Зайняті чужі місця – це не найбільша біда модних показів. Вітчизняні тижні моди поступово стають професійними заходами, але поки що це здебільшого світські події на кшталт "на інших подивитися і себе показати". Про те, як поводити себе на показах, Vogue.ua дізнався у Тетяни Полякової, консультантки з ділового, світського й міжнаціонального спілкування.
Час – усе ще найдорожчий ресурс. Красти його в гостей – не надто елегантно, якщо не сказати неприйнятно. Спізнення від 10 до 20 хвилин не зруйнує темп життя й денний ритм. Усе, що перевищує – виходить за рамки комфорту.
Безіменні букети в братській могилі квітів – трата грошей. І вражене его дарувальника. А винні гості самі. Особливо на тлі мінливих трендів. Якщо і надсилати букет, то з доданою візитівкою, до студії, після показу. Якщо до і з побажанням успішного показу – є ризик що дизайнер не помітить цього жесту в останніх приготуваннях. Найкраще надіслати кошик з улюбленими ягодами, фруктами і пляшкою хорошого шампанського.
Зазвичай стиль дизайнера визначає стиль постійних клієнтів, а ті в свою чергу – стиль залу. Дизайнер не чекає, що ви прийдете в предметах з його колекції. Я точно знаю, що хвилювання перед виходом не дозволяє дизайнеру оцінити стайлінг клієнтів. А тільки лише виходи моделей. Речі дизайнера повинні жити незалежним і самостійним життям. Поза показами і тижнями моди. Це – найбільший комплімент дизайнеру. Особливо, якщо це вбрання з ранніх колекцій.
Зараз спостерігається тенденція робити це день у день або при зустрічі в шоу-румі дизайнера, через це відходить традиція церемонії запрошення. Якість показу і повага до клієнтів визначається і стилем, і змістом самого запрошення. Як запросили, так і прийшли – рівняння просте. Тому – заздалегідь. Креативність важлива. Але запрошення має і стилістично, і граматично відображати рівень дизайнера. Чітко і, головне, завчасно. Зрештою фразу "save the date" у розсилці ніхто не скасовував. Унікальний екземпляр встигнуть доставити за тиждень "до". Я – в числі колекціонерів запрошень на івенти та події. І знаю, що такі колекції трофеїв і артефактів цінуються. Вони дорогі. І в прямому, і в переносному сенсах цих слів.
Я відданий собаківник, але модний показ точно не для чотириногих. Не хочу нікого образити, але вихованці та діти – не аксесуари. І не біжу. Мій каламбур так і звучить: "НА ПОКАЗ. НАПОКАЗ".
З одного боку – демократія, а з іншого – цілковита неорганізованість розсадки. Я багато разів з поваги до дизайнера просто стояла на гальорці. І бачила поруч з собою інсайдерів світу моди. Талановиті люди не вимогливі. І часто обирають лишатися в тіні. А ось wannabies і social climbers – ці визначення перекладаються, проте звучать на рідній англійській елегантніше, ніж у перекладах, завжди претендують на чужі місця. Й не мають рації дизайнери, котрі прописують перший ряд "для картинки". Красивий перший ряд – завжди перебуває в прямо пропорційній залежності від успіху дизайнера. Найбільша помилка – займати чуже й, тим паче, іменне місце. І за столом гала-вечері, і на показі. До бізнес-класу авіакомпаній не прорватися, а з "економу" до першого й поготів, звикайте до цього правила!
Читайте також: