16 червня в Києві відбулася історична зустріч – до української столиці одночасно прибули президент Франції Еммануель Макрон, прем’єр-міністр Італії Маріо Драгі, канцлер Німеччини Олаф Шольц та президент Румунії Клаус Йоганніс. На загальних фото став помітний один цікавий момент – усі європейські лідери вибрали краватки у відтінках синього. Розбираємось, що це означає мовою дипломатії та психології.
Висока політика й дипломатія як її частина мають багату історію з використання різноманітних символів. Психологи засвідчують, що різні кольори викликають у людей певні емоційні реакції. Саме тому політики, дипломати та громадські діячі ретельно добирають одяг та аксесуари для публічних заходів і зустрічей.
Сучасна глобалізація, попри тенденцію на змішування всіх типів східних і західних традицій, не принесла суттєвих змін у традиційне сприйняття кольору в культурах усього світу. Систематичне вивчення впливу кольору на психіку людини почалося в другій половині XX століття. Швейцарський психолог Макс Люшер розпочав роботу в цій галузі в 1947 році. Він дійшов висновку, що кожен колір специфічно сприймається системами організму та впливає не тільки на психіку, а й роботу окремих органів тіла.
Ми всі знаємо, що зовнішній вигляд та одяг часто впливають на те, яке враження складається про людину. Усвідомлено чи ні, люди роблять грандіозні припущення про інших на основі їхньої зовнішності. Якщо ми подивимося на сучасну систему знаків, що застосовується у високій політиці та дипломатії, то побачимо: офіційний костюм — це полотно, на якому політик чи дипломат створює свій образ, а краватка — в центрі уваги. З погляду психології кольору, колірна гама деталей костюма серйозно впливає на те, як громадськість сприймає політиків.
Краватка — це потужний аксесуар і один з найвпливовіших інструментів, щоб справити належне враження. Один з найпопулярніших кольорів краваток у політиці — синій. Причин популярності цього кольору є чимало. Коли люди думають про синій, вони підсвідомо уявляють океан і небо, що асоціюються з відкритістю, миром і спокоєм. Такі сигнали спонукають людей почуватися захищеними. Світліший відтінок синього залишає в людей враження доброзичливості й доступності, тоді як темно-синій викликає довіру до рішень і намірів. Зазвичай це відбувається тому, що темно-синій колір асоціюється з уніформою пілотів. У такий спосіб сині краватки наштовхують на думки про довіру та стабільність, а також про мудрість і важливість вищих ідеалів. Саме тому синя краватка стала головним атрибутом політичних діячів, яку вони часто надівають для спілкування з народом або публічних виступів.