З аншлагом і шаленими оваціями 13 квітня в Києві відбувся виступ трупи Нідерландського театру танцю NDT 2. Одну з найкращих балетних труп у Європі NDT 2 спершу замислювали як кузню кадрів для основної трупи NDT 1. З часом вона стала самостійним молодим підрозділом театру і експериментальною платформою сучасного балету, що об'єднує у чудові постановки сучасних композиторів на кшталт Філіпа Гласса, технічні можливості сценографії з авангардною балетною пластикою. Київська публіка оцінила балетні постановки п'яти хореографів: Марка Геке, Ханса ван Манена, Едарда Клюга і дуету Пола Лайтфута і Соль Леон. Vogue.ua задав кілька запитань керівнику Netherlands Dance Theatre, Фернандо Магадану.
Для київського виступу ми підготували чотири одноактні балети, кожен з яких вирізняється своїм настроєм і технічним наповненням. Такий набір добре демонструє наш різнобічний характер і різноманітність репертуару, а також вміння кожного з артистів. "Прості речі" вже давно в нашому репертуарі, інші три балети новіші і нам дуже хотілося саме їх показати київській публіці.
Насправді дуже складно вибрати щось конкретне з усього різноманіття, яке у нас є. Ми навіть не можемо назвати один улюблений балет. У кожен ми вкладаємо душу і серце.
Цей список може бути просто нескінченним, але хочеться назвати саме ті, які справили найбільше враження: Last Touch First Іржі Кіліана, поставлений 2003 року, A Louer бельгійської трупи "Том, що підглядає", "Постріл у Місяць" Соль Леон і Пола Лайтфута, а також The Hole Охада Нахаріна. Кожен з них – це постріл у серце.
Це питання, на яке нам самим хочеться знайти відповідь, але можна сказати точно, що саме божевілля часто дає ту необхідну частку креативності, яка і "чіпляє" глядача. Невелика частка безумства насамперед дарує свободу самовираження, забирає бар'єри і дозволяє віддаватися справі на всі 100%.
Незважаючи на те, що ми займаємося сучасним балетом, все одно дуже тісно пов'язані з класикою. У постановках Іржі Кіліана, Соль Леон і Пола Лайтфута без неї просто не обійтися. Тому наші ранкові класи присвячені саме класичному балету. Часто ми також практикуємо Gaga Classes – це мова рухів, придумана хореографом Охадом Нахаріним. Тут важливо вміти слухати і чути своє тіло. Все відбувається інтуїтивно і допомагає підготуватися до подальшої роботи.
Часто підготовка залежить від конкретних завдань і самого хореографа. Наприклад, у ізраїльського хореографа Хофеша Шехтера свій погляд на малюнок руху і тренування для його постановок побудовані так, щоб максимально опрацювати саме цей момент. Також багато танцюристів займаються додатково йогою і пілатесом, хтось воліє більш силові тренування в залі, але щоранку ми все одно повертаємося в класичний балетний клас.
Головний наш секрет – це якість. Коли молодий танцюрист приходить у трупу, йому не залишається нічого, окрім як прагнути стати таким же професіоналом, як його колеги. У колективі атмосфера дуже мотивує. Машина під назвою NDT мчить вперед на всіх парах і коли стає її частиною, вже неможливо зупинитися самому. Репутація NDT настільки висока, що підтримує сама себе, а кожен член трупи відчуває особисту відповідальність за неї.
Фото: Юлія Вебер