Американська дизайнерка Неллі Партоу створює нову уніформу для жінок, які знають собі ціну.
"Мені ламали ніс три рази, причому одного разу я навіть не відразу це зрозуміла", – зі сміхом згадує Неллі Партоу. Мініатюрна, з мигдалеподібними очима й променистою каліфорнійською посмішкою, Неллі керує іменним лейблом Partow, в рамках якого створює бездоганно скроєні костюми, тренчі й туніки за канонами нового мінімалізму. У те, що дівчина навпроти мене – ще і боксер з чемпіонським титулом, віриться насилу.
Про власний бренд одягу Неллі мріяла з дитинства. Вона народилася і виросла в містечку Лагуна-Біч на Західному узбережжі США. Ідилічне місце для серфінгу наводило на неї нудьгу – єдиним порталом у модний світ для майбутнього дизайнера були документальні фільми про Іва Сен-Лорана, Джанні Версаче і Кельвіна Кляйна. За порадою далекоглядного батька Неллі вступила до бізнес-коледжу при університеті Сан-Франциско і лише потім – на курс дизайну в головну американську fashion-школу Parsons.
Шлях до професійного спорту виявився менш раціональним. У 14 років Партоу прийшла до місцевого залу: збиралася на кардіотренування, але випадково потрапила на заняття з боксу – і закохалася в цей вид спорту. Вершиною кар'єри Неллі в аматорському боксі (32 бої та лише дві поразки) стала перемога в національному турнірі "Золоті рукавички" – в 1950-х цей чемпіонат вигравав Мухаммед Алі. Відеозапис фінального поєдинку Неллі Партоу і Джилкеррі Ворд, що проходив в Madison Square Garden, можна знайти в YouTube і на офіційному сайті дизайнера.
Неллі поєднувала заняття в Parsons із підготовкою до змагань: в перервах між багатогодинними тренуваннями робила нариси прямо біля підніжжя боксерського рингу. Там же вона намалювала ескізи своєї першої колекції. Партоу вважає, що боксерський досвід допоміг їй у створенні бренду: "Я починала в 2011 році, і це був дуже недоречний час для молодого дизайнера: індустрія переживала жорсткі наслідки рецесії. Але мій внутрішній боєць не дозволяв мені здаватися – я завжди була готова йти до кінця".
Під час навчання Неллі стажувалася в Donna Karan, а після закінчення курсу потрапила на роботу в студію Calvin Klein. "Завжди мріяла там опинитися, – згадує вона, – тому що з дитинства була одержима творчістю Кляйна". На любов Партоу до чистих ліній і архітектурних форм вплинула робота її матері, ландшафтного дизайнера. Поки інші студенти випускного курсу шили для фінального проекту складні сукні, Неллі доводила до абсолюту аскетичний білий костюм. Неважко здогадатися, що студія Calvin Klein стала для неї ідеальним середовищем. Провівши п'ять років у команді креативного директора Дому Франциско Кости, Неллі перейшла в John Varvatos: "Дзвінок з офісу Джона пролунав, коли ми з подругою відпочивали в Індії, – я прийняла запрошення, не могла відмовитися від можливостей, які обіцяла ця робота".
Сьогодні в нью-йоркській студії Partow працює та ж сама команда, що і в ательє Calvin Klein в 1990-х, а тканини й пряжу для бренду виробляють на італійських фабриках, які співпрацюють з будинками Hermès і Dior. "Опинитися в одній обоймі з історичними брендами, які існують вже близько сотні років, – вкрай непросто, – каже Неллі. – Своє місце під сонцем треба заслужити".
У Партоу, як у всіх американських дизайнерів, прагматичний підхід до бізнесу: вона добре обізнана з потребами клієнток і зі знанням справи розмірковує про shelf life своїх колекцій – коли вони надходять в магазини і які результати продажу. "Із самого початку я робила ставку на продукт, – пояснює дизайнер. – Я сама підбираю пряжу і займаюся розробкою матеріалів". Один з хітів колекцій Partow – светри грубої в'язки, на які Неллі наносить золоту фарбу або спеціальне покриття, що нагадує лак для нігтів. Їх в'яжуть вручну, тому на виробництво кожного йде близько 200 годин. "Коли працюєш у такій чистій естетиці, будь-яка дрібниця має значення, – пояснює Партоу позамежні вимоги до якості. – Не існує прийомів, що дозволяють приховати помилки".
За словами дизайнерки, героїні її колекцій "мають мовчазну силу: вони опиняються в центрі уваги, не зронивши жодного слова". Неважко зрозуміти, про яких жінок йдеться. Для своїх мінімалістичних лукбуків Партоу вибирає зрілих моделей, чий кар'єрний шлях починався ще в 1990-х і 2000-х: Ташу Тілберг, Алек Век і зірку показів Calvin Klein 41-річну британську топ-модель Карен Елсон. У роботі над брендом Неллі допомагає суперстіліст Камілла Ніккерсон, яка сама втілює образ "жінки Partow". "В ній відчуваються сила і дуже чітке розуміння того, хто вона і як хоче виглядати. Я це поважаю", – каже дизайнерка.
Серію знімків круїзної колекції, яку Партоу вважає повноцінною частиною весняно-літнього сезону, зробила фотограф Бібі Борсвік. На одному з них – рудоволоса Елсон в сукні з шовку, пофарбованій в кольори призахідного неба: смуги жовтого, оранжевого і золотистого. Геометричний принт навіяний роботами американської художниці Джорджії О'Кіфф. "У О'Кіфф, – каже Неллі, – мене захоплює все: її творчість і манера одягатися, будинок, в якому вона жила, і об'єкти, які вона збирала". Знайденими в пустелі камінням і кістками тварин О'Кіфф прикрашала своє ранчо в Нью-Мексико – це наштовхнуло Партоу на ідею використовувати ґудзики, висічені з каменю. Поява "західного" принта – ще одне нововведення дизайнера, яка вважає за краще працювати в аскетичній чорно-білого гамі: "Для мене колір – це друк часу і особисте послання, яке завжди несе певний сенс". Палітра теплих шоколадних тонів і нейтральних відтінків пустелі, використана в цьому сезоні, – результат захоплення Партоу телевізійною драмою "Йеллоустон", знятою в Монтані, і ландшафтами центральних штатів США.
Точені брючні двійки й мінімалістичні сукні в поєднанні з широкими брюками з колекцій Partow можна вважати уніформою сучасних альфа-жінок – цю ідею Партоу в нинішньому сезоні розвиває під враженням від О'Кіфф: "Вражає, як вона зуміла знайти ідеальну для себе уніформу. Але найважливіше те, наскільки Джорджія випереджала свій час. Я взагалі люблю жінок, які все роблять по-своєму". Колекції Partow – саме про них.
Текст: Веня Брикалін