Мода на Грузію: Тетяна Соловей про головні тенденції Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi

На території гігантського меморіалу "Історія Грузії", розміщеного на висоті 120 метрів, серед восьми 35-метрових колон з біблійними і мирськими барельєфами, дизайнер Іраклія Русадзе влаштував показ Situationist осінь-зима 2019/2020.

imageSituationist осінь-зима 2019/2020

Локація здається вдалою римою до амбіцій бренду, який з моменту заснування 2016 року щосезону додає до свого списку ритейлу правильні точки продажів, і звичайно – до самої колекції.

Вона – результат роздумів дизайнерки з поглядом урбаніста: про пострадянську, часів 90-х, забудову Тбілісі, яка перетворила архітектурний ландшафт у хаос. Тема архітектури передана одержимою формою і складною конструкцією колекцією Situationist. Бренд впізнається в деконструкції класичної уніформи (штанної двійки, тренча або робочої куртки, в новій колекції були помітні деталі традиційного грузинського одягу на кшталт чоловічої чохи) і вмілої естетизації образів пост-радянських міських околиць. У сезонній колекції, в хорошому сенсі, місцевий акцент надавали светри з наївними принтами коней, квітів і фрагментів прапора, які для бренду зробила грузинський дизайнер Софо Гонгліашвілі.

Situationist осінь-зима 2019/2020

Тема прапора, так само як і втраченого покоління епохи 90-х, була заявлена в колекції ще одного молодого бренду Berhasm. Першу колекцію Technomother прикрашають принти пам'ятників Родін-Матерів Грузії, України та Росії. Речі – мікс спорту, рейв культури і стилізації образів 90-х на кшталт мафіозі в шкіряному плащі або модників у спортивних костюмах.

У загальному контексті естетика 90-х, яку з брендом Vetements запустив у модний ефір дизайнер грузинського походження Демна Гвасалія, вже здається епохою, що минає. Однак стилізації і посилання на неї тут, у Тбілісі, у місцевому творчому кліматі стали каталізатором цікавого процесу – пошуку нової візуальної мови для розповіді про сучасну Грузії. Where do we go now – питання, поставлене креативним директором Berhasm, Бесо Туразашвілі, і надруковане на сукні колекції, здається одним з головних лейтмотивів Тижня моди Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi.

Чому б і ні. Медійний потенціал моди дозволяє візуалізувати будь-яку реальність – чи то втрачена Атлантида, чи країна Грузія з дивним минулим і великою надією на таке ж майбутнє.

Це питання (більше, ніж колекції-присвяти естетиці #oldceline), сильно цікавить і міжнародних гостей. Їх значну кількість організатор Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi, Софія Чконія, привозить на покази в Грузію кожного сезону. Журналісти їдуть не стільки за власне модою, а загальним враженням від модного життя, яке триває на подіумі офіційних показів, а також вулицях, нічних клубах і галереях.

Показ Gola Damian був цікавий завдяки гендерно-нейтральній колекції і можливості розглянути місцеву прогресивну молодь. Модні дітки, які вдягнули свої найкращі кислотні речі і прийшли підтримати друга, здавалися частиною дизайнерського перфомансу.

"60% іміджевої репутації країни – це мода, і 40% – це Bassiani", – розповідає Анано Бакрадзе, співзасновник нового книжкового концепт-стору They Said Books. (Bassiani – легендарний рейв клуб, заради нього спеціально їдуть у Тбілісі, а самі засновники були причетні до організації торішньої травневої акції танців, що відстоювала права і свободи перед будівлею парламенту Грузії). Анано вчилася маркетингу в Бірмінгемі і Римі, але повернулася в Тбілісі з неодмінним бажанням розвивати місцеве арт-життя. Так з'явився її проект – відкритий в грудні магазин єдиний на пострадянському просторі представляє авангардне видавництво idea Ltd, з яким Анано коли-небудь зробить альбом про моду Грузії.

They Said Books

Питання про перезавантаження образу країни вкрай турбує Нателу Поцхверію. Редактор додатків "Стиль" у ВД "КоммерсантЪ" і професіонал піар комунікацій запустила медійний проект Nateli Tbilisi з нетривіальними порадами для подорожей Грузією. Мета – показати країну без шарованних стереотипів.

IERI

Під час Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi Натела веде показувати новий концепт-стор IERI, який до ідеї успішного ритейлу додав супермісію – просувати культуру Грузії.

IERI розміщений в джентрифікаційному оазисі Тбілісі – території винзаводу, який з покинутої будови 1896 року стає кластером модних ресторанів. Підбірка – 16 дизайнерів, натхнених Грузією, – на погляд гостя відображає місцевий смак. Тут відчувається і любов до якісного, дорогого на вигляд, одягу (як-от шкіряні комбінезони і дивовижного крою маскулінні костюми Ingorokva), і тяга до ексцентрики (чого варті жакети й плащі з кольорової бахроми на спині кольору ЛГБТ-прапора Georgie Keburia). Звичайно, багато шкіри і чорного. На окремому рейлі – відшиті в розмірній сітці речі-реконструкції традиційного костюма ательє Samoseli Pirveli, який тут пропонують поєднувати з сучасними колекціями.

IERI

У вечір відкриття, який приурочили до показів Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi, Instagram-ефір був переповнений історіями з відкриття. Грузинські ряджені відводили гостей всередину, на вулиці ансамбль Tedasi Теї Дарчії, колишньої солістки знаменитого національного балету "Сухішвілі", виконував національні танці з сучасними елементами, медійні проекції з букв алфавіту художника-каліграфіста Шота Саганелідзе проектували на стіну під акомпанемент фісгармонії в електронній обробці. Сплав модного контексту і місцевої культури виявився ідеальною формулою для сторітелінгу.

Популярне на VOGUE