З Тижнями моди, що пройшли у вересні, починають формуватися й тренди наступного сезону. Окрім уже звичних оку "голих" суконь та всюдисущої естетики 2000-х, варто звернути увагу також на новий найпопулярніший тип деніму, делікатне мереживо та фігурні силуети. Vogue.ua зібрав 5 найголовніших тенденцій сезону весна-літо 2023.
Делікатне й ніжне мереживо стає головним героєм прийдешнього сезону. Такий декор, що відкриває тіло, зʼявився в колекції Nensi Dojaka: бренд доповнив мереживом асиметричну шовкову мінісукню. Acne Studios роблять ставку на будуарний шик, а Dior грають ва-банк і презентують мереживний total look, що нагадує жіноче вбрання Вікторіанської епохи, проте сміливіше та провокаційніше.
Як не парадоксально, у новому сезоні повертаються ті неможливі об’єми, які вперше зʼявилися під час глобальної пандемії у 2020-му. Тепер же дизайнери вдаються не так до збереження особистого простору кожного, як до історичних хитрощів. Фартингейл, що його використовували в західному європейському жіночому одязі в XVI та XVII століттях для підтримки спідниці бажаної форми, знаходить своє уособлення в тенденціях сезону весна-літо 2023. Колекції Collina Strada, Loewe та Rochas тому підтвердження.
Денім супроводжує нас завжди, незалежно від сезону, та прийдешньої весни варто звернути увагу саме на потертий візерунок. Це образ, який іде пліч-о-пліч з естетикою нульових: Blumarine вибирають бра у своїх денім-образах, що імітують русалок, а Diesel презентують джинсові мінісукні. Ще одна альтернатива тренду — довга асиметрична спідниця з потертого деніму, яку можна знайти в колекції Y-Project.
У весняно-літніх трендах 2023 року одержимість тілом наявна всюди. Проте йдеться не про те, щоб буквально показати його через напівпрозорі тканини, а про те, як імітувати це за допомогою ефекту trompe l'oeil. Так, наприклад, Schiaparelli буквально намалювали жіночу фігуру на пальті й сукнях і перенесли зображення руки, рота або очей на різноманітні аксесуари. Vivetta заграють з грудьми, тоді як Balmain переформулюють "голі" сукні на моделі із зображеннями світових художників.
Майбутнє вже тут. Говорячи про технології, неможливо не згадати сукню Coperni, що вже стала культовою — її створили просто під час шоу на тілі Белли Гадід. Так, дизайнери бренду в партнерстві з Fabrican, компанією, яку заснував доктор Манель Торрес і яка створює запатентовані матеріали для розпилення з банок, що згодом твердіють у тканини, які можна носити, зробили колекцію по-справжньому історичною. Зі свого боку Loewe загравали з піксельним одягом, що перенісся в реальність, а JW Anderson порівняли враження від перегляду шоу з "альтернативною реальністю" — досвідом, який не відрізняється від спільнот, що культивуються онлайн через ігри. Символом саморефлексії на подіумі стала мінісукня, виготовлена зі світловідбивного купола, наче автомобільне дзеркало чи пара протисонцевих окулярів, що віддзеркалювала образи глядачів на собі, асимілюючи їх у колекцію.