: рекламні кампанії, серія зустрічей з дизайнерами, документальний фільм. Так універмаг демонструє необхідність збереження зв'язку з клієнтами і його важливість. У свою чергу, Сандра Сандор, засновниця відносно молодого бренду Nanushka, розповіла, як вона намагається вже на ранніх етапах формувати спадщину її лейблу: "Мені здається, дуже важливо дати клієнтам зрозуміти, як наш бренд безпосередньо відображає бачення сучасності, як ми її фільтруємо. Таким чином ми і демонструємо ті цінності, які закладені в ДНК Nanushka".
Підтемою розмови став самобрендинг, який обговорювали Карін Ройтфельд і Юлія Пелипас. Вони про це знають не з чуток. Карін – засновниця продуктів під власним ім'ям (CR Fashion Book, Carine Roitfeld Parfums). Юлія же – стиліст-знаменитість, хоча сама і не любить таке визначення. Вона – зірка streetstyle-звітів, її легко впізнають на вулиці, її робота – предмет обожнювання всієї індустрії.
Проте, Карін каже, що вона "ніколи не сприймала себе як бренд". Їй завжди було важливо просто робити те, що їй до душі. І запорукою свого успіху вона вважає саме щирість намірів і вкладені зусилля в те, щоб представити світові своє бачення. Юлія солідарна з Ройтфельд і розповідає, що "головне – це залишатися собою і не втрачати свою особистість". Для Пелипас стиль – це насамперед трансляція свого власного "я", своїх особистісних якостей і сприйняття світу.
Однією з головних тенденцій останніх кількох років став онлайн-шопінг. У зв'язку з цим виникає питання про необхідність наявності фізичних магазинів і їхнього відвідування. Євгеній Мамай вважає, що офлайн-шопінг – це незамінний досвід, враження і емоції, що отримує покупець. Хоч діджиталізація набирає обертів у всіх сферах життя, безпосереднє проведення часу і перебування в магазині нічого не замінить. За словами Євгенія, у сучасних умовах ЦУМ пропонує клієнтам більше можливостей, включно з заходами на своїх майданчиках і різними розвагами. Тобто, відвідування магазинів сьогодні, – це значно більше, ніж примірювання речей.
Карін же продає свій аромат насамперед онлайн, і, здавалося б, таке рішення могло б стати проблемою в аспекті продажів, якщо врахувати, що у потенційного покупця немає змоги оцінити запах. Але Ройтфельд каже, що на Заході, безпосередньо в США, онлайн-шопінг значно популярніший, люди не думають про те, щоб піти в магазин і вибрати щось особисто. Однак в Україні її шанувальники можуть ексклюзивно придбати парфуми в київському ЦУМі.
І, звісно ж, під час дискусії обговорили питання сталого розвитку моди і свідомого споживання – двох головних проблем індустрії. Сандра каже, що sustainability в її бренді починається вже з дизайну: "Коли я створюю ескіз, мені потрібно робити дуже свідомі рішення. І це стосується не лише виробництва, а й практичності речі, її довголіття, її універсальності". Пелипас поділилася, що дуже рада тому, що в індустрії почалися такі позитивні зрушення: "Люди намагаються менше споживати, менше виробляти. Кожна річ стає ціннішою, що змінює ставлення до неї". Євгеній Мамай повідомив про sustainable-плани київського ЦУМу на наступний рік, розповівши, що в команді універмагу з'явився фахівець, який відповідатиме за стійкість і свідомий розвиток ЦУМу, як бренду; про створення sustainable-корнера; а також згадав про внутрішні проєкти, які універмаг представить 2020 року, один з них – намір зменшити використання пластику.