Балетні мотиви регулярно з'являються серед модних тенденцій, починаючи з повоєнного часу минулого століття. Ще тоді дизайнери Чарльз Джеймс і Крістіан Діор включали витончені елементи балетних костюмів у свої колекції. Яскравий тюль, який прославився завдяки колекціям дизайнерки Моллі Годдард та вбранням героїні Джоді Комер у серіалі "Вбиваючи Єву", став сучасним продовженням цієї традиції. До того як #balletcore ("балеткор") став трендом, було явище "балетоманії" — захоплення балетними речами, як-от трико, кардигани на затині балетки зі стрічками. Це була спроба наблизитися до елегантності балетних костюмів у повсякденному гардеробі.
Згодом дизайнери, зокрема Крістіан Лакруа, Жан-Поль Готьє та Ердем Мораліоглу, запозичили елементи балетного вбрання для модних колекцій і для костюмів легендарних балетних труп у відомих театрах світу. Ідея моди як продовження танцювального мистецтва повернулася і в сезоні весна-літо 2025. Проте тепер, на відміну від попередніх років, в ній з'явилося більше гостроти.
Якщо раніше вистачало пари атласних туфель Miu Miu, то тепер прихильниці нового балеткору обирають складніші образи. Вони знають сучасних хореографів, захоплюються балетом як видом тренувань та інтерпретують стиль, додаючи йому глибини й індивідуальності. Вони обирають речі, що відсилають до знакових рис балету, як-от спортивні легінси в стилі Еді Седжвік або витончена спідниця з тюлю від лондонських дизайнерів.
Серед таких дизайнерів виділяється Симон Роша, яка давно надихається творчістю хореографів Майкла Кларка та Піни Бауш. Її колекція весна-літо 2025 року навіяна легендарною постановкою Бауш Nelken ("Гвоздики") з 1980-х років, де сцена була усіяна тисячами квітів. У колекції Роша ці квіти з’явилися у вигляді декоративних елементів на одязі та аплікацій з кристалів. Моделі демонстрували образи, де тюль поєднувався із жакетом, який щільно облягав мініспідниці, створюючи певну інтригу та додаючи драматичності образам.
Інфлюенсерка Алекса Чанг, хоча й не була присутня на показі, з легкістю могла б оцінити стиль Роша. Чанг, яка вміє гармонійно поєднувати томбой-естетику з елементами балету, давно пропагує танцювальні наративи в моді. Один із її знакових образів — з червоною помадою, балетками, спортивними легінсами та простою футболкою — надихнув багатьох почати відвідувати танцювальні класи. Чанг, ймовірно, також оцінила би посилання на балет у колекції Максиміліана Девіса для Ferragamo, референсом до якої стали фотографії балетних танцівників Кетрін Данхем та Ганса ван Манена.
Своєю чергою Джонатан Андерсон представив концептуальні шкіряні сукні в стилі пачок, Vaquera — атласні бульбашкоподібні спідниці, що ледве прикривають трико, а Alaïa — сукні з технічними деталями, що створюють ефект руху, який наче запрошує до танцю. Велика кількість тюлю у сезоні весна-літо 2025 додає образам витонченості: ці речі посилаються на класичні балетні костюми, але з ноткою іронії. Найкращі з них мають "жало" — в них не лише естетика, а й виразність.
За матеріалом vogue.co.uk