Дизайнери цитують французький стиль 1970-х – з прицілом на здорові апетити міжнародної аудиторії.
На показі осінньо-зимової колекції Celine креативний директор Дому Еді Сліман вивів fashion-формулу сезону. Талант Слімана полягає в тому, що він може змінити курс модної індустрії за допомогою знайомих образів та зрозумілих асоціацій. Цього разу дизайнер показав маленькі шкіряні куртки, штани-кюлоти під чоботи з широкою халявою, блузки і шовкові хустини в класичну монограму. Все це приблизно в таких же комбінаціях ми десь вже бачили. Головне запитання сезону: "Ну і що?".
У цьому відчутті дежавю – вся революційність його ідей. Поки інші дизайнери розсікають тренчі на клапті, перелицьовують екохутро і намагаються примирити різнокольорові і різновеликі фрагменти жакета в одному streetstyle-friendly брючному костюмі, Сліман навмисне відмовляється від зайвих експериментів з одягом. І створює речі, які просто дуже хочеться носити.
Колекція Celine – з правильним провенансом і шляхетною пропискою. Вона не про лос-анджелеських скейтерів і втрачених голлівудських старлеток, яких дизайнер оспівував ще недавно. Новий вибір Celine – про традиційний паризький шик і буржуазний добробут мешканців XVI округу, їхні робочі будні в османських кварталах і неспішний шопінг на Фобур-Сент-Оноре. Такими, нехай лише з вкрапленнями історичної достовірності, прийнято уявляти заможних французьких модниць, які ошатно крокують своїм паризьким життям.
В умовах глобального ринку цей прийом має сенс. У колекціях Celine Сліман оспівує буржуазний стиль, знайомий нам з класичних фотографій Гі Бурдена і Гельмута Ньютона з 1970-х. Клієнтки в Нью-Йорку, Києві і Шанхаї з захопленням приміряють "новий" рафінований паризький образ – так само, як звичні твідові жакети Chanel і чорні смокінги Saint Laurent. Вінтажний присмак нових колекцій Celine робить їх зрозумілими розуму і приємними оку, чим прирікає на комерційний успіх.
На класичні буржуазні сюжети орієнтується Ріккардо Тіші в Burberry. Озброєний дослідженням дрес-кодів сучасної Британії, він відкриває показ серією молодіжного одягу, але в підсумку перемагає лондонський істеблішмент. Дизайнер показав суворі бежеві макінтоші і тренчі, спідниці-трапеції, одягнені з шовковими блузками з шарфами і накрохмаленими сорочками з акуратно зав'язаними краватками. На подіумі Burberry моделі Маріякарла Босконо і Наталія Водянова були живим втіленням супержінок з Мейферу, для яких ідеальний повсякденний манікюр – таке ж важливе завдання, як підписання багатомільйонного контракту в Сіті.
У строгий класичний дрес-код і бонтон цілиться нова креативна директорка Lacoste, Луїза Троттер. Любов до точених брючних двійок та ідеально скроєних пальт вона демонструвала вже під час своєї роботи в Joseph і тепер застосовує фірмові прийоми на французькій землі. Взявшись за реновацію класичного спортивного бренду, в дебютній колекції для Lacoste Троттер переінакшує традиційні поло, до них додає суворий верхній одяг і костюмну групу: шкіряні пальта з рукавами-регланами та штани теплих пісочних тонів з випрасуваними стрілками.
Все про паризький шик знає креативна директорка жіночого підрозділу Hermès, Надеж Ване-Цибульські. Від буржуазного порядку денного в своїй осінньо-зимовій колекції дизайнерка відхрещується, але чуттєвість кашемірових пальт прямого крою, шкіряних суконь з манірними рукавами довжиною 7/8 і спідниць-олівців приблизно звідти ж, де мешкали героїні паризького Vogue 1970-х – з авеню Фош і Георга V.
Таке добробутне (і що вже приховувати, багате) життя зазвичай минає десь у паралельній реальності, ховається за фасадами п'ятизіркових готелів і закритими профілями Instagram. Бачити його на подіумі – несподівано, але логічно. У колекцій за мотивами буржуазної моди 1970-х є невід'ємний плюс. У турбулентному світі, де зміна алгоритму програми на айфоні може перевернути світову економіку і змінити хід виборів, вони працюють за принципом рятувального круга – створюють ілюзорне відчуття безпеки. Ідеально скроєні костюми, блузки з шарфами і тренчі бездоганної посадки в свідомості клієнток слугують перепусткою в тиху захищену гавань доброго смаку. Ласкаво просимо!
Текст: Веня Брикалін