Сучасний балет у постановці Раду Поклітару, Наталія Сумська у виставі "Візит" та проникливий спектакль "Життя переселенське" від акторів маріупольського театру — зібрали для вас найцікавіші театральні прем'єри весни.
"Завтра", "Київ Модерн-балет"
МЦКМ, 19 березня, 18:00
Вперше з початку повномасштабної війни "Київ Модерн-балет" та хореограф Раду Поклітару презентують нову постановку — це одноактний балет "Завтра" на музику Шопена.
"Це розповідь про нас, про тих, хто живе тут і зараз, відчуває швидкоплинність нашого часу, бореться та працює заради перемоги, мріє про щасливе завтра", — розповідають у театрі. В першому акті покажуть балет "Вгору по річці" на музику Олександра Родіна 2017 року створення, в основі якого відоме оповідання Фіцджеральда "Загадкова історія Бенджаміна Баттона".
"Віддайте тіло"
Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра, 18 і 19 березня, 2 квітня, 15:00
Нова вистава Театру драми і комедії на Лівому березі порушує цікаві питання: яка вартість людського тіла? чи варте воно чогось, коли танцює під дудку спокус, начхавши на здоровий глузд і моральність?.. Головний герой цієї історії, Вася — "типовий представник соціального класу "тіло"". Йому здається, що в його житті почалася біла смуга. Ще трохи, і він досягне свого простого меркантильного щастя, але чи готовий він до цього?.. Вистава за п'єсою відомого українського сценариста і драматурга Анатолія Крима.
"Свої"
Національний академічний театр ім. Лесі Українки, 19 березня і 7 квітня, 18:00
В основі постановки — п'єса словацького письменника і журналіста Івана Буковчана "Перш ніж проспіває півень" (1969). Події відбуваються у 1944 році у невеличкому словацькому місті, окупованому нацистськими військами. Десятьох городян-заручників, які порушили комендантську годину, кидають до занедбаного кінотеатру. Водночас у місті готується напад на особистого охоронця коменданта... В одній з найвідоміших своїх п'єс Іван Буковчан проникливо зображує, що саме відчувають люди в окупації.
"Візит"
Національний академічний театр ім. Франка, 30 і 31 березня, 17:00
В Театрі Франка покажуть одну з найцікавіших п'єс середини XX століття — "Візит старої дами" (1956) швейцарського драматурга Фрідріха Дюрренматта. Сюжет зосереджений на таємничій жінці Клер. В юності, через зраду коханого, звинувачена у розпусті і народженні позашлюбної дитини, вона мала втекти з рідного міста, а тепер повертається додому у статусі багатої та впливової дами. Мешканці міста розраховують на її прихильність та мільярди, але у Клер, яка прагне справедливості, свої плани на це місто.
У головній ролі — зіркова українська акторка Наталія Сумська, а блискучу компанію їй на сцені склали Богдан Бенюк, Олексій Богданович, Остап Ступка та Віктор Жданов.
"Чорний дрізд"
Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра, 29 березня і 7 квітня, 17:00
П’єса "Чорний дрізд" шотландського драматурга Девіда Гарровера — про зустріч чоловіка та жінки, яких надто сильно пов’язують почуття, пристрасть, травма та провина. Свого часу цей текст отримав чимало нагород, серед яких Театральна премія Шотландії та Премія Лоуренса Олів’є за найкращу нову п’єсу. Головну роль грає одна з найцікавіших українських молодих актрис Анастасія Пустовіт, яку глядач пам'ятає за популярним серіалом "Перші ластівки", а також чудовими роботами в театрі — "Ерендіра не хоче вмирати", "Моменти" і "Клас".
"Життя переселенське", маріупольський театр "Концепція"
У приміщенні Театру ім. Лесі Українки, дата уточнюється
Актори маріупольського театру "Концепція" навесні минулого року змогли виїхати з окупованого міста і знайшли прихисток у Києві. "Життя переселенське" — вже четверта їхня прем'єра за час роботи в столиці, і в кожній вони рефлексують власний досвід війни та наше сьогодення. Прониклива вистава порушує болісні для багатьох українців питання: що відчуває людина, все минуле якої тепер може вміститися у невелику валізу? Як можна забрати із собою все життя?! В який багаж покласти пам'ять, емоції, спогади? Як, втративши все, не втратити себе…
"Крихітка Цахес"
Театр "Золоті ворота", 14 квітня
Жанр цієї вистави, яку поставила молода режисерка Анна Турло, зазначений як "казка для дорослих в епоху постправди". Історія апелює до відомої казки Ернеста Гофмана 1819 року — про крихітку Цахеса, три золоті волосинки на голові якого мали фантастичний дар приписувати йому чесноти, яких він насправді не мав.
Автори вистави, які осмислюють цього героя через сучасний контекст, запитують: "Коли ви в останнє зустрічали в своєму житті крихітку Цахеса? Ніколи? Не може такого бути! Можливо, ви просто не розгледіли його за чарами доброї феї чи не змогли роздивитися потворне обличчя за маскою в соціальній мережі? Є шанси, що він просто знайшов собі хороших піарників і тепер ви вже точно його не впізнаєте"...