У новому сезоні візерунок у горошок є символом свободи і респектабельності.
Японська художниця Яйої Кусама грає з оптичними ілюзіями: її фантазії поміщають глядача у Задзеркалля з іскристих і повторюваних кіл і точок. Ці роботи давно прикрашають Instagram, а минулого року Кусама була названа найдорожчою художницею з нині живих. Те ж відбувається і в моді: гороховий принт, що дрейфує між багатими культурними асоціаціями, знову на вершині популярності.
У візерунків polka dot – ідеальний провенанс. У пам'яті спливають дебютна колекція Крістіана Діора (він першим використав цей принт у межах Haute Couture в кінці 1940-х), андрогінний Прінс у костюмі з малюнком в крапельку з 1980-х і Джулія Робертс на скачках в "Красуні". Не тренд, а справжня ностальгія. Повернення плямистого візерунка на подіуми підтверджує правило: те, що здається знайомим, продається найкраще.
Минулого літа стараннями Симона Порта Жакмюса гороховий принт з Лазурного узбережжя підірвав ритейл і соціальні медіа – без вбрання початківця-секс-бомби тоді не обійшовся жоден streetstyle-звіт. У новому сезоні дизайнери доводять тренд до "кипіння": зводять принт у великий і дрібний горох у ранг високої моди й іронізують на цю тему.
Еді Сліман відкрив дебютне шоу Celine сукнею складної конструкції у великий чорно-білий горох – звичний бунт молодості у дизайнера отримує щеплення хорошого французького смаку. Міучча Прада, яка взялася оспівувати консерватизм, пропонує одягати прозорі сукні у стилі "Денної красуні" на білосніжні брифи. У Ріккардо Тіші в Burberry вони і, взагалі, нагадують уніформу інженю. Носити ці сукні заведено з бавовняними сорочками і неодмінно з фамільними коштовностями на шиї.
У такому вигляді речі в polka dot сприймаються як виклик суспільству, і як твори мистецтва. "Милий горошок" повертає собі елітарний статус: від нього віє не тільки свободою і романтизмом, а й респектабельністю. Маркером великовагового шику став візерунок в легковажну чорно-білу цятку – Яйої Кусамі такий стан справ напевно сподобається.
Текст: Рената Харькова