Недоспоживання: що це таке і чому всі про це говорять

Здається, що кожного разу, коли ви заходите в TikTok, з’являється новий тренд — від #BratGirlSummer до #VeryDemure. Соціальну платформу часто звинувачують у підсиленні культури надмірного споживання, в якій користувачі легко купують речі, піддаючись короткочасним примхам. Чи може underconsumption core (культура помірного споживання) протидіяти цьому?

Хештег #underconsumptioncore став популярним на TikTok, де користувачі показують, як купують менше, але обирають краще. Це може бути покупка одних сонцезахисних окулярів на вісім років або використання кожної краплі косметичного засобу. "Для мене underconsumption core означає використовувати те, що ти вже маєш, не купувати кожен тренд із соціальних мереж та жити зі свідомим ставленням до екології", — розповідає дизайнерка та захисниця ідеї slow fashion Наталія Тревіно Амаро в інтерв’ю для Vogue.

У багатьох аспектах підхід underconsumption core — це просто здоровий глузд. Чи варто робити величезну подію з того, що ви використовуєте сироватку до кінця перед покупкою нової або маєте лише одну пару сандалів? "Я думаю, що проблема в тому, що соціальні медіа, культура інфлюенсерів і постійний потік "шопінг-холів" спотворили наше сприйняття нормального споживання", — пояснює Джулі Джордж, ведуча подкасту The Brown Girl, чий недавній TikTok про "underconsumption core як частину розкішного мінімалізму" набрав майже два мільйони переглядів.

Звичайно, мінімалізм — це не нове явище, але є кілька причин, чому цей підхід стає популярним зараз. По-перше, молодші покоління стикаються з величезним фінансовим та економічним тиском. По-друге, люди стають більш свідомими щодо довкілля, особливо молодь. Ця зростаюча екологічна усвідомленість може бути ключовим фактором зменшення споживання.

Як і багато інших трендів у соціальних мережах, деякі аспекти цього руху можуть мати певний рівень показовості. Деякі користувачі, які публікували пости з хештегом #underconsumptioncore, продовжують показувати свої нові покупки. Молоді люди, які постійно знаходяться під тиском створення бездоганного образу в соціальних мережах, можуть робити це, щоб здатися відповідальними, а не з альтруїстичних мотивів.

Однак, враховуючи, що День екологічного боргу — день, коли наше споживання ресурсів перевищує здатність планети до їх відновлення — цього року припав на 1 серпня, зрозуміло, що індивідуальні дії можуть лише частково допомогти розв'язати великі екологічні проблеми.

Проте, як і тренд деінфлюенсингу 2023 року, коли б’юті-інфлюенсери почали радити, які продукти не варто купувати, underconsumption core ("недоспоживання") є приємною противагою постійному тиску купувати більше через соціальні мережі. Щонайменше, це може підвищити обізнаність і заохотити людей переосмислити свої споживчі звички.

Популярне на VOGUE