Немає більш вдалого принта для останнього літнього місяця, ніж зображення соковитих тропічних фруктів. Поки літо не потонуло в перших прохолодних вересневих сутінках, є час згадати, з чого почалася історія суконь з малюнками бананів, вишень і ананасів, а також встигнути потренуватися у складанні тропічних образів. Адже, як показує практика, цей принт з нами назавжди.
Перші згадки про принти з фруктами датовані XVIII століттям. В ті часи плоди вишні і квітучі гілки цього дерева прикрашали жилети, які аристократи одягали для дуже спеціальних випадків. У цьому сезоні таких аристократок на подіум випустив Ніколя Гескьєр в шоу Louis Vuitton весна-літо 2018.
Уже в ХХ столітті, а точніше 1939 року, садові та тропічні фрукти в моду ввела Ельза Скіапареллі. Відома своїми експериментами з формами і декором, дизайнер створила капелюх з винограду і листя. А вже 1953 року, під час роботи над своїми капелюхами, Крістіан Діор використовував відразу три види ягід – вишня, лохина і полуниця надали образам дизайнера ніжності і крихкості. Тоді, як виноград Скіапареллі мав більш відвертий, приземлений і плотський вигляд. Два світи і два погляди на схожі об'єкти.
Для колекції Chloé сезону весна-літо 2004 року Фібі Файло придумала графічні малюнки бананів, надихнувшись "чудовими, свіжими і щасливими" моделями в вінтажних журналах моди. Стелла МакКартні для літньої колекції бренду 2011 року використовувала citrus prints. Сукню з подвійним подолом, в якому виходила на подіум Аня Рубік, тоді визнали "сукнею сезону". І як не згадати колекцію, яка вже встигла стати канонічною – Prada весна-літо 2011. Прикрашені бананами вбрання дослівно цитували головне джерело натхнення Міуччі – знамениту бананову спідницю танцівниці Жозефіни Бейкер.
Портретами італійського живописця і декоратора Джузеппе Арчімбольдо, буквально зібраними з фруктів і овочів, була натхненна одна з найкрасивіших колекцій сезону весна-літо 2018 Comme des Garçons. А в роботі для Schiaparelli (весна-літо 2016) дизайнер Бертран Гайон і зовсім використовував улюблені автентичні принти епатажної італійки.
Для дуету Dolce & Gabbana не перший сезон справно слугує ринок продуктів в Південній Італії, всю зелень прилавків відповідально переносять на спідниці і сукні, які щоразу розкуповують зі швидкістю світла. Але не тільки сільськогосподарська тема здатна надихнути дизайнерів на фруктові експерименти. Джозеф Альтузарра, наприклад, свій вишнево-лимонний принт підглянув у фільмі Девіда Лінча "Дикі серцем".
В наші дні фруктові принти не завжди мають однозначний вигляд. За останній рік стрічки новин були переповнені історіями про сексуальні домагання. А тому, хоча вишні і мають злегка провокаційний вигляд в епоху #MeToo, але якщо думати, що поява ягід на сукнях і сумках – знак протесту, все стає на свої місця. Мода любить іронію. Тому в чому, як не в сукні з вишнями, захищати себе?
За матеріалами: vogue.com