Щороку напередодні Різдва і Нового року мода дозволяє собі маленьку слабкість — більше блиску, ніж у будь-який інший час. Саме тоді на перший план виходить сяйлива сукня, головний символ святкової ночі. Срібло чи золото — вибір деталей, але не настрою: культова формула епохи "нульових" знову повертається у гру. І цього сезону вона звучить особливо гучно — впевнено, зухвало й надзвичайно красиво.
Колекції сезону весна-літо 2026 охопила хвиля свободи й свята. У Valentino Алессандро Мікеле залишився вірним своєму бароковому ДНК, представивши довгу сріблясту сукню з лелітками. Schiaparelli переосмислили сліп-сукні, надавши їй ефекту кольчуги з ажурними вирізами. McQueen запропонували деконструйовану, провокативну інтерпретацію, тоді як Gucci окреслили силует яскравої мінісукні.
Щоб зрозуміти, чому сяйлива сукня досі залишається фаворитом свят, варто повернутися у 1990–2000-ті — епоху, коли мода стала сміливішою, вільнішою й значно інклюзивнішою. На чолі цієї хвилі — Періс Гілтон, яка перетворилася на справжню ікону завдяки простій сліп-сукні від Джулієна Макдональда. Натхненна білизняною естетикою, ця срібляста сяйлива сукня, у якій вона святкувала своє 21-річчя у 2002 році, миттєво стала культовою. Її образ настільки закарбувався в модній пам’яті, що через 14 років Кендалл Дженнер віддала йому шану, з’явившись у майже ідентичній сукні на власному дні народження в Лос-Анджелесі у 2016-му.
У квітні 1999 року Дженніфер Лопес також зробила ставку на сяйво – цього разу в мінісукні Versace під час запуску журналу Notorious. Саме тоді з’явився кадр, що увійшов в історію: Донателла Версаче невимушено сидить на дивані, а Джей Ло танцює перед нею – сяюча, впевнена й сповнена енергії.
Ще один культовий момент – червень 1999 року, коли Кейт Мосс потрапила в об’єктиви папараці в короткій сяйливій сукні з ефектом кольчуги на заході Versace. Фото, де вона зображена поруч із Наомі Кемпбелл, миттєво облетіло світ і стало одним із найвпізнаваніших образів супермоделі.
За матеріалами Vogue.fr.