Стиль непідвладний часу. Погляньте на будь-яку стару чорно-білу світлину, і ви зрозумієте, про що йдеться, — про золоту еру чоловічої моди, коли все було просто, але зі смаком.
Не сприймати тенденцій дедалі мінливішої моди — найслушніше, що можна робити. Можливо, саме тому безліч стильних хлопців шукає сьогодні натхнення в тих, хто заслужив право відмовитися від будь-якого почуття обов’язку перед модою, — дідусів, гідних джентльменів похилого віку. А навчитися в них можна багато чого — від того, як цінувати приємну фамільярність колючого светра або прогулянкових кросівок, до того, як залишатися відданим особистим смаку й комфорту.
Одним з головних адептів "дідового" стилю став співак Гаррі Стайлс у виготовлених на замовлення вбраннях Gucci. Неабиякою мірою під впливом "Гострих картузів" той самий образ підхопили молоді знаменитості, наприклад, Бруклін Бекхем. Завдяки персонажу Кріса Еванса та його в’язаному светру у фільмі "Ножі наголо" сягнуло піку популярності велике старомодне в’язання. А репер Маклемор і зовсім на кілька років випередив тенденцію зі своїм гітом Thrift Shop: він ще у 2012 році співав про велюровий комбінезон і зручні капці, як у дідуся.
Загалом увесь цей стиль і виник під впливом ідеї комфорту й утилітарності, якою нині одержима модна індустрія. "Дідусів" одяг поділяє ці настрої. Вони поширюються на всі звичайні речі, які можуть асоціюватися із чоловіком старшого віку: сорочки й кардигани, джинси й мокасини. Але цього разу вони створені для нового покоління.
Демна Гвасалія, креативний директор Balenciaga, та Мері-Кейт і Ешлі Олсен зі своїм брендом The Row відіграли ключову роль у популяризації старомодних штанів зі складками, окулярів у масивній оправі, пальт вільного крою і сандалій. Найкращі об’ємні в’язані речі представляє Prada: вони мають такий вигляд, ніби років десять пролежали на антресолях. Marni, як і Calvin Klein, виготовляють комбінезони з технічних тканин. Dior Men і Louis Vuitton віддають перевагу костюмам. Bode ж представляє атмосферу водевілю сімдесятих, пропонуючи піжами й в’язані гачком піджаки. Майже всі бренди просувають в одязі ідею ностальгії.
Пальта мають такий вигляд, немов у їхніх кишенях цілком умістяться гаманець, газета, окуляри й, можливо, навіть парасолька. Ці місткі моделі класичного фасону, створені з міцних тканин, цілком здатні слугувати до пенсії. На передній план виходить і ортопедичне взуття — із широкими ремінцями на липучках і товстою підошвою, її раніше вважали далекою від статусу "стильної", але тепер ця ітерація здається свіжою й модною.
У "дідусевому" гардеробі немає місця експериментам. Не зрозумійте неправильно, зрідка варто ризикувати з вбранням, але в повсякденному житті дотримуйте класики й спокійних синього, сірого, чорного, білого й брунатного кольорів. Якщо сумніваєтеся, вдягніть просту білу сорочку. Жодних глибоких V-подібних вирізів, ніяких дивних рукавів і точно жодних речей на три розміри більших. Чиста класична біла сорочка стане основою будь-якого вбрання. А що стосується аксесуарів, то кожен чоловік має тримати напоготові класичний наручний годинник — він завжди в моді та в одну мить надає елегантності всьому, із чим його носять.
Streetstyle-огляди дедалі більше подібні до репортажів з танцювальних вечорів для людей старшого віку: вони полонять виглядом шикарно вдягнених чоловіків у туфлях, а не кросівках, пальтах у гусячу лапку, а не пуховиках, двобортних піджаках замість парок. Широкі плісовані штани, жилети й капелюхи — не сучасні винаходи, але для покоління Z вони є новиною й виходять за межі звичного. Чому б ні?
Текст: Марина Шулікіна