Їжа у 2025 році — це не лише ресурс, а й інструмент створення вражень та моментів, які об'єднують людей. Як мода та мистецтво можуть бути маніфестом, так і фударт трансформує продукти у висловлювання. Про це добре знають у Figaro — компанії, яка формує культуру подієвого кейтерингу в Україні й щороку обслуговує сотні бенкетів, привчаючи людей до якісних продуктів і споглядання їжі як мистецтва. З нами Figaro поділилися трендами, які компанія вже реалізує на різноманітних заходах та які будуть найбажанішими у 2026 році.
Моноколір — нова естетика
Моноколір у гастрономії — це спосіб працювати не з великою палітрою, а із загостреною увагою. Коли подія має власну колористику, зробіть їжу частиною ідентичності заходу. Закуски можуть бути м'яко тоновані, десерти — стилізовані, текстури — підібрані так, щоби композиція мала вигляд єдиного кадру. Такі страви цікаво водночас споглядати, куштувати й відчувати.
Геометричні форми — нова мова
По-перше, правильні геометричні форми легше сприймаються людським мозком, тому ми швидше адаптуємося до оточення й починаємо краще занурюватися у настрій івенту, а у випадки з їжею — відчувати смак. По-друге, коли їжа має рівні краї, продумані силуети та пропорції, людина автоматично сприймає її як щось преміальне — і починає довіряти. А ще в епоху візуального шуму геометрія стала тією простою формою, яку можна сміливо вважати новою валютою розкоші.
Їстівний декор
Імерсивний досвід, інтерактивні інсталяції, взаємодія із предметами мистецтва — це все культурний розвиток, де і їжа має своє місце. Правило кейтерингу таке: якщо у просторі щось є частиною святкового дизайну, воно повинно бути їстівним та доступним. Вам має кортіти відчути це на дотик та смак. Як-от зняти гілочку розмарину, взяти хліб з композиції, відламати фрукт, торкнутися текстури, відчути запах та матеріальність — сенсорний досвід нині є одним із ключових у гастрономії.
Крафтовий продукт + сучасна форма
Останні кілька років особливо популярними стали окремі групи домашніх чи то локальних продуктів, і доволі активно такий тренд на крафтову їжу інтегрувався у фуршетну гастрономію. Тому нині серед частих запитів — деталізовані страви з фермерських продуктів. Figaro втілюють їх, поєднуючи крафтовий смак із актуальним дизайном.
Глибокі смаки
У гастрономії цей тренд називають slow umami, що можна пояснити як смак, який має глибину, витримку й характер. Такі страви мають глибокі природні ноти, які не заглушають підсолоджувачами, інтенсивними соусами та іншими підсилювачами смаку. Часто це експериментальні страви так званої "нової хвилі кулінарії": морозиво з білими грибами, солодкий тарт із ферментованим часником чи "Кривава Мері" з пілаті або ферментованими томатами. Усі ці страви мають акцентний смак, здобутий завдяки природним властивостям продуктів, а не штучним підсилювачам.